در پینترست به اشتراک بگذارید
رژیم غذایی پر از میوه ها و سبزیجات تازه احتمالا هنوز یک گزینه سالم است. گتی ایماژ
  • یک مطالعه نشان داد که 80 درصد از مردم با توصیه های تغذیه ای متناقضی مواجه شده اند.
  • کارشناسان توصیه می کنند بر اساس یک مطالعه، رژیم غذایی خود را به طور کامل تغییر ندهید.
  • به طیف گسترده ای از تحقیقات نگاه کنید و به یاد داشته باشید که رژیم غذایی پر از میوه ها، سبزیجات و پروتئین های بدون چربی هنوز هم بسیار سالم است.

چندین دهه است که می شنوید که کاهش مصرف گوشت قرمز ایده خوبی است. اما بحث برانگیز مطالعه، که هفته گذشته در Annals of Internal Medicine منتشر شد، این توصیه دیرینه را تغییر داد و یک بحث بحث برانگیز را آغاز کرد.

هیچ شواهد آماری مبنی بر اینکه مصرف کمتر گوشت قرمز یا فرآوری شده فواید سلامتی را برای فرد به همراه خواهد داشت، پیدا نکرد.

تلنگر توصیه های تغذیه چیز جدیدی نیست. تخم مرغ، چربی، قهوه و حتی شکلات از بد به خوب و گاهی اوقات دوباره برگشته اند. رگبار زدن کافی است تا کسی را گیج کند.

چگونه می توانید از توصیه های بهداشتی که به نظر می رسد تقریباً هر روز تغییر می کند، از ضربه شلاقی جلوگیری کنید؟

و مهمتر از آن، چگونه می دانید به چه چیزی می توانید اعتماد کنید؟

چرا دستورالعمل تغذیه تغییر می کند

اگر اخبار مربوط به تغذیه شما را همیشه گیج می کند، تنها نیستید.

یک نظرسنجی در سال 2018 از 1009 آمریکایی نشان داد که 80 درصد از پاسخ دهندگان با توصیه های متناقضی در مورد تغذیه مواجه شدند که باعث شد 59 درصد در انتخاب رژیم غذایی خود شک کنند.

کریس سولید، متخصص تغذیه و مدیر ارشد ارتباطات تغذیه در شورای بین‌المللی اطلاعات غذا، می‌گوید: «وقتی تحقیقات جدید منتشر می‌شود، جذاب و قانع‌کننده است – اما مردم متوجه نمی‌شوند که تحقیقات دائماً تکامل می‌یابد و هیچ نقطه پایانی برای آن وجود ندارد». که این نظرسنجی را منتشر کرد.

در حالی که محققان به طور مداوم در تلاش برای کشف اثرات غذا بر بدن انسان هستند، علم تغذیه بریده و خشک نیست.

لوری رایت، متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم‌شناسی، گفت: «خیلی چیزها وجود دارد که نمی‌توانید در مطالعات آنها را کنترل کنید».

«آیا شرکت‌کنندگان واقعاً از یک رژیم غذایی خاص پیروی می‌کنند یا در میزان غذا خوردنشان دقیق هستند؟ بسیاری از ایرادات اندازه گیری و مشکلات در یادآوری حافظه وجود دارد.

حتی اگر محققان رابطه‌ای بین یک مزیت سلامتی و یک غذا یا ماده مغذی خاص پیدا کنند، تعیین اینکه آیا عامل دیگری (مانند انتخاب سبک زندگی) نیز وجود دارد یا خیر، دشوار است.

رایت گفت: «افرادی که گوشت قرمز نمی‌خورند معمولاً وزن بدن سالم‌تری دارند – این یک مشاهده است. اما افرادی که گوشت کمتری می‌خورند، تمایل به خوردن میوه‌ها و سبزیجات بیشتری دارند و ممکن است بیشتر ورزش کنند، زیرا اگر قبلاً گوشت کمتری می‌خورند، احتمالاً از قبل نگران سلامتی خود هستند.»

