دارچین برای رفلاکس اسید + حقایق مهم در مورد روده


ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا می توانم از دارچین برای رفلاکس اسید استفاده کنم؟

راستش این به عوامل متعددی بستگی دارد.

با این حال، دارچین ممکن است فواید دیگری برای سلامت روده داشته باشد که ارزش مطالعه دارد.

در این پست با دارچین برای رفلاکس اسید، سوء هاضمه، حالت تهوع و کاندیدا آشنا شوید. همچنین با فواید دارچین برای دیابت و سلامت قلب آشنا شوید. نحوه استفاده و خرید ایمن ترین نوع دارچین را برای فواید سلامتی آن بیاموزید.

آیا می توانم برای درمان سوء هاضمه و رفلاکس اسید از دارچین استفاده کنم؟

هیچ تحقیقی وجود ندارد که به طور خاص بیان کند که دارچین در مورد دارچین و رفلاکس اسید تأثیر مثبت یا منفی دارد.

با این حال، برخی تحقیقات نشان می دهد که دارچین ممکن است به بیماری به نام سوء هاضمه عملکردی کمک کند. همانطور که در مورد سوء هاضمه، سوء هاضمه عملکردی به عنوان درد و ناراحتی بالای شکم تعریف می شود که علت شناخته شده ای ندارد.

این وضعیت اغلب به اشتباه به عنوان رفلاکس اسید تشخیص داده می شود.

در یک مطالعه اخیر که در پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد منتشر شده است، افراد مبتلا به سوء هاضمه عملکردی یک کلاه ژل دارچین یا یک دارونما دریافت کردند. هم گروه دارچین و هم گروه دارونما پس از 6 هفته کمتر از شروع مطالعه سوء هاضمه داشتند. با این حال، این واقعا یک دارونما نیست زیرا آنها از روغن کنجد استفاده کردند. روغن کنجد طیف وسیعی از فواید برای سلامت روده دارد.

گروهی که کپسول ژل دارچین را دریافت کردند نسبت به گروه دارونما در این مطالعه احساس تهوع کمتری داشتند.

مطالعه دیگری نشان داد که مخلوط دارچین به اندازه سیمتیکون در درمان علائم سوء هاضمه عملکردی موثر است.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که دارچین ممکن است سطح اسید معده را کاهش دهد [R]. با این حال، ممکن است سطح پپسین را کاهش دهد، آنزیمی که به هضم غذاهای پروتئینی کمک می کند.

به خاطر داشته باشید که برخی افراد احساس می کنند که دارچین رفلاکس اسید را بدتر می کند. بنابراین منطقی است که اگر دارچین علائم بیماری ریفلاکس معده به مری را به همراه دارد از مصرف دارچین خودداری کنید.

دارچین ممکن است حالت تهوع را کاهش دهد

زنان با چرخه قاعدگی غیرطبیعی که به نام دیسمنوره شناخته می شود، پس از مصرف یک دوز کپسول دارچین در مقایسه با دارونما، تهوع و استفراغ کمتری دارند. گروه دارچین نیز درد کمتر مرتبط با PMS در مقایسه با گروه بدون دارچین داشتند.

با این حال، تحقیقات زیادی برای تایید فواید دارچین برای حالت تهوع به طور کلی انجام نشده است.

دارچین برای رشد بیش از حد کاندیدا

کاندیدا نوعی مخمر طبیعی است که در دستگاه گوارش یافت می شود. با این حال، کاندیدا می تواند باعث رشد بیش از حد روده یا سایر بافت ها شود که می تواند منجر به بسیاری از علائم گوارشی شود.

دارچین می تواند رشد کاندیدا را حداقل در مطالعات اولیه کاهش دهد. همچنین رشد انواع قارچ های مضر دیگر را کاهش می دهد.

افزودن دارچین به رژیم غذایی شما به هر حال خوشمزه است، بنابراین اگر دچار دیس باکتریوز مانند کاندیدا هستید، اضافه کردن مقداری دارچین سیلان ضرری ندارد.

پست مرتبط بهترین پروبیوتیک های کاندیدا در سال 2021 (thehealthyrd.com)

دارچین دارای اثرات ضد میکروبی است

یکی از فواید دارچین برای روده ها این است که اثرات ضد میکروبی قوی دارد. حتی می تواند رشد برخی از انواع باکتری های مضر مانند اشریشیا کلی را کاهش دهد. در نهایت، حدود 30 مطالعه نشان داده اند که دارچین دارای خواص ضد میکروبی است.

اینها شامل اثرات ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد انگلی مرتبط با دارچین سیلان است. [R].

به خاطر داشته باشید که این مطالعات در حال حاضر بر روی لوله های آزمایش و حیوانات و نه انسان ها انجام می شود، بنابراین تحقیقات بیشتری برای تعیین فواید ضد میکروبی دارچین مورد نیاز است.

دارچین التهاب را کاهش می دهد

التهاب روده مضر است، بنابراین دارچین ممکن است به کاهش ناراحتی گوارشی مرتبط با التهاب کمک کند.

