در پینترست به اشتراک بگذارید
Wendy’s منوی صبحانه خود را اصلاح کرده است، اما اقلام جدیدی که این زنجیره فست فود ارائه می دهد، به دور از یک روش سالم برای شروع روز شما هستند. تصویر از طریق وندی
  • وندی چندین اقلام جدید صبحانه را به عنوان بخشی از صبحانه جدید این شرکت ارائه می دهد اصلاح شده منوی صبح
  • اقلام جدید شامل یک بیسکویت مرغ عسلی، یک ساندویچ بیکن صبحانه، و یک Frosty-ccino (میلک شیک مخلوط با قهوه سرد) است که حاوی حداکثر 10 قاشق چایخوری شکر است.
  • متخصصان تغذیه اشاره می‌کنند که این اقلام جدید ارزش غذایی کمی دارند و پیشنهاد می‌کنند گزینه‌های جایگزین از منوی وندی ممکن است انتخاب‌های سالم‌تری باشند.

فست فود زنجیره ای محبوب وندی در یک بیانیه مطبوعاتی در این ماه اعلام کرد که در حال اصلاح منوی صبحانه خود است.

منوی جدید، که در حال حاضر در 300 رستوران آن با برنامه ریزی برای گسترش در سراسر کشور در سال 2020 در دسترس است، برخی از اقلام محبوب خود را انتخاب می کند و به آنها تغییری در اولین وعده غذایی روز می دهد.

تاد پنگور، رئیس و مدیر عامل شرکت وندی، در این بیانیه گفت: «راه اندازی صبحانه در رستوران های ایالات متحده ما در سراسر کشور فرصت های رشد باورنکردنی را فراهم می کند.

این شرکت اخیراً بخشی از این رشد را با پرده برداری از چند آیتم خاص در منوی جدید به نمایش گذاشته است: یک بیسکویت مرغ با کره عسلی، یک Frosty-ccino (یک میلک شیک دم کرده با قهوه سرد) و ساندویچ Breakfast Baconator.

در حالی که طرفداران وندی ممکن است از ایده میلک شیک با آب سرد در صبح استقبال کنند، این آیتم های جدید منوی صبحانه چقدر مغذی هستند؟

متخصصان تغذیه می گویند که اگر به دنبال سالم ترین اقلام صبحانه هستید، ممکن است بخواهید در جای دیگری جستجو کنید.

من اینها را برای صبحانه، ناهار یا شام توصیه نمی کنم. دانا هونس، دکترا، MPH، RD، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، به Healthline گفت: تقریباً هیچ کیفیت بازخریدی برای این اقلام وجود ندارد.

“شاید تنها چیزی که آنها ارائه می دهند پروتئین باشد، مانند ساندویچ ها. با این حال، منابع پروتئینی آنها سرشار از چربی اشباع شده، نمک و کالری است.

اقلام جدید ارائه شده چیست؟

در پینترست به اشتراک بگذارید
بیسکویت مرغ عسلی حاوی 29 گرم چربی و 510 کالری است. تصویر از طریق وندی

بیسکویت مرغ کره عسلی شامل یک فیله مرغ است که با کره عسل افرا چاشنی شده و بین یک بیسکویت دوغ قرار می گیرد.

در پینترست به اشتراک بگذارید
Frosty-ccino دارای 7 تا 10 قاشق چایخوری شکر است، بسته به اینکه اندازه کوچک یا بزرگ را سفارش دهید. تصویر از طریق وندی

Frosty-ccino به صورت وانیلی یا شکلاتی عرضه می شود و با قهوه سرد مخلوط می شود.

در پینترست به اشتراک بگذارید
بیکناتور صبحانه 770 کالری و 53 گرم چربی دارد. تصویر از طریق وندی

در نهایت، Breakfast Baconator یک ساندویچ است که از سوسیس کبابی، بیکن دودی، تخم‌مرغ و پنیر آمریکایی تشکیل شده است و در نهایت سس پنیر سوئیسی روی آن قرار دارد.

هانس می گوید که اگر بخواهید ترکیبی از ساندویچ بیکناتور و میلک شیک سرد را سفارش دهید، 1100 کالری یا بیش از نیمی از کالری که یک زن معمولی باید بخورد و حدود نیمی از کالری مصرف می کنید. یک مرد متوسط ​​باید در یک روز غذا بخورد.

