اهمیت ویتامین ها

ارزش مکمل های غذایی در رژیم غذایی روزانه شما

آیا شما به 5 در روز نیاز دارید؟ چرا باید حتما میوه و سبزیجات بخورید؟ در بسیاری از موارد، سبزیجات و میوه ها ریز مغذی ها هستند و از مواد غذایی مهم در یک رژیم غذایی متعادل هستند. بدن شما به این ویتامین ها و مواد معدنی ریز برای پشتیبانی از عملکردهای منظم بدن نیاز دارد. بدن نمی تواند خود این مواد را تولید کند، بنابراین ما به این ویتامین ها و مواد معدنی از غذاها و مکمل های غذایی نیاز داریم. طیف وسیعی از مواد مغذی وجود دارد که هنگام مصرف به خواص مختلفی کمک می کند.

دو نوع مکمل ویتامین وجود دارد. اکثر آنها هم محلول در چربی و هم محلول در آب هستند. ویتامین های محلول در چربی بدن را می توان در چربی های ناسالم، به عنوان مثال در بلغور، کره، روغن های ضروری گیاهی و محصولات لبنی یافت. در واقع، خوبی در مورد آن این است که شما مجبور نیستید هر روز از این نوع غذاها بخورید. بدن شما این مکمل ها را در صورت نیاز نگه می دارد. مکمل های غذایی محلول در چربی عبارتند از: ویتامین A، پالمیتات، D، E K. از طرفی مکمل های غذایی محلول در مایع را نمی توان در بدن ذخیره کرد، بنابراین باید آنها را به صورت روزانه مصرف کنید. با این حال، اگر شما بیش از نیاز واقعی بدنتان از این مکمل ها داشته باشید، از سیستم شما حذف خواهند شد. مکمل های غذایی محلول در مایع را می توان از میوه ها، سبزیجات و غلات تازه تهیه کرد. برخی از این غذاها به دلیل پخته شدن خاصیت خود را هنگام پخت از دست می دهند. اگر هوا وارد وعده غذایی شما شود، خوبی نیز از بین می رود. اطمینان حاصل کنید که تمام ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذا را با نگه داشتن آنها در حالت طبیعی خود یا احتمالا بخارپز کردن آنها حفظ کنید. ویتامین B و ویتامین C مکمل های غذایی محلول در آب هستند.

علاوه بر این، انواعی از مواد مغذی وجود دارد که باید در رژیم غذایی روزانه شما گنجانده شود. کلسیم، ماده معدنی منیزیم، پتاسیم خون، آهن و اکسید روی به عنوان مثال مورد نیاز است. همه آنها نقش های متفاوتی در بدن دارند. مکمل کلسیم برای تقویت استخوان ها و دندان ها عالی است. کلسیم برای کاهش فشار خون شناخته شده است و همچنین به کنترل انقباضات عضلانی از جمله ضربان قلب کمک می کند. ویتامین منیزیم مسئول بیش از سیصد مهارت ترکیبی در بدن است. احتمالاً با سیستم ایمنی سالم‌تر مرتبط است و باید حتماً منیزیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. غذاهایی مانند آجیل مانند بادام هندی، کلم پیچ و بلغور جو دوسر سرشار از منیزیم هستند. پتاسیم یک ماده مغذی اضافی است که برای کمک به کنترل مایعات در بدن مورد نیاز بدن است. از آن به عنوان یکی از مهم ترین الکترولیت ها در شما یاد می شود. آهن مهم است زیرا سلول های خونی قرمز رنگی را تشکیل می دهد که اکسیژن بسیار مورد نیاز را در سراسر بدن حمل می کنند. گوشت، اسفناج، میوه ها و آجیل نمونه های خوبی از غذاهای غنی از آهن هستند. در نهایت، اکسید روی وجود دارد. روی به بدن کمک می کند تا این ماکرو ویتامین ها و مواد معدنی – غذاهای کربوهیدرات، پروتئین ها و چربی ها را پردازش کند. روی در گوشت، لبنیات و نان وجود دارد.

میوه های تازه باید به طور تصادفی در رژیم غذایی فرد استفاده شود،

انگور قرمز، زغال اخته، موز، گریپ فروت و سیب

معمولاً سبزیجاتی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

بروکلی، لوبیا، حبه سیر، گل کلم و قارچ.

بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف وجود دارد که می‌توانید با مصرف غذاهای مناسب دریافت کنید. حتی با این وجود، گاهی اوقات دریافت آنها از طریق آنچه می خوریم آسان نیست، این می تواند چندین توضیح و همچنین محتمل ترین زمان را ارائه دهد. همراه با سبک زندگی پرمشغله، هر کدام به این معنی است که معمولاً زمان مناسبی برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مناسب با رژیم غذایی شما وجود ندارد. خبر خوب این است که اگر برای دریافت آنها در رژیم غذایی خود مشکل دارید، طیف گسترده‌ای از قرص‌های مولتی‌معدنی و ویتامین‌های مختلف برای انتخاب وجود دارد.