آیا مکمل رژیمی شما آکنه شما را ناراحت می کند؟

مکمل‌های غذایی اغلب در مبارزه با آکنه مفید هستند، با ترکیب‌های مختلف و ترکیبات طبیعی که نتایج موفقیت‌آمیز و درمانی برای آکنه را برای بسیاری از مردم در سراسر جهان فراهم می‌کنند.

یکی از رایج ترین مکمل های غذایی، مولتی ویتامین است که حاوی تمام ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است که روزانه برای ارتقای سلامت داخلی به آن ها نیاز داریم. می تواند به نوبه خود تأثیر مثبتی بر روی پوست مستعد آکنه داشته باشد. سایر مکمل های رایج عبارتند از روغن ماهی، روغن گل مغربی، روغن شاهدانه، ژل رویال و غیره. بعید است که در حال حاضر یک مکمل برای شرایط پیچیده ای مانند آکنه وجود داشته باشد تا به طور کامل آکنه را درمان کند. با این حال، بسیاری از مردم بر این باورند که برخی از مکمل‌ها مانند موارد ذکر شده در بالا به کنترل آکنه به عنوان بخشی از یک روال پوستی کامل‌تر و رژیم غذایی سالم کمک می‌کنند.

هنگام انتخاب یک مکمل غذایی، به ویژه یک مولتی ویتامین، ممکن است ارزش بررسی ترکیبات ثانویه معدنی ید را داشته باشد. ید توسط بدن برای رشد و ترمیم استفاده می شود و در کنار سایر عملکردهای مهم به حفظ غده تیروئید کمک می کند. احتمالاً نام نمک یددار را شنیده اید زیرا یکی از رایج ترین راه های مصرف این ماده معدنی است.

در حالی که هیچ ارتباط مستقیم ثابت شده ای بین ید و آکنه وجود ندارد، مصرف بیش از حد آن می تواند آکنه ما را بدتر کند. نتیجه این امر این است که ید اضافی از طریق منافذ ما خارج می شود.

با توجه به اینکه به طور معمول در غذاهای روزمره به خصوص وعده های غذایی و در وعده های غذایی آماده و بسته بندی شده نمک یددار دریافت می کنیم، این مشکل بیشتر نمایان می شود. بنابراین، هنگام انتخاب یک مکمل غذایی، بررسی وجود ید می تواند مفید باشد. غذاهایی که مصرف می کنیم ممکن است از طریق مکمل ها نیازی به ید اضافی نداشته باشند و حتی ممکن است بر آکنه از قبل موجود ما تأثیر منفی بگذارند.

البته، هنگامی که در مورد ید بیش از حد صحبت می کنیم، که آکنه را ناراحت می کند، همچنین می توانیم مراقب باشیم که مصرف نمک یددار ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنیم تا به دنبال رفع آکنه باشیم. غذاهایی که به طور کلی باید از آنها اجتناب کنید شامل کلوچه های فرآوری شده، کیک ها، گوشت ها، فست فودها – به ویژه مک دونالد هستند. همچنین شواهدی مبنی بر تشدید آکنه با استفاده از محصولات مبتنی بر جلبک دریایی، از جمله جلبک دریایی و سایر سبزیجات دریایی وجود دارد. همچنین ممکن است بخواهید با نمک بدون ید در خانه آشپزی کنید و مصرف هفتگی غذاهای دریایی خود را کاهش دهید.

همه ما متفاوت هستیم، بنابراین تعیین اینکه آیا ید واقعاً بر وضعیت آکنه ما تأثیر می گذارد یا خیر بستگی به نظارت شخصی ما از اتصال آکنه-ید دارد. با این حال، اگر آکنه دارید و از مکمل های روزانه برای رفع آکنه استفاده می کنید، قطعاً ارزش تحقیق در مورد وجود ید را دارد.