FDA ظاهر برچسب حقایق تغذیه را تغییر داده است.

در پینترست به اشتراک بگذارید
اقلام موجود در قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی ممکن است به لطف برچسب‌های جدید Nutrition Facts کمی متفاوت به نظر برسند. گتی ایماژ

اگر اهل شمارش کالری هستید یا هر زمان که یک پیمانه بستنی را تمام می کنید از اندازه وعده به خود می لرزید، ممکن است از طرفداران برچسب جدید Nutrition Facts باشید که در حال انتشار است.

را سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیراً اعلام کرد که برچسب حقایق تغذیه کمی تغییر یافته است تا تحقیقات علمی به روز شده را منعکس کند – مانند اینکه چگونه رژیم غذایی با بیماری های مزمن مرتبط است – و اینکه مردم واقعاً چگونه غذا می خورند.

FDA امیدوار است این تغییرات به مصرف کنندگان کمک کند تا تصمیمات هوشمندانه تری در مورد غذاهایی که می خورند بگیرند.

مراقب قندهای اضافه شده باشید

یکی از بزرگترین تغییرات در برچسب حقایق تغذیه ای، گنجاندن قندهای اضافه شده است. اینها شربت ها و قندهایی هستند که در حین آماده سازی به نوشیدنی ها و غذاها اضافه می شوند.

بسیاری از تولیدکنندگان از قندهای افزوده شده برای افزایش طعم در محصولات خود استفاده می کنند. با این حال، بیش از حد، این قندها یک نگرانی جدی برای سلامتی ایجاد می کنند و به افزایش دیابت، چاقی و بیماری قلبی در ایالات متحده کمک می کنند.

قبل از تغییر این برچسب، انواع مختلف قندها در یک دسته کل قندها در برچسب حقایق تغذیه ای قرار می گرفتند. به عنوان مثال، بسیاری از ماست های میوه ای حاوی قندهایی از سه منبع هستند: لاکتوز شیر، قندهای طبیعی میوه و قندهای اضافه شده. همه اینها به عنوان یک رقم زیر کل قندها محاسبه شد.

برچسب‌های جدید قندهای افزوده شده را تشخیص می‌دهند تا به مردم کمک کنند تا بفهمند دقیقاً چقدر می‌خورند، که طبق دستورالعمل‌های رژیم غذایی FDA نباید بیش از 10 درصد کالری روزانه آنها باشد.

آماندا نایبرت، متخصص تغذیه و متخصص در مدیریت وزن، به Healthline گفت: «اهمیت ساخت این قسمت از برچسب این است که مصرف‌کنندگان اکنون هنگام خرید یک محصول، این قندهای افزوده را در نظر می‌گیرند.

امیدواریم این نگرانی اضافه شده به تولیدکنندگان تبدیل شود [added sugars] کمتر، که یک برد-برد برای سلامت کلی ایالات متحده خواهد بود.”

در پینترست به اشتراک بگذارید

انتظار داشته باشید که اندازه های سرویس واقعی تر باشد

برچسب‌های جدید نیز به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که اندازه‌های سرویس دقیق‌تری را شامل شود.

محصولات خاصی که حاوی چندین وعده هستند، نه تنها اطلاعات تغذیه در هر وعده، بلکه اطلاعات تغذیه در هر بسته را نیز فهرست می کنند.

این تغییرات احتمالاً اولین چیزی است که توجه شما را جلب می کند. FDA به دلیل این واقعیت که تقریباً این اعداد را بزرگتر و جسورتر می کند 40 درصد از بزرگسالان آمریکایی چاق هستند. چاقی با بیماری قلبی، دیابت، بیماری، سکته مغزی و برخی سرطان ها مرتبط است.

وقتی یک مصرف کننده 16 اونس را برمی دارد. بطری کوکاکولا، در گذشته اندازه سرو 2.5 بود. چه کسی نصف 16 اونس می نوشد. کوکاکولا و بذارمش تا فردا؟ هیچکس!” نایتبرت گفت.

