در پینترست به اشتراک بگذارید
بیش از نیمی از پاسخ دهندگان در یک نظرسنجی اخیر گفتند که برای تهیه یک وعده غذایی سالم برای ناهار مشکل دارند. گتی ایماژ
  • بیش از 56 درصد از افرادی که اخیراً مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که برای تهیه یک ناهار سالم در طول روز کاری مشکل دارند.
  • کارشناسان می گویند انتخاب مداوم ناهار ناسالم می تواند به مرور زمان به خطرات سلامتی بیشتری مانند چاقی و فشار خون منجر شود.
  • ناهار سالم باید شامل حداقل سه گروه غذایی باشد.
  • افزودن انواع غذاهای با رنگ های مختلف (از غلات کامل گرفته تا میوه ها و سبزیجات) یک قانون خوب برای تعیین اینکه آیا ناهار شما حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی است یا خیر است.

اگر دوست دارید در محل کار بهتر غذا بخورید اما مطمئن نیستید که چگونه ناهار را به یک وعده غذایی سالم ظهر تبدیل کنید، تنها نیستید.

تحقیقات جدید انجمن قلب آمریکا (AHA) و ارائه‌دهنده خدمات غذایی آرامارک نشان می‌دهد که بیش از نیمی از کارگران آمریکایی برای خوردن یک ناهار سالم در دفتر تلاش می‌کنند – وعده‌ای که ثابت می‌کند تاثیر قابل‌توجهی بر تصمیم‌گیری سالم در طول دوره دارد یا خیر. روز

طبق یک AHA بیانیه مطبوعاتی، به عنوان بخشی از انجمن و Aramark’s ابتکار Healthy for Life®20 By 20، این گروه ها نظرسنجی را انجام دادند که در آن 907 کارمند بزرگسال آمریکایی 18 سال و بالاتر که در ساعات کاری معمولی خود ناهار می خورند، بررسی شد.

آنها دریافتند که 56 درصد برای تهیه یک ناهار سالم با مشکل مواجه هستند، در حالی که 77 درصد گفتند که اگر آن وعده غذایی مغذی ظهر را داشته باشند، به احتمال زیاد در طول روز تصمیمات سالمی خواهند گرفت.

فراتر از این، 91 درصد فوق العاده بالا گفتند که علاقه مند به بهبود سلامت ناهار خود هستند – چیزی که کارمندان جوان زیر 40 سال بیشتر از همکاران بزرگتر خود به آن علاقه مند هستند.

این داده ها به طور رسمی منتشر نشده است، اما در حال تجزیه و تحلیل برای انتشار احتمالی در آینده است.

نیاز به ناهارهای کاری مغذی

دکتر آن تورندایک، نایب رئیس کمیته تغذیه AHA و دانشیار دانشکده پزشکی هاروارد، به Healthline گفت که عوامل زیادی در کیفیت ناسالم گزینه‌های ناهار کارگران آمریکایی نقش دارند.

او توضیح داد: «هر محل کار یکسان نیست یا پیشنهادات یکسانی دارد. «برخی افراد انتخاب می کنند که ناهار را از خانه بیاورند، جایی که کنترل بیشتری بر آنچه می خورند دارند. در طول روز کاری، بسیاری از مردم مشغول هستند، استرس دارند، گاهی اوقات ما تمایل داریم که به سرعت به روزهای خود بپردازیم و سریع چیزی تهیه کنیم یا هر چیزی را که فوراً در کافه تریا در دسترس است برداریم.

دکتر ثورندایک تاکید کرد: این رویکرد پراکنده به انتخاب وعده‌های غذایی همیشه به سالم‌ترین انتخاب‌ها منجر نمی‌شود.

فست فود می تواند برای بسیاری گزینه آسانی باشد. وجود دارد، سریع است – اما اغلب اوقات سالم نیست.

او گفت که بسیاری از مردم ممکن است آن دونات، کلوچه یا تکه پیتزا را به راحتی از نزدیک میز خود بردارند.

مردم ممکن است تحت استرس تصمیم بگیرند غذا را انتخاب کنند، بنابراین من فکر می کنم یکی از چیزهایی که می تواند کمک کند این است که فقط از قبل از آن آگاه باشند. برنامه ریزی از قبل مهم است. اگر نمی توانید غذای خود را سر کار بیاورید، برای زمان غذا خوردن برنامه ریزی کنید [or] جایی که شما آن را دریافت می کنید مهم است. ثورندایک اضافه کرد.

ثورندایک که به طور جداگانه تحقیقاتی را در مورد ارتباط بین آنچه مردم برای ناهار کاری خود می خرند و خطر متابولیک قلبی منتشر کرده است، گفت: انتخاب های غذایی ناسالم شما در هنگام ناهار می تواند در طول زمان افزایش یابد.

«اگر پنج روز در هفته در محل کار ناهار می‌خرید که انتخاب سالمی نیست، این تعداد وعده‌های غذایی در هفته است. می تواند به چاقی و عوامل خطر مرتبط با چاقی مانند فشار خون بالا، دیابت، [and] هیپرلیپیدمی،” او گفت.