کنترل همه این عوامل در هر مطالعه ای عملا غیرممکن است. اما وقتی داده‌های جمع‌آوری‌شده به روش‌های مختلف در یک دوره زمانی طولانی، یافته‌های ثابتی را نشان می‌دهند، کارشناسان می‌توانند در ارائه توصیه‌های خاص اطمینان بیشتری داشته باشند.

چگونه از شلاق اخبار تغذیه ای جلوگیری کنیم

فقط به این دلیل که تحقیقات تغذیه با چالش های خود همراه است به این معنی نیست که نباید آن را جدی بگیریم.

مطالعات به متخصصان سرنخ هایی در مورد اینکه چه چیزی در رژیم غذایی ما به طور بالقوه مفید یا مضر است، می دهد. با این حال، قبل از اینکه افراد شروع به تغییر در رژیم غذایی خود کنند، آخرین یافته ها باید در چارچوب قرار گیرند.

«فقط به این دلیل که در یک دهه نتیجه‌گیری می‌شود که مصرف چیزی را به مقدار معینی محدود می‌کند، و سپس یک دهه دیگر می‌گوییم اشکالی ندارد که بیشتر داشته باشیم، به این معنی نیست که یک دهه پیش اشتباه می‌کردیم. این بدان معناست که ما در طول زمان یاد گرفته‌ایم که در حال حاضر، این همان جایی است که شواهد وجود دارد. ماهیت تحقیق این است که ما دائماً در حال یادگیری هستیم و مردم همیشه به دنبال پاسخ هستند.

تعداد کمی از مطالعات تغذیه فردی (در صورت وجود) می توانند قوانین سخت و سریعی را در مورد بهترین راه برای غذا خوردن ارائه دهند. در عوض، اوج تحقیقات، یافته‌هایی را در اختیار متخصصان قرار می‌دهد تا توصیه‌های غذایی مبتنی بر شواهد را ارائه کنند.

سولید می‌گوید: «علم با سرعت بسیار آهسته‌ای پیش می‌رود، که به دلیل توانایی افراد برای دریافت اطلاعات در عصر حاضر و تمایل آنها برای ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و روال خود پیشی می‌گیرد.»

او افزود: “این مهم است که هر مطالعه جدیدی را به طور انتقادی ببینیم و تغییرات عمده در رژیم غذایی خود را بر اساس هیچ مطالعه ای قرار ندهیم.”

دستورالعمل های تغذیه ای که می توانید به آنها اعتماد کنید

چه جدیدترین تحقیقات در مورد گوشت قرمز باشد، چه یافته‌های شگفت‌انگیز در مورد مواد غذایی دیگر، اطلاعات جدید در مورد تغذیه که با توصیه‌هایی که سال‌ها شنیده‌اید در تضاد است، باید با کمی نمک تلقی شوند.

“اگر به نظر خیلی خوب می رسد که درست باشد و در مواجهه با شواهد ثابت وجود دارد، پس شک کنید. رایت گفت: فقط بر اساس یک مطالعه تغییرات بزرگی در عادات خود ایجاد نکنید.

در عوض، از تحقیقات طولانی مدت در مورد تغذیه برای حمایت از آنچه در بشقاب خود می گذارید استفاده کنید.

سولید و رایت می‌گویند: روی پروتئین‌های بدون چربی تمرکز کنید، میوه‌ها و سبزیجات فراوان بخورید، میزان شکر و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید و به نشانه‌های گرسنگی خود توجه کنید تا از پرخوری اجتناب کنید.

سولید گفت: «آنچه ما در مورد علم تغذیه و تأثیر آن بر سلامتی می دانیم واقعاً در 30 یا 40 سال گذشته تغییر چندانی نکرده است. “شما نکات خاصی را دریافت خواهید کرد که به ظاهر جالب هستند، اما اگر به نمای طولانی نگاه کنید، اصول اولیه همچنان صادق هستند.”

و در حالی که هیئت منصفه هنوز در مورد میزان ایمن بودن گوشت قرمز (در صورت وجود) صحبت نمی کند، هیچ کس استدلال نمی کند که مردم باید بیشتر از آنچه قبلاً می خورند همبرگر و استیک بخورند.

“[The study authors] فقط گفت شواهد کافی برای توصیه برای کاهش مصرف گوشت وجود ندارد.