در پینترست به اشتراک بگذارید
  • یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف گوشت قرمز با افزایش خطر ابتلا به سرطان یا بیماری قلبی مرتبط نیست.
  • این برخلاف نظر علمی قدیمی است که گوشت قرمز با افزایش خطر برخی از بیماری‌ها مرتبط است.
  • اکنون، گزارش جدیدی که نویسنده اصلی را به صنعت غذا مرتبط می‌کند، این مطالعه را بحث‌برانگیزتر کرده است.

یادداشت سردبیر: این یک داستان در حال توسعه است که از اولین انتشار آن به روز شده است. Healthline به به روز رسانی این مقاله در صورت دریافت اطلاعات جدید ادامه خواهد داد.

یک مطالعه بحث برانگیز در مورد گوشت قرمز پس از اینکه محقق اصلی با صنایع غذایی مرتبط شد، مورد بررسی قرار گرفت.

این مطالعه پس از آن که محققان گفتند شواهدی وجود دارد که ممکن است گوشت قرمز آنقدر که ما فکر می‌کردیم برای سلامتی ما مضر نباشد، موجی را ایجاد کرد. یافته ها بودند منتشر شده در Annals of Internal Medicine هفته گذشته.

بررسی مطالعات گذشته نشان داد که کاهش مصرف گوشت قرمز یا فرآوری شده از سطوح متوسط، هیچ فایده ای برای سلامتی ندارد.

اکنون، اطلاعات جدید این مطالعه را مورد توجه قرار داده است، زیرا یکی از محققین اصلی، بردلی سی جانستون، دکترا، دانشیار دانشگاه دالهوسی، در گذشته روابطی با صنعت غذا داشت.

نویسنده مطالعه روابط گذشته صنعت غذا را فاش نکرد

جانستون، یکی از نویسندگان مطالعه، اخیراً توسط نیویورک تایمز به دلیل افشا نکردن تضاد منافع احتمالی مورد انتقاد قرار گرفته است.

آنها گزارش می دهند که جانستون در فرم افشاگری نشان نداده است که در طول 3 سال گذشته هیچ تضاد منافعی برای گزارش نداشته است. با این حال، در دسامبر 2016، او نویسنده ارشد در یک مطالعه تلاش برای بی اعتبار کردن توصیه های بهداشتی بین المللی برای خوردن قند کمتر.

این مطالعه که در Annals of Internal Medicine نیز منتشر شد، توسط مؤسسه بین‌المللی علوم زندگی (ILSI)، یک گروه تجاری صنعتی که به‌شدت توسط شرکت‌های بزرگ تأمین مالی می‌شود، تأمین مالی شد.

جانستون در بیانیه‌ای به Healthline گفت که تحقیقات در مورد گوشت قرمز توسط صنایع غذایی تامین نشده است، او هرگز بودجه مستقیمی از صنعت گوشت نداشته است و او یکی از ۱۴ عضو هیئت رای‌دهنده است.

او در پاسخ خود گفت: «اینکه پیشنهاد کنیم پول دریافت شده در سال 2015 برای یک پروژه جداگانه و مستقل می تواند به نحوی بر توصیه های مربوط به گوشت قرمز و فرآوری شده تأثیر بگذارد، کاملا غیرقابل قبول به نظر می رسد.

جانستون همچنین اشاره کرد که ILSI متشکل از “بیش از 400 شرکت غذا و کشاورزی” است که به طور مساوی به یک صندوق کمک می کنند و سپس برای حمایت از تحقیقات استفاده می شود.

من در سال 2015 وجوه دریافت کردم [ILSI] برای بررسی کیفیت دستورالعمل‌هایی که به توصیه‌های شکر اشاره می‌کنند. در این بررسی، ما به سادگی تولیدکنندگان دستورالعمل را از زمینه‌های بهبود آگاه کردیم.

جانستون همچنین گفت که به دلیل فاصله زمانی بین مطالعات، به کار خود به عنوان تضاد منافع نگاه نمی کند.

قضاوت من این بود که بودجه دریافت شده برای پروژه ای متفاوت و دور از پروژه فعلی – یعنی فراتر از چارچوب زمانی پذیرفته شده برای درگیری ها – تضاد محسوب نمی شود… در غیر این صورت، 3 سال استانداردی است که توسط ICMJE (بین المللی) استفاده می شود. کمیته ویراستاران مجلات پزشکی) فرم‌های نویسنده و بسیاری از گروه‌های راهنما، و اظهارات من دقیق بود و هیچ تضاد فاش نشده‌ای وجود ندارد.»

یک مطالعه پزشکی زیر آتش

این مطالعه بحث برانگیز هفته گذشته منتشر شد و بحثی را در مورد فواید و مضرات مصرف گوشت قرمز آغاز کرد.

