27 پوند مک و پنیر؟ کارشناسان می گویند خرید عمده غذا می تواند مفید باشد، اما نیاز به برنامه ریزی و کنترل سهم دارد.

در پینترست به اشتراک بگذارید
کارشناسان می گویند بیش از آنچه می توانید بخورید نخرید… یا برای بعد فریز کنید. گتی ایماژ

سطل جدید 27 پوندی ماکارونی و پنیر Costco یک سوال سنگین را ایجاد می کند.

آیا خرید مواد غذایی به صورت عمده عادات غذایی ما را در خانه خراب می کند؟

متخصصان تغذیه با مصاحبه Healthline هشدار دادند که بدون برنامه ریزی مناسب و محدودیت در وعده های غذایی، خرید به مقدار زیاد ممکن است به سلامت ما آسیب برساند و همچنین اهداف کاهش وزن ما را از بین ببرد.

ممکن است مقرون به صرفه تر هم نباشد.

Caroline West Passerrello، MS، RDN، LDN، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، به Healthline گفت.

اندی دی سانتیس، متخصص تغذیه و کاهش وزن ثبت شده در تورنتو، می‌افزاید: «به شدت به فرد وابسته است».

د سانتیس به Healthline گفت: “متغیرهای زیادی وجود دارد که انتخاب غذا را تعیین می کند، و واضح است که در دسترس بودن تنها یکی از آنهاست… شما باید یک غذای موجود داشته باشید تا بتوانید آن را بخورید، خوب یا بد، در وهله اول.”

مشکلات خرید عمده مواد غذایی

بسیاری از ما خرید عمده مواد غذایی را به عنوان یک استراتژی هوشمند برای صرفه جویی در پول در نظر می گیریم، به خصوص زمانی که در خانواده های چند نفره زندگی می کنیم.

به گفته Passerrello، ما اشتباه نمی کنیم – اما مطمئناً باید موارد بیشتری را در این معادله در نظر گرفت.

او گفت: «خرید عمده می‌تواند راهی مقرون‌به‌صرفه برای انبار انباری شما باشد، مشروط بر اینکه برنامه‌ریزی و کنترل قسمت‌ها درگیر باشد». توصیه نمی‌کنم تا قبل از بهترین زمان، غذای بیشتری از آنچه می‌توانید مصرف کنید بخرید. فقط در صورتی در پول شما صرفه جویی می کند که واقعاً آن را بخورید.»

اما سطل ماکارونی و پنیر 20 سال ماندگاری دارد. نگرانی کمی وجود دارد که کسی تمام 180 وعده را در بهترین زمان قبل از آن نخورد.

اینجاست که کنترل بخش مهم می شود.

د سانتیس گفت: «من فکر می‌کنم عموماً توصیه می‌شود که مردم بیشتر در مورد عادات و تمایلات خود فکر کنند.

برای مثال، د سانتیس می‌پرسد: «کدام زمینه‌ها آن‌ها را در بهترین موقعیت قرار می‌دهند تا همانطور که می‌خواهند غذا بخورند و آن‌طور که می‌خواهند احساس کنند؟»

غذاهای حجیم که منطقی هستند

د سانتیس می‌گوید خرید برخی از غذاهای فله مانند کلم بروکلی منجمد و غلات پر فیبر، به سختی می‌تواند چیز بدی در نظر گرفته شود.

در واقع، داشتن یک منبع آماده از میوه ها و سبزیجات تازه تأثیر مثبتی بر عادات غذایی کودکان و نوجوانان دارد.

پاسرلو می‌گوید: «طبق برخی مطالعات در مورد محیط غذای خانه، در دسترس بودن و دسترسی به میوه‌ها و سبزیجات پیش‌بینی‌کننده مصرف میوه و سبزیجات در کودکان و نوجوانان است.

او گفت: «یک مطالعه در Appetite نشان داد که بین داشتن میوه‌ها و سبزیجات تازه در خانه و وجود میوه‌ها و سبزی‌ها در هنگام شام ارتباط معنی‌داری وجود دارد، اما ارتباط مشابهی برای میوه‌ها یا سبزیجات کنسرو شده یا منجمد وجود نداشت.

نکاتی برای خرید عمده هوشمندتر

بنابراین آیا راهی برای صرفه جویی در پول، تغذیه سالم و خرید از فروشگاه های مواد غذایی عمده مانند Costco وجود دارد؟

قطعا، اما نیاز به تفکر و پیگیری دارد.

Passerrello می گوید برای مشاهده موفقیت، مصرف کنندگان باید به سه P توجه داشته باشند: برنامه ریزی، تقسیم بندی و حفظ.

این بدان معنی است که مردم باید:

  • برای چند هفته غذا در یک زمان برنامه ریزی کنید.
  • ترجیح خانواده خود را برای پسماندها در نظر بگیرید.
  • هنگام بازگشت از فروشگاه به خانه، غذاها را در ظروف کوچکتر تقسیم کنید.
  • برخی از قسمت ها را برای استفاده بعدی حفظ کنید.

پاسرلو گفت: «شخصاً، وقتی از فروشگاه‌های باشگاه برمی‌گردم، بسیاری از غذاها را منجمد می‌کنم – به این ترتیب خانواده‌ام بیش از نیاز ما غذا نمی‌خورند و همچنین نمی‌گذاریم هدر برود.»

مقامات Costco به درخواست Healthline برای مصاحبه برای این داستان پاسخ ندادند.

خط پایین

خرید انبوه مواد غذایی در فروشگاه هایی مانند Costco ذاتاً چیز بدی نیست، اما می تواند بر عادات غذایی فرد تأثیر بگذارد.

موفقیت در خرید عمده مواد غذایی به معنای پیروی از سه P است: برنامه ریزی، تقسیم بندی و نگهداری.

از غذاهای تازه استفاده کنید و دسترسی به غذاهای فرآوری شده مانند ماکارونی و پنیر را محدود کنید، مگر اینکه مطمئن باشید دسترسی به این غذاها بر عادات غذایی شما تأثیر منفی نخواهد گذاشت.