در پینترست به اشتراک بگذارید
این مجری برجسته در این ماه مستندی از اجرای کواچلا خود منتشر کرد. گتی ایماژ

مستند جدید بیانسه به نام “بازگشت به خانه” نشان می دهد که پس از به دنیا آوردن دوقلوها، این خواننده در حالی که سال گذشته برای اجرای کواچلا خود تمرین می کرد، به رژیم غذایی بسیار محدودی پایبند بود.

در حالی که برای او کارساز بود، برخی کارشناسان هشدار می‌دهند که تقلید از رژیم غذایی شدید و روال تناسب اندام خواننده احتمالاً راه‌حل بلندمدتی برای کاهش وزن و آمادگی جسمانی نیست.

این خواننده نان، کربوهیدرات، شکر، لبنیات، گوشت، ماهی و الکل را از رژیم غذایی خود حذف کرد و اعتراف کرد که “گرسنه” است.

آیا به این فکر می کنید که با استفاده از روش ملکه بی چند پوند وزن کم کنید؟ تعداد کمی از متخصصان تغذیه در مورد اینکه چه چیزی در هنگام تلاش برای کاهش وزن در کوتاه مدت چه کارایی دارد و چه چیزی موثر نیست صحبت می کنند.

به دنبال راهنمایی باشید

دکتر امی بورکهارت، RD، پزشک و متخصص تغذیه ثبت شده مستقر در کالیفرنیا، گفت که افراد مشهور دارای نفوذ باورنکردنی در ایالات متحده هستند.

او توضیح داد: “وقتی آنها درباره موضوعاتی مانند رژیم های کاهش وزن بحث می کنند، ناگزیر از مردم می خواهند که اقدامات آنها را به امید دستیابی به نتایج مشابه تقلید کنند.”

برخی از نکات بهداشتی بی ضرر هستند، مانند نوشیدن آب سبزیجات برای بهبود رنگ پوست. بورکهارت گفت: «اما اگر رژیم‌ها افراطی باشند و شخصی راهنمایی نداشته باشد، ممکن است فردی مسیری پرخطر را در پیش بگیرد.»

حتی بیانسه در این مستند می گوید که احتمالاً در آینده چنین رژیم غذایی سخت و تناسب اندام را نخواهد گرفت.

بورکهارت خاطرنشان کرد: اکثر افراد مشهوری که برنامه های رژیم غذایی افراطی را دنبال می کنند، متخصصان تغذیه شخصی یا متخصصان تغذیه دارند که اطمینان می دهند مصرف مواد غذایی مناسب حفظ می شود.

و برای بسیاری از مجریانی مانند بیانسه، خوش اندام بودن بخشی از کار آنها و ضروری است تا بتوانند ساعت ها روی صحنه اجرا کنند.

بورکهارت می گوید: «با این حال، اکثر مردم تجملات تیمی را ندارند که آنها را در تلاش های غذایی خود راهنمایی کند. این می‌تواند فردی را در معرض خطر عواقب سلامتی قرار دهد، اگر ندانند چگونه محدودیت‌هایی را که ایجاد کرده‌اند به درستی تنظیم یا مکمل کنند.»

هوشمندانه محدود کنید

در برخی موارد، خوب است مواردی مانند الکل یا شکر را محدود کنید. این کار را می توان به طور ناگهانی و ایمن انجام داد و بورکهارت گفت این ایده خوبی برای همه است.

محدود کردن سایر گروه‌های غذایی می‌تواند به سلامت آسیب برساند، مانند افرادی که مبتلا به دیابت زندگی می‌کنند، زنان باردار و شیرده، و کسانی که مبتلا به بیماری کلیوی هستند که رژیم‌های کم کربوهیدرات را انجام می‌دهند.

مقداری مطالعات نشان داده اند که رژیم های کم کربوهیدرات، سرشار از پروتئین حیوانی، ممکن است منجر به افزایش خطر مرگ شود. اما مطالعات دیگر نشان می دهد که رژیم های کم کربوهیدرات قند خون را متعادل می کند و نشانگرهای التهاب را کاهش می دهد.

چیزی که به نظر می رسد پذیرفته شده جهانی است این است که رژیم غذایی گیاهی و غنی از مواد مغذی کمترین خطر را برای سلامتی دارد. رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات که مبتنی بر گیاه هستند در واقع منجر به کاهش خطر مرگ و سرطان می‌شوند.»

