برخی از افراد توانستند در عرض چند ماه داروها را کنار بگذارند.

در پینترست به اشتراک بگذارید
فعال ماندن و سایر تغییرات در شیوه زندگی می تواند به افراد کمک کند از مصرف دارو برای فشار خون بالا خودداری کنند. عکس: گتی ایماژ

تنها در عرض چهار ماه، ممکن است داروهای فشار خون خود را در سطل زباله بیاندازید.

آ مطالعه جدید ارائه شده در نشست های علمی مشترک سالانه فشار خون انجمن قلب آمریکا، نشان می دهد که تغییرات سبک زندگی چقدر برای بهبود سلامت قلب مهم است – و نتایج چقدر می تواند چشمگیر باشد.

محققان 129 زن و مرد دارای اضافه وزن یا چاق را مورد مطالعه قرار دادند تا ببینند رژیم غذایی به تنهایی یا همراه با ورزش و مدیریت وزن چه تاثیری بر فشار خون در مقایسه با گروه کنترل طی 16 هفته دارد. بیش از نیمی از افرادی که در این کارآزمایی ثبت نام کردند، کاندیدای داروهای ضد فشار خون بودند، اگرچه در آن زمان هیچ یک از آنها این دارو را تجویز نکردند.

شرکت کنندگان بین 40 تا 80 سال سن داشتند و فشار خون آنها بین 130-160/80-99 میلی متر جیوه بود.

گروهی که رژیم غذایی خود را تغییر دادند (با استفاده از برنامه غذایی DASH) همراه با مشاوره تغذیه و ورزش به طور متوسط ​​19 پوند از دست دادند و فشار خون آنها 16 میلی متر جیوه سیستولیک و 10 میلی متر جیوه دیاستولیک کاهش یافت. کسانی که به تازگی رژیم غذایی خود را تغییر داده اند، حدود 11 میلی متر جیوه سیستولیک و 8 میلی متر جیوه دیاستولیک کاهش یافته اند.

برای در نظر گرفتن این موضوع، در پایان مطالعه تنها 15 درصد از افرادی که رژیم غذایی خود را تغییر دادند و مشاوره و ورزش انجام دادند، در مقایسه با 23 درصد از افرادی که رژیم غذایی خود را تغییر دادند، هنوز به دارو نیاز داشتند.

تقریباً 50 درصد از افرادی که در گروه کنترل بودند هنوز معیارهای مصرف داروهای فشار خون را داشتند.

دکتر آلن هیندرلیتر، دانشیار پزشکی در دانشگاه کارولینای شمالی و یکی از نویسندگان این مطالعه تحقیقاتی، می‌گوید: «نتیجه نهایی این بود که اتخاذ این معیارهای سبک زندگی واقعاً منجر به این شد که بیشتر مردم دیگر به داروهای فشار خون نیاز نداشته باشند.

او گفت: «این یک پیام مهم و از جهاتی یک پیام قابل توجه است که شما می توانید خود را از این گروه از بیمارانی که به دارو نیاز دارند، به داشتن فشار خون بسیار سالم تر و عدم نیاز به مصرف دارو رها کنید.

تغییر دستورالعمل فشار خون

از زمانی که کالج قلب و عروق آمریکا و انجمن قلب آمریکا دستورالعمل فشار خون خود را در سال 2017 تغییر دادند، پزشکان فشار خون را افزایش داده اند.

بر اساس دستورالعمل های جدید، فشار خون بالا به عنوان 130/80 میلی متر جیوه تعریف می شود که از 140/90 کاهش یافته است. خوانش 120-129 سیستولیک، محدوده ای که قبلاً سالم بود، اکنون افزایش یافته در نظر گرفته می شود.

در نتیجه این تغییرات، حدود نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده معیارهای فشار خون را دارند – حدود 103 میلیون نفر.

این تغییرات چشمگیر بر اهمیت انتخاب سبک زندگی برای سالم ماندن تاکید می کند.

مطالعه محدودیت های خود را دارد.

از آنجایی که زیرساخت کارآزمایی – از جمله برنامه غذایی، دوره‌های تمرینی تحت نظارت سه بار در هفته و مشاوره مدیریت وزن – قوی بود، نتایج احتمالاً چشمگیرتر از آن چیزی است که برای کسی که سعی می‌کند این تغییرات را به تنهایی ایجاد کند، مشاهده می‌شود.

دکتر گای ال. مینتز، مدیر سلامت قلب و عروق و لیپیدولوژی قلب در بیمارستان دانشگاه نورث شور در منهاست، نیویورک، به Healthline گفت: “واقعیت این است که شرکت های بیمه ملاقات با متخصصان تغذیه یا رژیم درمانی را پوشش نمی دهند، یا برنامه های ورزشی تحت نظارت را ارائه نمی دهند.” .

مینتز، که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: «بدون مداخله و مدیریت فعال، پزشکان صرفاً مقالاتی را در مورد رژیم غذایی به بیماران ارائه می دهند و آنها را تشویق به ورزش می کنند، ایده آل نیست و به این نتایج نمی رسند.

در حالی که به روز رسانی دستورالعمل های فشار خون ممکن است ترسناک به نظر برسد، پزشکان امیدوارند که افراد را تشویق به ایجاد تغییرات مهم و پایدار در زندگی خود کنند.

این مطالعه باید بیشتر مردم را تشویق کند. تفاوت بین مصرف داروهای فشار خون و عدم نیاز به آن احتمالاً با انگیزه کافی در دسترس است.

این مطالعه آنچه را که ما به عنوان متخصص قلب در مطب می بینیم ثابت می کند. ما همیشه در مورد اصلاح سبک زندگی، از جمله رژیم غذایی، به منظور کاهش خطرات قلبی عروقی صحبت می کنیم. تغییر عادات بسیار سخت است و خوردن یک قرص بسیار آسان است. دکتر ساتجیت بوسری، متخصص قلب در بیمارستان لنوکس هیل در شهر نیویورک، گفت: اما، برای کسانی که کنترل رژیم غذایی و ورزش خود را به دست می گیرند، می توانیم بسیاری از داروهای فشار خون و حتی دیابت را متوقف کنیم.