محققان می گویند که مردم همچنان گوشت زیادی می خورند و ماهی کافی نمی خورند. در اینجا دلیل آن است.

در پینترست به اشتراک بگذارید
کارشناسان می گویند ماهی آزاد یکی از بهترین جایگزین ها برای شام خوردن ماهی است. گتی ایماژ.

غذاهای فرآوری شده، در بسیاری از اشکال خوشمزه، مورد علاقه آمریکایی ها هستند.

اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که علیرغم افزایش شواهد در مورد ناسالم بودن غذاهای فرآوری‌شده، آمریکایی‌ها به خوردن این محصولات با همان سرعت ادامه داده‌اند.

مطالعه ای که در نسخه جولای مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی منتشر شد، روندهای بین سال های 1999 و 2016 را بررسی کرد.

داده های نزدیک به 44000 نفر نشان می دهد که در این بازه زمانی میزان گوشت فرآوری شده مصرف شده توسط بزرگسالان در ایالات متحده بدون تغییر باقی مانده است.

مصرف گزینه های گوشت سالم مانند ماهی و صدف نیز ثابت ماند.

اگر خط نقره ای وجود داشته باشد، این خبر است که آمریکایی ها نسبت به گذشته مرغ بیشتر و گوشت قرمز کمتری می خورند.

با توجه به خطرات تایید شده سلامتی ناشی از مصرف گوشت های فرآوری شده، به نظر می رسد داده ها نشان می دهد که آمریکایی ها از این خطرات بی اطلاع هستند.

کارشناسانی که با Healthline مصاحبه کرده اند می گویند که این گزارش چندان تعجب آور نیست. آنها همچنین توصیه هایی در مورد چگونگی بهتر غذا خوردن ارائه می دهند.

گوشت فرآوری شده چیست؟

تشخیص گوشت فرآوری شده کار سختی نیست.

هر فرآورده گوشتی که به نحوی برای افزودن طعم یا ماندگاری تغییر یافته باشد، فرآوری شده در نظر گرفته می شود.

لیست طولانی شامل برخی از گوشت های اغذیه فروشی، به همراه هات داگ، سوسیس، بیکن و ژامبون است.

دکتر اندرو فریمن، متخصص قلب و مدیر بخش پیشگیری و سلامت قلب و عروق، گفت: «سازمان بهداشت جهانی (WHO) گوشت قرمز فرآوری شده را در گروه سرطان‌زای سیگار و پلوتونیوم اعلام کرده است، بنابراین بدیهی است که خطر قابل توجهی دارد. بهداشت ملی یهودیان، به Healthline گفت.

برای درک اینکه چه چیزی باعث ناسالم شدن این گوشت ها می شود، نگاهی به آنچه در آن وجود دارد کمک می کند.

کریستین کرکپاتریک، MS، RDN، متخصص تغذیه دارای مجوز و ثبت شده که خدمات تغذیه سلامت را در موسسه سلامت کلیولند کلینیک مدیریت می کند، توضیح داد: «بسیاری از آن به اجزای واقعی مرتبط با فرآوری گوشت قرمز مربوط می شود.

یکی از اجزای اصلی گوشت فرآوری‌شده نیتریت‌ها و نیترات‌ها هستند، اجزایی که از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند و طعم شور را به آن اضافه می‌کنند.

“یک WHO بزرگ مطالعه کرک پاتریک به Healthline گفت: ارتباط قوی بین نیترات ها و نیتریت ها و سرطان های معده و روده بزرگ نشان داد. «هفته گذشته، BMJ یافت مرگ زودهنگام با گوشت قرمز فرآوری شده نیز مرتبط است و نشان می دهد که گوشت قرمز فرآوری شده حاوی سدیم بسیار بیشتری نسبت به گوشت فرآوری نشده است و به طور بالقوه خطر فشار خون، سکته و حمله قلبی را افزایش می دهد.

چرا به خوردن آن ادامه می دهیم؟

فریمن یکی از دلایل بزرگ محبوبیت این محصولات گوشتی را تایید می کند.

او گفت: «این طعم واقعاً خوب است. وقتی گوشت‌ها پخته می‌شوند، نمک زده می‌شوند، طعم آن‌ها را خوب می‌کند – اگرچه من می‌توانم استدلال کنم که می‌توانید همان ادویه‌ها را روی سبزیجات قرار دهید و طعم خوبی نیز به آن‌ها بدهید.»

هر چقدر هم که خوشمزه است، چرا افراد بیشتری از خطرات آن آگاه نیستند؟ نویسنده اصلی این مطالعه معتقد است که این به کمبود آموزش مربوط می شود.

