تغذیه در تمام مراحل زندگی مهم است

مهم نیست که در چه مرحله ای از زندگی هستیم، بسیار مهم است که یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشیم. تغذیه خوب یکی از اجزای سازنده بدن ما است و تمام مواد غذایی توسط بدن ما به سه جزء اصلی پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها تجزیه می شود. آیا تا به حال به شما گفته اند که خوردن کالری شکر اشکالی ندارد زیرا بدن شما آنها را سریعتر از کالری چربی می سوزاند؟ این یک افسانه کامل است. بدن تمام مواد غذایی را به یک شکل می سوزاند و پس از تجزیه شدن، بلافاصله توسط بدن برای انرژی استفاده می شود یا به عنوان چربی ذخیره می شود.

مراحل زندگی

در طول زندگی ما تغییراتی را تجربه می کنیم و اغلب به مقادیر متفاوتی از مواد مغذی خاص در رژیم غذایی خود نیاز داریم. مراحل اصلی زندگی انسان عبارتند از: نوزادی، نوزادی، کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و پیری. پس از آن، البته، بارداری وجود دارد، که با خود مجموعه ای از نیازهای تغذیه ای اضافی برای حفظ سلامت مادر و کودک در طول بارداری به همراه دارد. در تمام مراحل زندگی ما به کالری در رژیم غذایی خود از پروتئین، کربوهیدرات و چربی برای رشد، رشد ماهیچه ها و بافت ها و بهبودی و غیره نیاز داریم. به عنوان مثال، نوزادان برای رشد مناسب مغز و داشتن الگوی رشد مناسب به این مواد مغذی نیاز دارند. در سال اول زندگی، همه انسان ها سریع ترین رشد را دارند، بنابراین مواد مغذی زیادی برای حمایت از این رشد مورد نیاز است.

نیازهای غذایی ما در طول زندگی به دلیل عواملی مانند رشد و سطح فعالیت تغییر می کند. افراد میانسال معمولاً با کاهش متابولیسم آنها به کالری کمتری نیاز دارند، اما همچنان باید مقدار مناسبی از مواد مغذی را برای حفظ سلامت خود دریافت کنند. یکی از راه های انجام این کار استفاده از مکمل های حاوی پروتئین و طیف وسیعی از ویتامین ها و سایر مواد مغذی است. مکمل های پروتئینی راهی عالی برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدون افزودن چربی، کربوهیدرات و کالری به رژیم غذایی شما هستند.

نیازهای تغذیه ای زنان بالغ

از سن 20 سالگی، کالری مورد نیاز روزانه شروع به کاهش می کند، حدود پنج تا ده درصد در هر دهه زندگی. این بدان معناست که زنی که در دوران یائسگی قرار می گیرد تنها به دو سوم کالری مصرف شده در دوران نوجوانی و جوانی نیاز دارد.

در حالی که زنان با افزایش سن به کالری کمتری نیاز دارند، اما همچنان باید مقدار مناسبی از مواد مغذی خاص از جمله کلسیم، ویتامین D و ویتامین‌های B را دریافت کنند. گاهی اوقات بسیاری از زنان استفاده از مکمل های پروتئینی را برای دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز خود به خصوص پروتئین انتخاب می کنند.

با خوردن یک رژیم غذایی سالم که شامل مکمل‌های پروتئینی است، می‌توانیم از پیری برازنده مطمئن شویم. یک رژیم غذایی سالم به ما این امکان را می دهد که حتی تا سنین بالا فعال بمانیم، بدون استفاده پیش بینی نشده از واکر و عصا، و تغذیه خوب نیز برای حفظ بینایی خوب مفید است.

سه ماده مغذی وجود دارد که همه ما برای زنده ماندن به آن نیاز داریم که یکی از آنها پروتئین است. این ماده مغذی است که به ساخت و حفظ ماهیچه‌ها و بافت‌های قوی کمک می‌کند و بدون پروتئین کافی، ما در برابر طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از جمله بیماری‌های قلبی و کلیوی آسیب‌پذیر هستیم.

سالمندان و تغذیه مناسب

با افزایش سن، تغذیه صحیح از اهمیت ویژه ای برخوردار است. متأسفانه، بسیاری از سالمندان تغذیه مورد نیاز برای سالم ماندن و فعال ماندن را دریافت نمی کنند. این ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله:

– پول کافی نداری

– عدم دسترسی به غذای سالم

– ناتوانی در خرید خواربار به تنهایی

– نصب نامناسب دندان مصنوعی

– شرایط فیزیکی که باعث می شود بدن مواد مغذی خاصی را جذب نکند

– زوال عقل یا پیری

اغلب، بسیاری از سالمندان عادات غذایی خود را تغییر می دهند و از خوردن بسیاری از غذاهایی که قبلاً می خوردند، دست می کشند، یا به دلایل ذکر شده در بالا یا صرفاً به این دلیل که ذائقه آنها تغییر کرده و دیگر غذاهای خاصی را دوست ندارند. بسیاری از مبتلایان به زوال عقل و آلزایمر اغلب فراموش می کنند که غذا بخورند، که می تواند باعث “هدر رفتن” آنها شود، زیرا آنها مواد غذایی مورد نیاز برای سالم ماندن را دریافت نمی کنند. اغلب حفظ سلامت این بیماران دشوار است و مکمل های غذایی اغلب برای اطمینان از دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بیماران استفاده می شود.

همچنین تعدادی مکمل پروتئینی دیگر از جمله پودرهای پروتئینی موجود است که در شکلات، وانیل، توت، میوه پانچ و طعم های دیگر موجود است و می توان از آنها برای تهیه شیک ها و اسموتی های فوق العاده با پروتئین بالا استفاده کرد. پودرهای پروتئین بدون طعم نیز برای افزودن به بسیاری از دستور العمل های مورد علاقه شما موجود است. همچنین بسیاری از مکمل های پروتئین مایع موجود است که بسیاری از آنها از قبل مخلوط شده اند، بنابراین قابل حمل هستند و می توان آنها را در هر جایی مصرف کرد. اما بسیاری از این مکمل‌های مایع تنها در وعده‌های 10 اونسی عرضه می‌شوند، که باعث می‌شود آن‌ها به راحتی حمل شوند یا داخل کیف یا کوله‌پشتی قرار بگیرند.