به عنوان مثال، دو مطالعه نشان داد که دارچین ممکن است به بهبود نشانگرهای التهاب (R, R) کمک کند.

همچنین ممکن است درد عضلانی ناشی از التهاب را در ورزشکاران بهبود بخشد (R).

دارچین ممکن است درد و چرخه های قاعدگی غیرطبیعی مرتبط با پروستاگلاندین های التهابی (R, R) را کاهش دهد.

آیا دارچین برای یبوست مفید است؟

اعتقاد بر این است که دارچین به افزایش حرکات ماهیچه های دیواره روده کمک می کند. این یک اقدام مهم برای داشتن حرکات طبیعی روده است.

سندرم روده تحریک پذیر اغلب باعث علائم غالب یبوست می شود.

یک مطالعه مشخص کرد که آیا ترکیبی از گیاهان و ادویه‌ها که شامل ترکیبی از دارچین، میوه توت، پوست نارون لغزنده و آگرمونی است می‌تواند به افراد مبتلا به علائم IBS غالب یبوست کمک کند. نتیجه این ترکیب افزایش دفعات دفع بعد از دریافت این ترکیب بود. آنها همچنین کاهش استرس، درد شکم، نفخ و باد شکم را دارند.

در حالی که این نتایج نمی گوید که آیا دارچین به تنهایی برای یبوست مفید است یا خیر، مطمئنا می تواند کمک کند. تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

سایر فواید دارچین

مانند بسیاری از ادویه ها و گیاهان، دارچین فواید سلامتی بسیاری دارد. از جمله مزایای سلامت قلب و کاهش علائم دیابت است.

دارچین برای دیابت

دارچین یک ادویه طبیعی با طعم فوق العاده است. آیا می تواند آسیب طولانی مدت دیابت را نیز کاهش دهد؟ تعداد زیادی از تحقیقات به این واقعیت اشاره می کنند که ادویه هایی مانند دارچین دارای فواید سلامت شگفت انگیزی برای کاهش عوارض دیابت هستند.

دیابت نوع 2 اغلب به بیشتر بافت های بدن در طول زمان آسیب می رساند و خطر ابتلا به سایر بیماری های مزمن را افزایش می دهد.

اگر دیابت فقط در مورد قند خون باشد عالی خواهد بود، اما اینطور نیست.

افزایش سطح انسولین، التهاب و متابولیسم چربی تغییر یافته نیز در پشت صحنه باقی می ماند و باعث آسیب می شود.

خوشبختانه دارچین به بسیاری از جنبه های التهاب، متابولیسم و ​​مدیریت قند خون کمک می کند.

دارچین ممکن است به بهبود حساسیت به انسولین، حتی تا 12 ساعت پس از خوردن آن کمک کند. این به این دلیل است که ممکن است سیگنال دهی انسولین را در سلول ها (R, R) بهبود بخشد.

آیا دارچین قند خون را کاهش می دهد؟

دارچین ممکن است سطح گلوکز را بین 18 تا 29 درصد پس از مصرف مکمل بهبود بخشد (R).

این ادویه قدرتمند ممکن است به افرادی که کنترل قند خون ضعیفی دارند کمک کند، اما تأثیر متوسط ​​تری روی این افراد دارد. طبق تحقیقات انجام شده 10 درصد در گلوکز بهبود یافته است [R].

حتی در مردان سالم و لاغر، دارچین علاوه بر بهبود حساسیت به انسولین، گلوکز پلاسما را پس از آزمایش تحمل گلوکز خوراکی کاهش می دهد. [R].

یک مطالعه فایده ای از دارچین بر روی قند خون برای زنان یائسه مبتلا به دیابت پیدا نکرد، اما مطالعه تنها برای یک دوره بسیار کوتاه (6 هفته) تکمیل شد. در این مورد از دارچین کاسیا استفاده شد. (ها).

یک مطالعه اخیر همچنین هیچ فایده ای از دارچین را برای بیماران دیابتی در طی یک دوره 8 هفته ای نشان نداد (اگرچه به معنی آماری نزدیک بود). [R].

یک مطالعه 16 هفته ای نشان داد که آن مفیدتر است.

این مطالعه نشان داد که دارچین نشانگرهای دیابت و عوامل خطر دیابت از جمله گلوکز خون، هموگلوبین A1C، اندازه دور کمر، شاخص توده بدن، کلسترول تام، تری گلیسیرید، LDL و کلسترول HDL را در مقایسه با دارونما (R) کاهش می دهد.