شلی وود، MPH، RDN، با مرکز پزشکی دره سانتا کلارا، گفت: «صنایع غذایی معمولاً در این متاآنالیزها سرمایه‌گذاری می‌کنند، زیرا توانایی ترکیب بسیاری از مطالعات با هم برای استخراج داده‌های مورد نظرشان، از جمله مطالعات با روش‌شناسی ضعیف، دارند. “آنها کار خوبی با این کار کردند و سردرگمی زیادی ایجاد خواهد کرد، اما ارزش ها و ترجیحات مربوط به مصرف گوشت باید تغییر کند زیرا مردم بیشتر در مورد تأثیر خوردن گوشت بر محیط زیست یاد می گیرند و کارشناسان برجسته تر پیشنهاد می کنند که آن را محدود کنید. ”

دلیل این بحث این است که محققان پس از بررسی 12 کارآزمایی تصادفی شده با حدود 54000 نفر، ارتباط آماری معناداری یا مهمی بین مصرف گوشت و بیماری قلبی، دیابت یا خطر سرطان پیدا نکردند.

در حالی که به نظر می رسید این مطالعه در مواجهه با دهه ها تحقیق انجام شده بود، نویسندگان در واقع به تحقیقات گذشته برای درک خطرات مصرف گوشت قرمز نگاه کردند.

«این لزوماً تحقیق جدیدی نیست. دنا چمپیون، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو، گفت: آن‌ها حجم زیادی از تحقیقات قبلی را برداشته‌اند و آنها را در یک مطالعه واحد به نام مرور سیستماتیک قرار داده‌اند.

آنها دریافتند که خطر کمتری برای کسانی که سه وعده کمتر گوشت قرمز یا فرآوری شده در هفته مصرف می کنند وجود دارد، اگرچه آنها ادعا می کنند، “این ارتباط بسیار نامشخص بود.”

تحقیقاتی که آنها بررسی کردند

بر اساس یک سری از پنج بررسی سیستماتیک با کیفیت بالا که رابطه بین گوشت و سلامتی را بررسی می‌کند، گروهی از متخصصان NutriRECS توصیه می‌کنند که اکثر مردم می‌توانند در حال حاضر گوشت قرمز و فرآوری‌شده بخورند، سطح مصرف متوسط.

برای بزرگسالان در آمریکای شمالی و اروپا، این به معنای حدود 3 تا 4 بار در هفته است.

جانستون در ایمیل قبلی به Healthline گفت: “NutriRECS گروهی از دانشمندان و شرکای عمومی از سراسر جهان است که علاقه مند به بهبود کیفیت دستورالعمل های تغذیه با استفاده از استانداردهای بین المللی تعیین شده توسط AGREE، گروه کاری GRADE و آکادمی ملی پزشکی هستند.” .

جانستون گفت که او و همکارانش از این موضوع آگاه بودند که دستورالعمل‌های فعلی در مورد مصرف گوشت قرمز و فرآوری‌شده فضایی برای بهبود باقی می‌گذارد، «به‌ویژه با توجه به روش‌شناسی مرور سیستماتیک، و ارائه بزرگی مطلق اثر، که خطر مطلق به ازای هر 1000 نفر است. در طول زمان دنبال شد.

وی افزود این در مورد روشی که مطالعات ارزش‌ها و ترجیحات عمومی و قطعیت تخمین‌های مصرف گوشت و خطر ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی را ارزیابی کرده‌اند نیز صادق است.

جانستون تأکید کرد که اگرچه نگرانی‌های اخلاقی یا زیست‌محیطی در هنگام ارائه این توصیه‌ها مورد توجه قرار نگرفت، «تعدادی از اعضای گروه دستورالعمل مصرف گوشت قرمز و فرآوری‌شده شخصی خود را به دلایل رفاه حیوانات یا محیط‌زیست حذف یا کاهش دادند.»

پس از بررسی کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی شده، محققان دریافتند که به نظر نمی‌رسد خوردن گوشت افراد را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های متعددی از جمله بیماری قلبی و سرطان قرار دهد.

با این حال، پس از تجزیه و تحلیل مطالعات اضافی با میلیون‌ها شرکت‌کننده، محققان شواهدی مبنی بر کاهش اندک خطر پیدا کردند.

مقدار و نحوه پخت گوشت هنوز یک مسئله است

در حالی که این مطالعه سرفصل خبرها شد، کارشناسان می گویند که همان توصیه های اساسی تغذیه ای همچنان پابرجاست. و خوردن نامحدود همبرگر راه خوبی برای سالم ماندن نیست.