“رژیم غذایی” نگیرید

آلیسا رامسی، ام اس، RD، درمانگر تغذیه و مشاور تغذیه شهودی تایید شده از نیویورک، به تحقیقاتی اشاره کرد که نشان داد رژیم غذایی باعث افزایش وزن می شود.

او توضیح داد: «تلاش برای پرهیز یا حذف هر گونه غذایی باعث افزایش هوس شما می شود نه کاهش. «رژیم گرفتن نوعی گرسنگی اجباری است. هنگامی که شروع به محدود کردن انواع غذا و/یا مقدار غذا می کنید، بدن شما به حالت زنده ماندن تغییر می کند و باعث ایجاد هوس و پرخوری می شود. بنابراین هر چه بیشتر تلاش کنید چیزی نداشته باشید، بدنتان بیشتر به آن میل خواهد کرد.»

ماریسا مور، RDN، متخصص تغذیه ثبت شده در آتلانتا، اضافه کرد که بیانسه همچنین ممکن است کربوهیدرات ها را به طور کامل حذف نکرده باشد (یا سایر مواردی را که گفته بود قطع کرده است).

«قابل توجه است که وقتی در مورد رژیم غذایی خود صحبت می کرد، یک سیب می خورد. مور خاطرنشان کرد: ممکن است این بی رول اشتباه باشد، اما سیب ها کربوهیدرات هستند.

بدن با تعادل کربوهیدرات، چربی و پروتئین کار می کند.

نه تنها حفظ یک رژیم غذایی بدون کربوهیدرات برای مادام العمر بسیار دشوار خواهد بود، بلکه می تواند باعث کاهش انرژی یا خستگی، یبوست و دریافت کمتر برخی از مواد مغذی شود. او گفت.

به جای آن روزه اصلاح شده را امتحان کنید

هنوز مصمم به تلاش برای کاهش وزن سریع هستید؟ بورکهارت می‌گوید که روزه‌داری اصلاح‌شده محبوب است و برنامه‌های متنوعی را متناسب با سبک‌های زندگی مختلف ارائه می‌دهد. «بیشتر مردم می توانند به راحتی به برنامه روزه داری اصلاح شده، حتی بلند مدت، پایبند باشند. می تواند بسیار موثر باشد.»

برای جلوگیری از افزایش وزن، داشتن خواب کافی و با کیفیت، حفظ یک برنامه ورزشی، و محدود کردن یا حذف منابع کالری خالی مانند الکل و شیرینی ها ضروری است.

بورکهارت گفت: «هنوز به انتخاب مواد مغذی تراکم، ترجیحاً گیاهی، که قند کمی دارند، بستگی دارد.

وزن نوزاد را به طور طبیعی افزایش دهید

در مورد بیانسه، او در تلاش بود تا وزن نوزاد خود را پس از دوقلو حمل کند. رامزی توضیح داد که بدن ما به طور طبیعی پس از بارداری وزن خود را کاهش می دهد و به محدوده وزن تعیین شده خود برمی گردد، بدون اینکه ما سعی کنیم روی آن کنترل داشته باشیم.

او گفت: «به دست آوردن وزن مورد نیاز برای یک بارداری سالم 9 ماه طول می کشد، و این غیرواقعی و آسیب زا است که فکر کنیم زنان باید یا باید فورا آن را از دست بدهند».

Jenna Hollenstein، RDN، یک درمانگر تغذیه از نیویورک، گفت که کاهش وزن سریع بارداری غیرطبیعی است، به خصوص برای زنانی که سعی در شیر دادن دارند.

هالنشتاین گفت: «همچنین فشار آوردن به زنان – زنانی که به تازگی انسان دیگری را با بدن خود خلق کرده‌اند – برای کاهش وزن بسیار استرس‌زا و زن‌ستیزانه است».

او توضیح داد که پس از زایمان، بیشتر زنان از نوزادی مراقبت می‌کنند، که می‌تواند به روش‌های دیگری بر آن‌ها تأثیر بگذارد، «اغلب به روش‌های بسیار چالش‌برانگیزتر از لحاظ فیزیکی و احساسی».

نتیجه ملکه بی را به خاطر بسپار

بیانسه اعتراف کرد که رژیم غذایی او را به محدودیت ها رساند و قول داد که دیگر هرگز آن را امتحان نکند.

رامزی گفت: “ای کاش بیانسه از قدرت ستاره خود برای ارتقای مثبت و زیبایی بدن در هر اندازه بدنی به جای به اشتراک گذاشتن جزئیات خاص در مورد رژیم های غذایی محدود و ترویج کاهش وزن استفاده می کرد.”