در حالی که عواملی غیر از سلامتی (مثلاً اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی) می‌توانند بر انتخاب غذای آمریکایی‌ها تأثیر بگذارند، فقدان آگاهی گسترده از خطرات سلامتی مرتبط با گوشت فرآوری‌شده ممکن است در عدم تغییر مصرف در 18 سال گذشته نقش داشته باشد. فانگ فانگ ژانگ از دانشکده علوم و سیاست تغذیه فریدمن در دانشگاه تافتس در بوستون، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت.

فریمن با این موضوع موافق است و می‌گوید که برای تولیدکنندگان عمده مواد غذایی خوب است که خطرات را کم اهمیت جلوه دهند و به بازاریابی محصولات خود ادامه دهند. به این ترتیب گوشت فرآوری شده در ایالات متحده فراگیر شده است.

او گفت: «نکته اصلی این است که این محصولات در موسسات بهداشتی ارائه می شود. “شما می توانید وارد اکثریت بزرگی از سیستم های بیمارستانی در این کشور شوید و بیکن، تخم مرغ، سالامی و هر چیز دیگری دریافت کنید. اگر می‌بینید که این مواد در همه جا سرو می‌شود و آگهی‌های تبلیغاتی فست فود را می‌بینید، سخت است متوجه شوید که ممکن است ضرر داشته باشد.

او همچنین خاطرنشان می کند که در حالی که سایر محصولات سرطان زا مانند سیگار دارای برچسب هشدار هستند، گوشت های فرآوری شده حاوی چنین احتیاط نیستند.

فریمن گفت: «اگر همین الان به فروشگاه بروید، چیزی روی بسته بندی وجود ندارد که بگوید این محصول ممکن است با سرطان یا بیماری قلبی مرتبط باشد، متاسفانه. این برای من تعجب آور نیست که این مطالعه هیچ تغییری را نشان نداد و باید هشداری برای ما باشد که واقعاً باید تلاش بسیار بهتری برای افزایش آگاهی در مورد خطرات مصرف منظم این محصولات انجام دهیم.

چقدر زیاد است؟

برای هر کسی که عاشق یک هات داگ در سالن مسابقه یا سوسیس در یک غذای تابستانی است، ایده حذف کامل گوشت فرآوری شده ممکن است دلهره آور به نظر برسد.

رژیم غذایی بدون گوشت فرآوری شده ایده آل است، اما می توان از آن به عنوان یک خوراکی گاه به گاه لذت برد.

کرک پاتریک می گوید که خوردن گوشت فرآوری شده حتی یک بار در روز “خیلی زیاد” است.

بسیاری از کارشناسان می گویند هرگز نخوردن گوشت فرآوری شده قابل قبول است، اما اگر به این موضوع نگاه کنیم مطالعه در BMJ، شرکت کنندگان بر اساس مصرف گروه بندی شدند و کمترین مصرف – کمتر از شش بار در ماه یا اصلاً – نتایج بهتری داشت. من به بیمارانم می گویم که به گوشت فرآوری شده قرمز مانند دسر نگاه کنند – چند بار در ماه به عنوان یک درمان.

برای گوشتخوارانی که از رفتن به رژیم غذایی کاملاً گیاهی محتاط هستند، گزینه های سالم تری بر پایه گوشت وجود دارد.

کرک پاتریک گفت: «ماهی منبع فوق‌العاده‌ای از پروتئین است و مقدار زیادی ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که ممکن است برای سلامتی محافظت کند. ماهی قزل آلای وحشی، ماهی قزل آلای وحشی و ساردین از بهترین ها هستند.

ایجاد تغییر در سطح فردی نیاز به اراده دارد، اما هنوز هم نسبتاً ساده است. تغییر چیزها در سطح اجتماعی کار بسیار بزرگتری را تشکیل می دهد.

مطالعات قبلی خطرات سلامتی گوشت های فرآوری شده را نشان داده است. اما این جدیدترین مطالعه، که روندهای اجتماعی را نشان می دهد، می تواند به حرکت سوزن در جهت درست کمک کند.

ژانگ گفت: «یافته‌های این مطالعه می‌تواند اولویت‌های سیاست بهداشت عمومی برای بهبود رژیم غذایی و کاهش بار بیماری‌های مزمن در ایالات متحده را مشخص کند. از آنجایی که فروشگاه‌ها و رستوران‌های فست فود مکان‌های اصلی خرید گوشت فرآوری‌شده هستند، سیاست‌های آینده ممکن است این مکان‌ها را به‌عنوان مکان‌های اولیه مداخله برای کاهش مصرف گوشت فرآوری‌شده در میان بزرگسالان آمریکایی در اولویت قرار دهند.»