مصرف‌کنندگان احتمالاً تصور می‌کردند که اطلاعات تغذیه‌ای که در برچسب‌های قدیمی ذکر شده برای کل بطری کوکاکولا است. از آنجایی که قوانین برچسب گذاری جدید با آنچه که مردم واقعا می خورند تنظیم شده است، مردم کمتر در مورد میزان مصرفشان سردرگم می شوند.

نایبرت ادامه داد: «در حال حاضر بخش‌ها با آنچه واقعاً مصرف می‌شود مطابقت دارند، بنابراین با دیدن این اعداد بزرگتر و دقیق‌تر امیدواریم به دست بیاید. [people] دوبار به آنچه می خورند و می نوشند فکر می کنند.»

با کالری از چربی و سلام به ویتامین D خداحافظی کنید

در حالی که برچسب‌های قدیمی کالری چربی را ذکر می‌کردند، برچسب‌های جدید اینطور نیستند. تحقیقات نشان داده است که نوع چربی مصرفی مهمتر از چربی کل است.

به عنوان مثال، چربی‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع – که در روغن‌های گیاهی و آجیل‌ها یافت می‌شوند – وقتی به جای چربی‌های اشباع و ترانس مصرف شوند، می‌توانند خطر بیماری قلبی را کاهش دهند.

در نهایت، از آنجا که بسیاری از آمریکایی‌ها کمبود ویتامین D و پتاسیم دارند، برچسب‌های جدید نیز حاوی این مواد مغذی هستند. آنها جایگزین تعداد ویتامین C و A می شوند که دیگر مورد نیاز نیستند زیرا این کمبود ویتامین امروزه نادر است.

سامر یول، متخصص تغذیه در کانکتیکات، گفت: “بسیاری از مردم کمبود پتاسیم و ویتامین D دارند، بنابراین من معتقدم که این چیز خوبی است که اکنون این مواد مغذی در برچسب قرار می گیرند.”

او افزود: «چند غذا به طور طبیعی حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین D هستند، بنابراین من نمی‌دانم که آیا این مرحله برچسب‌گذاری در نهایت منجر به تقویت بیشتر محصولات ویتامین D در آینده می‌شود یا خیر.

انتخاب های غذایی باید برای همه متفاوت به نظر برسد

اطلاعات تغذیه‌ای به‌روز باید به مردم کمک کند تا از آنچه و چه مقدار می‌خورند آگاه‌تر شوند.

با این حال، آنچه باید بخورید برای هر فرد متفاوت است.

یول گفت: «بسیاری از اوقات انتخاب «بهتر» به اهداف مشتری بستگی دارد. «آیا آنها به دنبال کاهش وزن یا افزایش وزن هستند؟ پروتئین و/یا فیبر را افزایش دهید؟ قرار نیست این پاسخ برای همه افراد یکسان باشد.»

همچنین مدتی طول می کشد تا این برچسب ها را در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی ببینید.

طبق قوانین جدید، تولیدکنندگانی که 10 میلیون دلار یا بیشتر از فروش سالانه مواد غذایی به دست می آورند تا سال 2020 فرصت دارند برچسب های مواد غذایی خود را به روز کنند. کسانی که کمتر از 10 میلیون دلار درآمد دارند تا سال 2021 فرصت دارند.

با این حال، تولیدکنندگان خاصی که تقریباً 10 درصد از بسته های فروخته شده را تشکیل می دهند، قبلاً شروع به استفاده از برچسب های جدید کرده اند. FDA گزارش کرد.

بنابراین، در حالی که این گامی در مسیر درست است، بسیاری از مردم ممکن است هنوز اطلاعات تغذیه را گیج کننده بدانند.

در نهایت، این به مصرف کننده بستگی دارد که بیاموزد چگونه مواد خاصی می تواند بر سلامت کلی آنها تأثیر بگذارد و از این اطلاعات جدید در انتخاب های غذایی روزانه خود استفاده کند.