در پینترست به اشتراک بگذارید
فعال ماندن با افزایش سن می تواند به شما کمک کند تا قلب سالمی داشته باشید. گتی ایماژ
  • در یک مطالعه جدید، محققان دریافتند که افزایش فعالیت بدنی منجر به کاهش 11 درصدی خطر بیماری قلبی در افراد 60 سال و بالاتر می شود.
  • به طور متناوب، توقف فعالیت بدنی خطر بیماری قلبی را تا 27 درصد افزایش می دهد.
  • محققان می گویند این یافته ها نشان می دهد که هیچ وقت برای شروع تمرین دیر نیست.

طبق یک مطالعه جدید، بالا رفتن سن باعث نمی‌شود که ورزش کنید.

در عوض، محققان دریافتند که افزایش فعالیت بدنی، حتی در سال‌های طلایی، خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

محققان دریافتند سطح فعالیت مورد نیاز برای تجربه این مزیت برابر با حدود 1 ساعت دویدن در هفته است.

دکتر مایکل میاموتو، متخصص قلب در بیمارستان Mission در کالیفرنیای جنوبی با این نظر موافق است: «این مطابق با مطالعات سایر مداخلات درمانی است که نشان می‌دهد برای بهبود اوضاع هرگز دیر نیست». این همچنین مطابق با سایر مطالعات مربوط به ورزش است که به طور خاص نشان می دهد که حتی کسانی که در اواخر زندگی خود ورزش می کنند، مزایای بالینی را مشاهده خواهند کرد.

مطالعه بیش از 1 میلیون نفر بالای 60 سال را مورد بررسی قرار داد

محققان بیش از 1 میلیون مرد و زن 60 ساله و بالاتر را که در دو بررسی متوالی توسط خدمات بیمه سلامت ملی کره از سال 2009 تا 2010 و از 2011 تا 2012 انجام شده بود، مورد بررسی قرار دادند.

در طی هر یک از آنها سوالاتی در مورد سبک زندگی و سطح فعالیت بدنی آنها پرسیده شد. محققان میزان ورزش متوسط ​​و شدید شرکت کنندگان در هر هفته و هر گونه تغییر بین بررسی های سلامت را محاسبه کردند.

بر اساس این مطالعه، کمی بیش از 20 درصد از سالمندان غیرفعال در اولین بررسی، فعالیت بدنی خود را در بررسی دوم افزایش داده بودند. این افراد 11 درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تجربه کردند.

کیووونگ کیم، نویسنده اصلی این مطالعه، دانشجوی دکترا در بخش علوم زیست پزشکی دانشگاه ملی سئول در سئول، به Healthline گفت: «ما از یافته‌های خود شگفت‌زده نشدیم، زیرا انتظار داشتیم که ورزش در بین افراد مسن فواید سلامت قلب و عروق را داشته باشد.

عدم تحرک خطر بیماری را افزایش می دهد

حتی آنهایی که ناتوان بودند یا با شرایط مزمن زندگی می کردند و حداقل سه بار در هفته از فعالیت غیرفعال به فعالیت متوسط ​​یا شدید روی آوردند، به طور قابل توجهی خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی را کاهش دادند.

“فعالیت کلید است. دکتر توماس اف. . تحریک سیستم قلبی عروقی و تنفسی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد و خطر سرطان و مرگ و میر ناشی از همه علل را کاهش می دهد.

افراد دارای ناتوانی 16 درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری را داشتند و افرادی که مبتلا به دیابت، فشار خون بالا یا سطح کلسترول بالا بودند تا 7 درصد این خطر را کاهش دادند.

با این حال، 54 درصد از شرکت‌کنندگانی که در اولین غربالگری حداقل پنج بار در هفته ورزش می‌کردند، در زمان غربالگری دوم غیرفعال شده بودند. این افراد افزایش یافت خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی 27 درصد است.

“یافته ها به خوبی با سند اخیر بهداشت و خدمات انسانی در رابطه با فعالیت بدنی و مزایای آن همخوانی دارند. دکتر ریچارد سی بکر، مدیر بخش سلامت و بیماری های قلبی عروقی در UC Health در سینسیناتی، اوهایو، گفت: به طور خلاصه فعالیت بدنی با کاهش بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

بکر گفت: «این اولین باری است که می‌بینم این را به خوبی بیان می‌کنم، که اگر فرد ورزش را متوقف کند، مزایای فعالیت بدنی پایدار نمی‌ماند.

محدودیت های تحقیق

به گفته کیم، این مطالعه توسط دو عامل محدود شده است. تغییرات مشاهده شده در فراوانی ورزش بر اساس یک پرسشنامه خود گزارش شده بود و داده ها از افراد مسن از یک گروه قومی (کره ای ها) بدست آمد. کیم گفت: «بنابراین، در آینده، یافته‌ها باید در یک گروه چند قومیتی تأیید شوند.

اطلاعات در مورد سایر انواع فعالیت بدنی نیز وجود نداشت، مانند کارهای خانه و فعالیت های تقویت عضلات. محققان همچنین قادر به ارزیابی دلایل تغییر سطح فعالیت بدنی برخی از شرکت کنندگان نبودند زیرا این یک مطالعه مشاهده ای با استفاده از داده های دنیای واقعی بود و نه مداخله ای.

این یافته ها پیامدهای مهمی برای دنیای پیری دارد.

کیم در بیانیه‌ای گفت: «در سطح جهان، این یافته از اهمیت بهداشت عمومی برخوردار است، زیرا انتظار می‌رود جمعیت 60 ساله و بالاتر جهان تا سال 2050 به 2 میلیارد نفر برسد که بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، نسبت به 900 میلیون نفر در سال 2015 افزایش یافته است.» .

اهمیت فعال ماندن بدنی

طبق سال 2014 گزارش در مجله پزشکی تحصیلات تکمیلی، حدود 3.2 میلیون مرگ در سال در سراسر جهان را می توان به عدم فعالیت نسبت داد.

در حالی که هیچ دستورالعمل رسمی تناسب اندام برای افراد مسن وجود ندارد، تمرینات اساسی برای سالمندان برای هر سنی یکسان است.

با این حال، کارشناسان تاکید می کنند که افراد کم تحرک نباید فقط به یک برنامه تناسب اندام بپرند.

“کسی که بسیار کم تحرک بوده است، احتمالاً توصیه می شود که این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارد. میاموتو گفت: زیرمجموعه ای از این افراد ممکن است از انجام یک ارزیابی پایه برای اطمینان از ایمنی آنها برای ورزش سود ببرند. همچنین برای دادن نسخه ای برای سطح ورزش – اینکه با چه شدت یا شدتی باید شروع کنند. اما معمولاً بیشتر افراد می‌توانند نوعی رژیم ورزشی را شروع کنند.»

خط پایین

بر اساس تحقیقات جدید، افراد 60 سال و بالاتر که بیشتر ورزش می‌کردند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را تا 11 درصد کاهش دادند، در حالی که افرادی که کم‌تحرک شدند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را تا 27 درصد افزایش دادند.

حتی افراد مسن‌تری که با ناتوانی‌ها یا شرایط مزمن مانند فشار خون بالا یا دیابت زندگی می‌کنند، از ورزش سود می‌برند.

کارشناسان می گویند ایده خوبی است که قبل از شروع تمرینات ورزشی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا بهترین راه برای ادامه کار با توجه به سن و سطح تناسب اندام خود پیدا کنید.