در پینترست به اشتراک بگذارید
به نظر می رسد بین 6 تا 9 ساعت خواب برای بیشتر افراد مقدار سالمی باشد. گتی ایماژ
  • افرادی که در معرض خطر ژنتیکی ابتلا به بیماری قلبی هستند، می توانند با خوابیدن به میزان مناسب از خود محافظت کنند.
  • اما خواب زیاد یا کم می تواند افراد را در معرض خطر حمله قلبی قرار دهد.
  • یک سوم بزرگسالان در ایالات متحده به اندازه کافی نمی خوابند.

متخصصان سلامت مدت‌هاست که از مزایای داشتن یک خواب خوب در شب حمایت کرده‌اند.

حدود 8 ساعت در شبانه روز با Zzz استفاده کنید و احتمالاً تمرکز و بهره وری بهتری را تجربه خواهید کرد. خواب همچنین می تواند سیستم ایمنی، عملکرد ورزشی و خلق و خوی شما را تقویت کند.

با وجود تمام مزایا، بیش از یک سوم بزرگسالان در ایالات متحده به اندازه کافی نمی خوابید.

اکنون، تحقیقات جدید دانشگاه کلرادو بولدر نشان می‌دهد که کم خوابی – یا زیاد – می‌تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد، حتی اگر سالم باشید.

به‌علاوه، طبق مطالعه‌ای که در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شد، همه افراد – از جمله افرادی که استعداد ژنتیکی برای بیماری قلبی دارند – می‌توانند با شش تا نه ساعت خواب شبانه، خطر حمله قلبی را کاهش دهند..

به گفته محققان، این برخی از قوی ترین تحقیقات تا به امروز را ارائه می دهد که طول مدت خواب یک عامل کلیدی در رابطه با سلامت قلب است.

اگر فردی به دنبال بهینه‌سازی سبک زندگی خود است، داده‌های ما نشان می‌دهد که باید به شدت در نظر داشته باشیم که آیا او به اندازه کافی می‌خوابد یا بیش از حد طولانی است، زیرا یافته‌های ما تأیید می‌کند که اینها عوامل اصلی خطر سبک زندگی هستند که به سلامت قلب کمک می‌کنند. سلین وتر، نویسنده ارشد، استادیار فیزیولوژی یکپارچه در دانشگاه کلرادو بولدر، به Healthline گفت و این در همه افراد صادق است، مستقل از مشخصات خطر.

خواب می تواند خطر حمله قلبی را جبران کند

محققان سوابق پزشکی بیش از 461000 نفر را که از UK Biobank تهیه شده بود، ارزیابی کردند. بیماران بین 40 تا 69 سال سن داشتند و هرگز دچار حمله قلبی نشدند. محققان توانستند برای مشاهده وضعیت سلامتی بیماران، داده های 7 ساله را بررسی کنند.

تیم تحقیقاتی بیمارانی را که 6 تا 9 ساعت در شبانه روز می خوابیدند با افرادی که کمتر از 6 ساعت در شب و بیش از 9 ساعت می خوابیدند مقایسه کردند.

افرادی که کمتر می خوابیدند 20 درصد بیشتر در معرض حمله قلبی بودند و افرادی که بیش از 9 ساعت می خوابیدند 34 درصد بیشتر در معرض حمله قلبی بودند.

به طور متوسط، هرچه افراد بیشتر از محدوده 6 تا 9 ساعت خارج شوند، خطر آنها بیشتر بود.

محققان سپس مشخصات ژنتیکی شرکت کنندگان را بررسی کردند تا بهتر بفهمند خواب چگونه بر خطر حمله قلبی آنها تأثیر می گذارد.

آنها دریافتند افرادی که دارای استعداد ژنتیکی برای بیماری قلبی هستند، اگر بین 6 تا 9 ساعت بخوابند، خطر حمله قلبی را حدود 18 درصد کاهش می دهند.

خواب می تواند از افرادی که در معرض خطر ژنتیکی حمله قلبی هستند محافظت کند

در حالی که ما دلیل دقیقی برای کاهش خطر حمله قلبی نمی دانیم، اما به خوبی شناخته شده است که خواب برای سلامت و رفاه کلی ما حیاتی است.