او اضافه می کند که این اقلام شامل هیچ فیبری نیستند، در حالی که لیست مواد تشکیل دهنده آنها شامل “لیست لباسشویی از اقلام فرآوری شده، شور، چرب و شیرین” است.

کریستینا کرودر، MS، RDN/LD، CNSC، CDE، یک متخصص تغذیه ثبت شده و متخصص در زمینه حمایت از تغذیه، نگرانی های هانس را تکرار می کند.

کرودر می‌گوید که مشتریانش را تشویق می‌کند تا حدود 20 تا 30 گرم پروتئین در هر وعده غذایی مصرف کنند، چیزی که هر دوی این ساندویچ‌ها به آن نزدیک می‌شوند، اما با این وجود در یک غذای کوچک «پانچ بسیار پرکالری» ارائه می‌کنند.

کرودر تاکید می کند که هر دو ساندویچ حاوی مقادیر بیش از حد چربی اشباع شده و هر کدام 2 قاشق چایخوری شکر هستند. “[This] برای یک ساندویچ صبحانه خوش طعم منطقی نیست.

«Frosty-ccinos» بسته به اندازه‌های کوچک و بزرگ، 7 تا 10 قاشق چای‌خوری شکر دارند. آیا این مقدار را از ظرف قند می خورید؟ کرودر به Healthline گفت احتمالاً نه.

برای زمینه، یک ماست یونانی با طعم شیرین دارای حدود 24 گرم شکر است که هنوز 6 قاشق چایخوری – 2 قاشق غذاخوری – شکر اضافه شده است که مقدار زیادی است.

می توانید اطلاعات تغذیه ای اضافی برای هر سه مورد فهرست شده در وب سایت Wendy پیدا کنید.

آیا می توان در رستوران های فست فودی مانند وندی انتخاب های «سالم تر» انجام داد؟

بدیهی است که یکی از جذاب ترین جنبه های فست فود، راحتی آن است. اگر در حال حرکت هستید، توقف در وندی یک گزینه سریع و آسان به نظر می رسد.

اگر قرار باشد وندی را برای یک وعده غذایی انتخاب کنید، در مورد گزینه های سالاد چطور؟ اینا بهترن؟

هانس می گوید سالادهای تازه ساخته شده این شرکت امن ترین انتخاب به نظر می رسد. همانطور که گفته شد، او این هشدار را اضافه می کند که برخی از سس ها می توانند یک سالاد خوش خیم را به یک رابطه 600 تا 700 کالری بیشتر تبدیل کنند.

فواید انتخاب سالاد این است که حداقل مقداری فیبر و محصولات تازه در ترکیب وجود دارد. شما به جای آرد سفید سرخ شده از کاهوی تازه ترد می کنید. من چیپس ذرت را در سالاد تاکو محدود می کنم، اما باز هم، حداقل هر یک از اینها انتخاب بهتری خواهد بود.

او اضافه می کند که یک طرف فلفل چیلی به همراه یک سیب زمینی پخته با رویه پیاز سبز انتخاب مناسبی برای کسانی است که به دنبال یک وعده غذایی مغذی در Wendy هستند.

هانس گفت: «دوباره، این غذای بسیار «واقعی» با مواد تشکیل دهنده واقعی و قابل تشخیص با فیبر است.

با این حال، این اقلام ممکن است برای اکثر مردم به عنوان انتخابی که برای اولین وعده غذایی خود در روز انجام می دهند جذاب نباشد.

کرودر برداشتی تا حدودی متفاوت دارد. اگر مجبور شود وندی را برای صبحانه انتخاب کند و این گزینه‌ها را مرتب کند، او می‌گوید قهوه سرد دم می‌کند که می‌توانید خامه یا شیرین کننده خود را اضافه کنید.

کرودر همچنین پیشنهاد می‌کند ساندویچ بیکن، پنیر و تخم‌مرغ را با تکه‌های سیب برای دریافت پروتئین همراه با ویتامین‌ها و فیبر موجود در میوه انتخاب کنید.

وقتی به گزینه های رقیب نگاه می کنیم، کرودر می گوید که McMuffin تخم مرغ بیکن مک دونالد جایگزین بهتری برای ساندویچ صبحانه است.

