در پینترست به اشتراک بگذارید
میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک حاوی جمعیت متنوعی از باکتری‌های «خوب» هستند که می‌توانند روده سالم‌تری داشته باشند. گتی ایماژ
  • محققان دریافتند سیب های ارگانیک دارای جمعیت باکتری های بسیار متنوع تری هستند که نسبت به همتایان خود که به طور معمول رشد می کنند برای سلامت روده بهتر است.
  • سیب های ارگانیک نیز حاوی باکتری «خوب» بودند لاکتوباسیلوسیک پروبیوتیک سالم رایج
  • غذاهای ارگانیک ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشند، اما گران‌تر هم هستند.
  • متخصصان موافق هستند که اکثر مردم بدون توجه به نحوه رشد میوه ها و سبزیجات تازه باید در رژیم غذایی خود مقدار آن را افزایش دهند.

هنگام انتخاب محصولات ارگانیک یا معمولی، مقایسه ساده ای وجود ندارد، حتی اگر سیب با سیب باشد.

با این حال، در مطالعه جدیدی که در مجله Frontiers in Microbiology منتشر شد، محققان دریافتند که هنگام مقایسه سیب‌های معمولی با سیب‌های ارگانیک، سیب‌های ارگانیک دارای جمعیت باکتری‌های بسیار متنوع‌تری هستند.

سیب‌های معمولی و سیب‌های ارگانیک هر دو تقریباً یکسان از کل باکتری‌ها را شامل می‌شدند، حدود 100 میلیون در هر سیب. اما، این تنها در صورتی است که شما همه چیز را بخورید – ساقه، دانه ها و همه چیز.

روش تولید انواع و تنوع کلنی های باکتری را دیکته می کند.

و این می تواند به معنای چیزهای خوبی برای سلامت روده باشد.

میوه ها و سبزیجات ارگانیک خام ممکن است برای روده شما بهتر باشند

بیرگیت واسرمن، دانشجوی دکترا در دانشگاه فناوری گراتس در اتریش گفت: سبزیجات و میوه ها، به ویژه زمانی که به صورت خام مصرف می شوند، مهمترین منبع برای یک جامعه میکروبی متنوع هستند که برای میکروبیوم سالم روده و سیستم ایمنی بدن ما ضروری است. و اولین نویسنده مطالعه.

Wassermann و همکارانش به دلیل محبوبیت زیاد سیب در سراسر جهان، ترجیح دادند به سیب نگاه کنند.

حدود 83 میلیون سیب در سال 2018 کشت شد و تولید همچنان در حال رشد است. میوه‌ها و سبزیجات خام منبع مهمی از باکتری‌های روده هستند – پختن تمام باکتری‌ها را از بین می‌برد.

در مقایسه سیب های ارگانیک و معمولی، نه تنها باکتری ها در تولید ارگانیک تنوع بیشتری داشتند، بلکه با وجود باکتری های به اصطلاح “خوب” نیز همراه بود. لاکتوباسیلوسیک پروبیوتیک رایج

برعکس، سیب‌های معمولی بیشتر احتمال دارد که دارای باکتری‌های بیماری‌زا باشند اشریشیا و شیگلاشناخته شده است که باعث علائم مسمومیت غذایی مانند اسهال و گرفتگی عضلات می شود.

واسرمن می‌گوید: «میکروبیوم بسیار متنوع سیب‌هایی که به‌صورت ارگانیک مدیریت می‌شوند، ممکن است فراوانی پاتوژن‌های انسانی را محدود کند یا مانع از آن شود، تنها با غلبه بر آنها. احتمالاً استخر میکروبی که درختان سیب ارگانیک در معرض آن قرار می‌گیرند متنوع‌تر و متعادل‌تر است و به طور بالقوه از مقاومت گیاه در هنگام حمله پاتوژن نیز حمایت می‌کند.

با این حال، وقتی صحبت از سلامت روده به میان می آید، واسرمن توضیح داد که انتخاب سیب های ارگانیک نسبت به سیب های معمولی ساده نیست.

چنین استنتاج ساده ای را نمی توان تنها از کار او گرفت. در عوض، او تأکید می‌کند که جمعیت‌های متنوعی از باکتری‌ها – چه در طبیعت، چه سیب یا روده انسان – بدون توجه به محیطی که در آن یافت می‌شوند، مفیدتر هستند.

و برای اکثر مردم، صرفاً خوردن میوه‌ها و سبزیجات تازه، اولین قدم مهم‌تر از تمایز بین سیب است.

«ارگانیک یا معمولی؟ خیلی بی ربط نکته اصلی این است که مردم به طور کلی محصولات تازه بیشتری مصرف می کنند.

این تحقیق با تمرکز بر باکتری ها و در نتیجه سلامت روده، لنز دیگری را اضافه می کند که از طریق آن می توان بحث های جاری را برای مصرف کنندگان در مورد نحوه انتخاب آنها برای خرید محصول مشاهده کرد.

و بحث ارگانیک در مقابل متعارف هنوز حل نشده است.