به گفته وود، اخیراً وجود دارد پژوهش بررسی خطر سرطان از طریق طرز تهیه گوشت قرمز او گفت پخت و پز در دمای بالا مانند سرخ کردن و کباب کردن با مواد شیمیایی سرطان زا بالقوه ایجاد شده توسط شعله و دودی که ایجاد می کنند مرتبط است.

تا زمانی که تحقیقات قطعی نشان دهد این کار بی خطر است، از پختن مستقیم گوشت در شعله باز یا سطح داغ برای مدت طولانی خودداری کنید. او هشدار داد که گوشت خود را به طور مداوم در طول پخت برگردانید و قبل از مصرف گوشت زغالی شده را بردارید.

«البته، سرخ کردن یا خمیر کردن – این یک روش سالم برای پختن غذاها نیست، زیرا شما حتی چربی و کالری بیشتری اضافه می کنید. پس مطمئناً باید در مورد آن فکر کرد.» قهرمان اضافه کرد.

این یافته ها همچنین به این معنی نیست که ما می توانیم به مقدار نامحدود گوشت بخوریم.

“این تایید شکم خوری نیست. این مطالعه راهی برای پاسخ دادن به اینکه آیا مصرف بیش از «متوسط» تفاوتی ایجاد می‌کند، نداشت. دکتر جاشوا اس یاماموتو، FACC، متخصص قلب، یکی از بنیانگذاران بنیاد فاکسال و یکی از نویسندگان “شما می توانید”، گفت: به همین ترتیب، این مطالعه به راحتی نمی تواند انواع مختلف گوشت ها یا نحوه تهیه آنها را تجزیه کند. از سکته مغزی جلوگیری کنید.»

بیکن هنوز سالم نیست

وود توصیه می کند که این نحوه نگاه کارشناسان به گوشت فرآوری شده را تغییر نمی دهد. وود می گوید مردم باید مصرف گوشت فرآوری شده خود را به میزان قابل توجهی محدود کنند.

او می گوید که این گوشت ها سرشار از سدیم و چربی اشباع شده هستند که این مقدار بوده است مرتبط به بیماری قلبی و سکته مغزی اینها عبارتند از هات داگ، ژامبون، بیکن، سوسیس، گوشت گاو ذرت و جرکی.

“بیشتر داده ها نشان می دهد که مقادیر زیادی گوشت قرمز و فرآوری شده منجر به پیامدهای سلامتی ضعیف می شود. با این حال، بیشتر آن طبیعتاً مشاهده ای است. به این ترتیب است که ما بسیاری از توصیه های خود را دریافت می کنیم. آنچه این نویسندگان می گویند این است که این یافته ها ضعیف و بی کیفیت هستند، اما این بدان معنا نیست که گوشت های قرمز و فرآوری شده سالم هستند یا می توانید هر چقدر که می خواهید بخورید.

وود گفت که باید هدفمان این باشد که حداقل 90 درصد مواقع رژیم غذایی خود را گیاهی کنیم و از گوشت قرمز محافظه کارانه لذت ببریم. او گفت: «میوه‌ها، سبزیجات، لوبیاها، حبوبات و غلات کامل کالری کمتری دارند و نه تنها برای سلامتی بلکه برای دستیابی و حفظ وزن سالم بدن مفید هستند.»

رهنمودهای فعلی باید عموم مردم را به سمت خوردن گیاهی هدایت کند، در درجه اول برای قاطع تاثیر سلامتی مرتبط با انجام این کار. وود نتیجه گرفت که وقتی به پوند مواد مغذی نگاه می کنیم، غذاهای گیاهی نسبت به گوشت قرمز دارای مواد مغذی تر و مغذی تر هستند.

خط پایین

بررسی چندین مطالعه شامل تعداد بسیار زیادی از مردم نشان می دهد که مصرف متوسط ​​گوشت قرمز و فرآوری شده تأثیر منفی بر سلامتی ندارد.

و اکنون گزارش جدیدی بر روی محقق اصلی و پیوندهای او با صنایع غذایی متمرکز شده است.

کارشناسان می گویند با وجود این عناوین بزرگ، هیچ یک از این تحقیقات به این معنی نیست که خوردن گوشت گاو لزوماً سالم است یا اینکه می توانیم مقادیر نامحدودی را بدون عواقب مصرف کنیم. آنها اضافه می کنند که مصرف زیاد سدیم و چربی اشباع شده همچنان با افزایش خطرات سلامتی همراه است.

آن‌ها همچنین به تأثیرات مثبت بالای سلامتی مرتبط با رژیم غذایی گیاهی که شامل مقادیر سخاوتمندانه میوه و سبزیجات است اشاره می‌کنند.