عادات خواب سالم با عملکرد، خلق و خو، یادگیری و حافظه بالاتر مرتبط است. از سوی دیگر، بد خوابی می‌تواند بر بدن آسیب وارد کند – که به نوبه خود می‌تواند آسیب جدی به قلب وارد کند.

نخوابیدن به اندازه کافی می تواند منجر به ناهنجاری های متابولیک (مانند چاقی)، التهاب، استرس، تغییرات در عملکرد سیستم ایمنی و عملکرد غیر طبیعی پوشش رگ های خونی شود. دکتر Meir Kryger، متخصص خواب و متخصص ریه در Yale Medicine می‌گوید: «اینها می‌توانند خطر حمله قلبی را در افرادی که قبلاً از نظر ژنتیکی مستعد بیماری قلبی هستند، افزایش دهد.

این می تواند اطلاعات بسیار مفیدی برای هر فردی باشد که استعداد ژنتیکی برای بیماری قلبی دارد، زیرا آنها می توانند خطر حمله قلبی خود را با اولویت خواب به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

اگر با خواب مشکل دارید چه کاری باید انجام دهید

درست است که همه راحت ترین زمان را برای به خواب رفتن ندارند. برخی با اضطراب یا بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند، در حالی که برخی دیگر به دلیل کهولت سن یا نوزادان بی قرار با مشکل خواب مواجه می شوند.

به گفته کارشناسان بهداشت، به طور کلی، مشکلات خواب کوتاه مدت آسیب چندانی نخواهد داشت. با این حال، اختلالات مزمن و مداوم خواب می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی و تشدید مشکلات سلامتی موجود، به ویژه مربوط به قلب شود.

دکتر گای مینتز، مدیر بخش قلب و عروق می‌گوید: «قلب موتوری است که 24 ساعت در روز، 7 روز هفته پمپاژ می‌کند و به زمان خاموشی نیاز دارد، درست مانند موتور خودرو که اگر 24 ساعته کار کند، می‌سوزد. سلامت و لیپیدولوژی قلب و عروق در بیمارستان دانشگاه نورث ول هلث.

البته نیاز به خواب همه افراد متفاوت است. جایی که یک نفر ممکن است فقط به 6 ساعت خواب نیاز داشته باشد، دیگری ممکن است حدود 9 ساعت در شب نیاز داشته باشد.

کسانی که به طور منظم با خواب مشکل دارند باید با یک متخصص خواب صحبت کنند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید مشکل خواب از کجا می آید و راه حل های احتمالی را پیشنهاد می کنند.

وتر گفت برای مثال، درمان شناختی رفتاری می تواند به کاهش بی خوابی کمک کند. علاوه بر این، گاهی اوقات سبک زندگی و زمان بندی برخی رفتارها – مانند تمرینات ورزشی همراه با مصرف کافئین، غذا و الکل – می تواند باعث اختلال در خواب شود.

بسیاری از کارشناسان بهداشت توصیه می کنند که یک دفترچه یادداشت خواب داشته باشید که در آن فرد الگوهای خواب روزانه خود را ثبت کند. آنها می توانند به شناسایی عادت ها یا عواملی که ممکن است افراد را از 6 تا 9 ساعت خواب توصیه شده در شب باز دارد، کمک کنند.

در مجموع، همه – خطر ژنتیکی برای بیماری قلبی یا نه – می توانند با اولویت دادن به خواب به قلب خود کمک کنند.

مینتز گفت: «استراحت مناسب در هر سنی و نقطه عطف زندگی مهم است.

خط پایین

تحقیقات جدید در دانشگاه کلرادو بولدر نشان داد که خواب زیاد یا کم می تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

با داشتن حدود 6 تا 9 ساعت خواب در شب، اکثر افراد – از جمله افرادی که استعداد ژنتیکی برای بیماری قلبی دارند – می توانند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهند.

به گفته محققان، این برخی از قوی ترین تحقیقات تا به امروز را ارائه می دهد که مدت زمان خواب یک عامل کلیدی در مورد سلامت قلب است.