اما از آنجایی که سؤالات در مورد مزایای هر یک از روش‌ها ظریف‌تر شده است – به این سادگی نیست که بگوییم یکی «بهتر» از دیگری است – مصرف‌کنندگان اکنون آگاهی بیشتری در مورد آنچه از محصول خود می‌خواهند دارند.

بحث در مورد میوه ها و سبزیجات ارگانیک و معمولی در درجه اول بر چهار جنبه متمرکز شده است: تغذیه، اثرات زیست محیطی، هزینه برای مصرف کنندگان و آفت کش ها.

بسته به اینکه این عوامل چقدر برای شما مهم هستند، باید به جای انتخاب دقیق یکی بر دیگری، انتخاب خرید خود را اطلاع دهید.

حتی “ارگانیک” و “معمولی” به چه معناست؟

ارگانیک برچسبی است که توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) بر روی غذاهایی که مطابق با دستورالعمل های خاص فدرال رشد می کنند، اعطا می شود. این دستورالعمل‌ها شامل مواردی مانند انواع آفت‌کش‌ها، افزودنی‌های خاک و نحوه پرورش حیوانات است.

متعارف به کشاورزی مدرن و صنعتی اشاره دارد که شامل استفاده از کودهای شیمیایی، آفت کش ها و موجودات اصلاح شده ژنتیکی می شود.

برخی مطالعات دریافته‌اند که محصولات ارگانیک احتمالاً مغذی‌تر از محصولات معمولی نیستند، اما قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌ها و باکتری‌های مضر را کاهش می‌دهند.

با این حال، این بدان معنا نیست که محصولات ارگانیک کاملاً عاری از آفت کش هستند – اینطور نیست.

انتخاب شما باید تحت تأثیر سایر عوامل سلامتی نیز باشد، مانند بارداری یا سایر شرایط مزمن.

مطالعات در سال های اخیر به بررسی شیوع مواجهه با آفت کش ها در بین زنان باردار از طریق محصولات و همچنین پتانسیل آفت کش های دوران بارداری قرار گرفتن در معرض منجر به ناتوانی های ذهنی و اختلال طیف اوتیسم.

برای اکثر مصرف کنندگان، یک مکان عملی برای شروع، شناسایی میوه ها و سبزیجاتی است که بیشتر مستعد قرار گرفتن در معرض مقادیر زیاد یا انواع مختلف آفت کش ها هستند.

گروه کاری محیط‌زیست (EWG)، یک گروه حمایت از محیط‌زیست و مصرف‌کننده، سالانه فهرست خود را از دوجین کثیف منتشر می‌کند که میوه‌ها و سبزیجات دارای بالاترین میزان آلودگی آفت‌کش‌ها هستند و پانزده پاک که کمترین میزان را دارند. .

بدترین متخلفان در سال 2019 عبارتند از:

  • توت فرنگی (در شماره 1)
  • اسفناج
  • کلم پیچ
  • شلیل
  • سیب

برای محصولاتی که کمترین میزان قرار گرفتن در معرض آفت کش ها را دارند، به موارد زیر برسید:

  • آووکادوها
  • ذرت شیرین
  • آناناس
  • نخود شیرین منجمد
  • پیازها

کریستین کرکپاتریک، MS، RD، LD، مدیر خدمات تغذیه سلامت در موسسه سلامت کلیولند کلینیک گفت: “من معمولاً از نام های EWG Dirty Dozen و Clean Fifteen پیروی می کنم.”

“همچنین چیزهای خاصی وجود دارد که من همیشه خرید ارگانیک را توصیه می کنم، مانند محصولات لبنی و توت فرنگی، و همچنین غذاهایی که معمولاً به مشتریانم می گویم که از هزینه صرف نظر کنند و از غذاهای معمولی استفاده کنند، مانند محصولات با لایه بیرونی قابل توجهی مانند آناناس یا موز.

غذاهای ارگانیک ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشند، اما هزینه بیشتری نیز خواهند داشت، و این موضوعی است که برای اکثر خانواده ها مورد توجه قرار می گیرد.

یک مطالعه در سال 2015 از Consumer Reports نشان داد که سیب های ارگانیک بین 20 تا 60 درصد گران تر از همتایان معمولی خود هستند. شیر به طور مشابه 20 تا 64 درصد بود و برای چیزهایی مانند توت فرنگی و کدو سبز ارگانیک، مصرف کنندگان می توانستند دو برابر بیشتر بپردازند.

به طور خلاصه، انتخاب چگونگی و چرایی انتخاب محصولات معمولی یا ارگانیک یک اقدام متعادل کننده جدی است. اما یک چیز مسلم است: شما باید میوه ها و سبزیجات بیشتری را صرف نظر از اینکه چگونه رشد کرده اند مصرف کنید.

مهم‌ترین چیزی که به بیمارانم می‌گویم این است: افزایش مصرف میوه و سبزیجات بسیار مهم‌تر از ارگانیک در مقابل غیرارگانیک است. اگر ترجیح می دهید میوه و سبزیجات نخورید زیرا نمی توانید مواد ارگانیک تهیه کنید، این انتخاب اشتباهی است. کرک پاتریک گفت: هر میوه و سبزی بهتر از هیچ است.