من شخصاً برای صبحانه سالاد سفارش نمی‌دهم، اما کالری، چربی، سدیم، پروتئین – همراه با سس – مانند وعده‌های صبحانه است، بسته به اینکه نیم‌اندازه یا کامل باشد و کربوهیدرات کمتری داشته باشد. کرودر گفت.

بنابراین، برای افرادی که واقعاً سعی در کنترل قند خون خود دارند، مانند دیابت، گزینه خوبی خواهد بود. برای سالاد رستوران آسان است که گزینه فریبنده «ناسالم» باشد، بنابراین برچسب را بررسی کنید.

قوانین آسان برای غذاخوری فست فود

چه رستوران وندی باشد یا رستوران فست فود دیگری، آیا قوانین کلی برای یافتن انتخاب های سالم تر وجود دارد؟

هانس توصیه می‌کند که مردم سعی کنند از منوی بچه‌ها سفارش دهند یا چیزی پیدا کنند که حاوی لوبیا، سبزیجات دیگر، یا «چیز دیگری باشد که حداقل ظاهری از محصول، میوه یا سبزی داشته باشد».

بله، نگه داشتن سالاد در یک دست به راحتی ساندویچ نیست، اما برای قلب، کمر و عروق شما بسیار بهتر است. یادم می آید یک بار با خانواده ام بودم و ساعت های زیادی بیرون بودیم و تعطیلات بود. ما فوق العاده گرسنه بودیم فکر می کنم در یک دل تاکو توقف کردیم. هانس به یاد می آورد که ما در نهایت کاسه های سالاد لوبیا آنها را دریافت کردیم. “بنابراین، من فکر می کنم قبل از اینکه فقط سفارش دهید، باید عقب نشینی کنید و هر کجا که هستید به منو نگاه کنید.”

کرودر تاکید می کند که همیشه باید برچسب را بررسی کنید. اگر 15 گرم پروتئین نوشته شده است، او هشدار می دهد که اگر در 2 تا 3 ساعت آینده همچنان گرسنه هستید، نباید تعجب کنید.

او می‌گوید: «پروتئین برای کمک به احساس سیری با تأخیر در مدت زمانی که غذا از معده خارج می‌شود و به بدن کمک می‌کند تا هورمون‌هایی تولید کند که به مغز می‌گویند سیر هستید، مهم است».

کرودر اضافه می کند که اگر دیدید یک ماده بیش از 15 گرم چربی اشباع شده دارد، احتمالاً می توانید بهتر عمل کنید. و سپس سدیم است. غذاهای فست فود معمولاً سدیم بیشتری نسبت به نمونه های مشابه خود در خانه دارند، زیرا سدیم یک ماده نگهدارنده و طعم دهنده است.

«وظیفه شرکت مواد غذایی این است که محصولی را به شما بفروشد و آنچه را که جوانه های چشایی شما دوست دارد بیابد، نه اینکه مراقب سلامتی شما باشد. اگر بیش از 500 تا 750 میلی گرم سدیم وجود دارد – حدود 25 تا 30 درصد مقدار مصرف روزانه – باید مراقب بقیه غذاهای بسته بندی شده، فرآوری شده و رستورانی خود در بقیه روز باشید یا ماده دیگری را انتخاب کنید. گفت.

خط پایین

رستوران‌های زنجیره‌ای محبوب فست فود وندی اخیراً اعلام کرد که از سال ۲۰۲۰ منوی صبحانه خود را از ۳۰۰ مکان به سراسر کشور گسترش می‌دهد.

این بدان معنی است که سه مورد کلیدی – یک بیسکویت مرغ با کره عسلی، ساندویچ بیکن و میلک شیک با دم کرده سرد – به طور گسترده برای صبحانه در سراسر کشور در دسترس خواهد بود.

این اقلام چقدر سالم هستند؟ به گفته کارشناسان نه چندان.

برای اطمینان از سالم ماندنتان، آنها به شما پیشنهاد می‌کنند که به برچسب‌های مواد غذایی نگاهی بیندازید و به خاطر داشته باشید که اگر به حال خود رها شوید، چه مقدار سدیم، پروتئین، و سایر مواد تشکیل‌دهنده معادل آن‌ها در خانه خواهد بود.

کارشناسان توصیه می کنند که اگر مجبور به خوردن یکی از گزینه ها هستید، سعی کنید آنچه را که می خورید در بقیه روز کنترل کنید تا از محدودیت های غذایی سالم خود تجاوز نکنید.