اگر نگرانی قلبی دارید، 3 نکته را باید در برچسب های تغذیه جدید کانادا بررسی کنید


آیا متوجه شده اید که برچسب های تغذیه در کانادا بی سر و صدا تغییر کرده است؟

Health Canada در 14 دسامبر 2016 تغییرات متعددی را با یک فرصت پنج ساله برای تعدیل صنایع غذایی اعلام کرد. فکر می‌کردم مهلت نزدیک است، اما معلوم شد که به دلیل همه‌گیری همه‌گیر، به تولیدکنندگان مهلت یک ساله داده شده است، بنابراین برای مدتی همچنان برخی از برچسب‌های قدیمی را خواهید دید.

با این حال، اکثر غذاهای آشپزخانه من در حال حاضر حاوی مواد غذایی جدید هستند، بنابراین تصمیم گرفتم چیزی در مورد معنای آن برای افراد مبتلا به مشکلات قلبی بنویسم.

برخی از تغییرات باعث آسان‌تر خواندن برچسب‌ها و مقایسه غذاهای مشابه با نیاز به اندازه‌های منسجم و واقعی‌تر می‌شود. Health Canada همه را در اینجا توضیح می دهد، اما سه تغییر مرتبط در سلامت قلب عبارتند از:

1. پتاسیم در حال حاضر مورد نیاز است

برای بسیاری از ما، خوردن بیشتر غذاهای غنی از پتاسیم چیز خوبی است. این می تواند به پایین نگه داشتن فشار خون کمک کند و تا حدی اثرات سدیم موجود در مواد غذایی ما را خنثی کند.

(بیشتر از غذاهای گیاهی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا، عدس، آجیل و دانه ها و همچنین لبنیات و شکلات می آید!)

با این حال، افرادی که داروهای قلبی خاصی مصرف می‌کنند یا عملکرد کلیه‌شان کاهش یافته است، ممکن است نیاز داشته باشند از مصرف بیش از حد پتاسیم اجتناب کنند، بنابراین اگر پزشک به شما بگوید این کار را انجام دهید، این تغییر برچسب کار را آسان‌تر می‌کند.

(و اگر می خواهید کمک دقیق تری داشته باشید، با یک متخصص تغذیه صحبت کنید.)

یک هشدار پتاسیم: در میوه ها و سبزیجات تازه که معمولاً برچسب ندارند، به وفور یافت می شود. اگر پتاسیم برای شما مهم است، در اینجا لیست خوبی وجود دارد.

2. الان شکر هست!

رابطه قند و سلامت قلب چیست؟ اضافی شکر با بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و حتی کلسترول بالا مرتبط است.

و برای مدت طولانی، ما % ارزش روزانه (% DV) را برای قند رگه ای نداشتیم – فقط وزن بر حسب گرم. اگر برچسب های زیادی را بخوانید اشکالی ندارد، اما برای مصرف کننده معمولی، این اعداد معنی زیادی ندارند.

اکنون ما یک درصد DV برای شکر داریم!

(درصد مصرف روزانه به ما می گوید که چه مقدار از این مواد مغذی توسط یک وعده غذا در مقایسه با نیازهای متوسط ​​بزرگسالان تامین می شود. این یک جورهایی پیچیده است. به جای اینکه به مقادیر دقیق روزانه فکر کنید، آنها را به عنوان یک هنجار در نظر بگیرید. رتبه‌بندی‌های جدید می‌توانند بگویند: “5٪ یا کمی کمتر، 15٪ یا بیشتر بسیار است.”)

زمانی که این پیشنهاد شد، متخصصان بهداشت استدلال کردند که مانند ایالات متحده باید فقط قندهای “افزوده شده” را منعکس کند، اما Health Canada با تمام قندها همراه شد.

اشکالی ندارد، به جز این که زیاد نگران کمی شکر در میوه های کامل کم فرآوری شده مانند این زغال اخته یا آسان شیر یا ماست. این غذاها سرشار از مواد مغذی زیادی هستند که واقعاً لازم نیست نگران شکر باشیم. (این داده ها را از بنیاد قلب و سکته مغزی و دیابت کانادا ببینید.)

با این حال، برای بیشتر غذاها – آب میوه، غلات، گرانولا، ماست، و غیره – می‌توان به دنبال غذاهایی با قند 5 درصد یا کمتر و تکیه بر محصولاتی با 15 درصد یا بیشتر کمک کرد. کمی چیز مهمی نیست… که آن را اضافی شکر ممکن است شما را مستعد مشکلات سلامتی در آینده کند.

3. اکنون قندها در لیست مواد تشکیل دهنده با هم گروه بندی شده اند.

در یک یادداشت مرتبط، تولید کنندگان دیگر نمی توانند قندها را در لیست مواد تشکیل دهنده مانند این گرانولا در قالب برچسب قدیمی پنهان کنند:

در قالب جدید، این چهار نوع شکر در منو به یک ماده واحد تبدیل می شود: “قندها (شربت اینورت نیشکر خام، شربت تاپیوکا، شکر نیشکر)”. از آنجایی که لیست مواد بر اساس وزن مرتب شده است، آیتم جدید “قند” نزدیک به بالای صفحه خواهد بود.

این تغییر باعث می شود که قند موجود در غذا برای هر کسی که به لیست مواد تشکیل دهنده نگاه می کند بیشتر قابل مشاهده باشد. برای فهمیدن مقدار، بهترین شرط شما هنوز جدول حقایق تغذیه است.

دانش قدرت است

در حالی که ما در مورد این موضوع هستیم، چه سوالات دیگری در مورد تفسیر برچسب های تغذیه دارید؟ متوجه شدم که هرگز یک پست اساسی در مورد خواندن برچسب برای سلامت قلب نگذاشته ام.

سوالات خود را در کلوپ آشپزی رایگان Sweet Spot در فیس بوک بپرسید و من به آنها پاسخ خواهم داد. (اگر هنوز عضو نیستید به ما بپیوندید.)

در حالی که به وسواس در مورد مواد مغذی روی برچسب غذا کمکی نمی کند، اما اگر می دانید به دنبال چه چیزی باشید، می تواند به تصمیم گیری در مورد خرید کمک کند. همیشه مجبور نیستید «سالم‌ترین» غذاها را بخرید، اما این حق شماست که بدانید.