اساساً، این موضوع را دست کم نگیرید که انتخاب بین سالاد یا برگر در اتاق ناهار چقدر می تواند تأثیر چندوجهی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

چگونه یک ناهار سالم درست کنیم

چه راه هایی وجود دارد که واقعاً ناهار خود را مغذی تر کنید؟

آلیسا پایک، مدیر ارتباطات تغذیه در بنیاد شورای اطلاعات بین المللی غذا (IFIC) به Healthline گفت که مهم است که معنای “سالم” بودن یک وعده غذایی را مشخص کنیم.

او گفت: «مردم اغلب دیدگاه بسیار محدودی نسبت به آنچه که سالم تلقی می‌شوند دارند – آنها فکر می‌کنند سالاد و سبزیجات تنها گزینه‌های «سالم» هستند – که وقتی انتخاب‌های واقعی زندگی‌شان با آن انتظارات مطابقت ندارد، ناامید می‌شوند.

او گفت یک کلید تنوع است. گنجاندن چندین گروه غذایی و مجموعه ای از غذاهای رنگارنگ در بشقاب خود به طور کلی یک قانون خوب برای تعیین این است که طیف وسیعی از مواد مغذی را در وعده غذایی خود گنجانده اید.

از این نظرسنجی، 86 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که حداقل برخی اوقات ناهار کاری را در خانه آماده می‌کنند. زنان بیشتر از مردان این کار را انجام می دادند.

اگر قبل از سر کار در حال آماده کردن ناهار خود در خانه هستید، پایک به شما پیشنهاد کرد در صورت امکان حداقل سه گروه غذایی را در نظر بگیرید.

به غلات کامل مانند نان گندم کامل یا کراکر، مواد غنی از پروتئین مانند کره بادام زمینی یا سینه مرغ، میوه هایی مانند آووکادو و توت فرنگی، گزینه های لبنی مانند ماست و پنیر و همچنین سبزیجاتی مانند هویج، خیار یا گوجه فرنگی توجه کنید.

«از انباری خود استفاده کنید. بسیاری از گزینه‌های سالم و پایدار مانند ماهی کنسرو شده، ماکارونی غلات کامل، آجیل و غیره وجود دارد. اگر به یخچال دسترسی دارید، گزینه‌های قابل حمل آسان مانند تخم‌مرغ پخته شده، میوه‌های خرد شده، پنیر رشته‌ای و سبزیجات خرد شده می‌توانند تا زمان غذا خوردن ذخیره شود. اگر یخچال ندارید، یک جعبه ناهار با کیسه یخ نیز کار می کند.

ثورندایک اضافه کرد که هیچ فرمول جهانی «جادویی» برای تهیه یک ناهار سالم وجود ندارد. او با بیان اینکه هر چه میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات سبوس‌دار بیشتر بخورید، بهتر است پیک را تکرار کرد.

اما آیا کافه تریاهای کاری و ایستگاه های غذا منابع خوبی برای کمک به شما در اتخاذ این تصمیمات غذایی سالم هستند؟

ثورندایک گفت که فکر می‌کند برخی از محل‌های کار در حال بهبود هستند، اما «اکثر آنها هنوز کاملاً آنجا نیستند».

با این حال، برخی گام های نوآورانه برداشته شده است.

به عنوان مثال، او گفت که کافه تریا کاری او در بیمارستان عمومی Mass “برچسب چراغ راهنمایی” را ایجاد کرده است که به وضوح به رنگ های قرمز، سبز و کهربایی نشان می دهد که چه مقدار از مواد مختلف در هر ماده غذایی وجود دارد. او توضیح داد که این باعث می شود گزینه های سالم به راحتی قابل شناسایی باشند و برای کارمندان در حال حرکت عالی باشند.

ثورندایک گفت: «افراد وقتی برای خودشان انتخاب می کنند بهتر عمل می کنند. “محل های کاری باید کار بهتری برای راهنمایی افراد به سمت انتخاب های سالم تر و نحوه انجام سریع و کارآمد آن انجام دهند.”

خط پایین

AHA و Aramark اعلام کرد نتایج نظرسنجی از بزرگسالان آمریکایی در محل کار که به طور منظم از روز خود برای ناهار صرف می کنند.

از 907 پاسخ‌دهندگان، بیش از نیمی از آنها گفتند که برای تهیه یک ناهار سالم برای خود تلاش می‌کنند و 77 درصد نشان می‌دهند که اگر یک وعده غذایی مغذی‌تر برای ظهر تهیه کنند، در طول روز به انتخاب‌های سالم‌تری ادامه می‌دهند.

کارشناسان می گویند انتخاب مداوم ناهار ناسالم می تواند به مرور زمان به خطرات سلامتی بیشتری منجر شود – از چاقی گرفته تا فشار خون بالا.

متخصصان تغذیه می گویند اگر می توانید ناهار خود را در خانه درست کنید و سر کار بیاورید. سعی کنید اقلامی از سه گروه غذایی، اضافه کردن انواع رنگ ها و مواد مغذی به بشقاب خود داشته باشید، از غلات کامل گرفته تا سبزیجات و میوه ها.