سایر فواید دارچین برای دیابت

  1. ممکن است با مهار ترشح آنزیم پانکراس، جذب کربوهیدرات ها را کند کند. این به نوبه خود ممکن است قند خون بالا مرتبط با کربوهیدرات ها را کاهش دهد [R, R]
  2. ژن های مربوط به حساسیت به انسولین و ذخیره چربی را تنظیم می کند [R]
  3. ممکن است به مبارزه با کاندیدا، نوعی عفونت قارچی کمک کند. دیابت افراد را در معرض افزایش خطر ابتلا به عفونت کاندیدا قرار می دهد [R, R]
  4. به عنوان یک تقلید کننده انسولین عمل می کند، به این معنی که اجازه می دهد گلوکز مانند انسولین وارد سلول شود. [R]
  5. ممکن است احساس سیری ناشی از غذا (سیری) را با مزایای اضافه شده سرکه بهبود بخشد [R]

خواص دارچین برای سلامت قلب

یک مطالعه بزرگ به نام متاآنالیز به این نتیجه رسید که دارچین به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول کل کمک می کند و فواید آن به مدت زمان مصرف دارچین مربوط می شود.

این مطالعه شامل حداقل دو گونه دارچین، از جمله Cassia (R) بود.

برخی تحقیقات همچنین نشان داده اند که دارچین کاسیا در کاهش کلسترول LDL و همچنین تری گلیسیرید و کلسترول کل مفید است. [R].

تاریخچه دارچین

دارچین با ادعاهای سلامتی غریبه نیست. این دارو به عنوان بخشی از درمان عفونت‌ها، بیماری‌های معده و ریه و بیشتر تا آنجایی که سابقه (R) می‌تواند ردیابی شود، استفاده شده است.

حتی معدود افراد ثروتمندی که در دوران باستان توانایی خرید آن را داشتند، در مصر باستان از آن برای مومیایی کردن استفاده می کردند، زیرا یک نگهدارنده عالی بود.

آنها حتی بیشتر از طلا ارزش زیادی داشتند و به عنوان هدیه به پادشاهان استفاده می شدند.

دارچین بومی هند، سریلانکا، میانمار و بنگلادش است.

انواع دارچین

دارچین سیلان، که به دلیل ایمنی آن ترجیح داده می شود، به عنوان دارچین “واقعی” (R) شناخته می شود. این نوع دارچین کمی گرانتر از انواع دیگر دارچین است.

باید بدانید که رایج ترین نوع آشپزی موجود در ایالات متحده، دارچین واقعی نیست، بلکه دارچین کاسیا است.

این دو نوع دارچین اغلب در تحقیقات نیز مورد استفاده قرار می گیرند: سیلان (Cinnamomum verum) و دارچین Cassia.

سیلان بهترین نوع برای استفاده در دوزهای مکمل است.

اگر با برچسب دارچین گیج شده اید، نگران نباشید. اگر او به سوزاک اشاره نکند، ممکن است نوع مورد نظر شما نباشد. احتمالاً کاسیا است. برای اطلاع از مضرات دارچین کاسیا حتما به پایین صفحه بروید.

به خاطر داشته باشید که بسیاری از مطالعاتی که به شما ارائه خواهم داد، مشخص نکرده اند که از چه نوع دارچین استفاده کنید. برخی از دارچین، خطرناک ترین نوع دارچین، استفاده کرده اند و عوارض جانبی ندیده اند.

دارچین بی خطر

انواع گران‌تر دارچین که به نام دارچین سیلان شناخته می‌شوند، ایمن‌ترین نوع دارچین هستند، زیرا حاوی کمترین کومارین هستند.

کومارین موجود در دارچین کاسیا یک ماده طبیعی است اما در سطوح بالاتر دارچین می تواند سمی باشد.

دارچین سیلان حاوی کمترین میزان کومارین کمتر از 190 میلی گرم بر کیلوگرم است (برخی از نمونه ها کمتر از سطح تشخیص بودند) (R).

از طرف دیگر دارچین کاسیا بین 700 میلی گرم در کیلوگرم تا بیش از 12230 میلی گرم بر کیلوگرم دارد، اما بسته به منبع آن کاملاً متغیر است.

به خاطر داشته باشید که دارچین کاسیا همچنان به احتمال زیاد در دوزهای مورد استفاده در غذاها ایمن است همانطور که در بسیاری از مطالعات بالینی استفاده از آن نشان داده شده است. فقط دارچین کاسیا را با انباشتن قاشق نخورید.

برای ایمن بودن، سعی کنید تا حد امکان از دارچین واقعی یا دارچین سیلان استفاده کنید.

همچنین اگر به دارچین حساس هستید یا به دارچین حساسیت دارید، باید از مصرف آن اجتناب کنید.

دوز دارچین

اکثر آزمایشات تحقیقاتی از دوزهای مکمل 1-6 گرم در روز استفاده کرده اند. به نظر می رسد اثربخشی در سطوح پایین تر دوز خوب باشد.

استفاده از دارچین در آشپزی

بزرگترین مشکل برای یافتن دستور العمل های غنی از دارچین این است که آنها اغلب مملو از شکر هستند!

نکته سرآشپز: دارچین به دلیل شیرینی طبیعی می تواند جایگزین شکر شود: از آن برای شیرین کردن قهوه به جای شکر یا اضافه کردن آن به چای استفاده کنید.

برای کاهش یا جایگزینی محتوای شکر می توانید دارچین را به دستور العمل ها اضافه کنید.

در اینجا چند گزینه دارچین خوشمزه یا بدون قند آورده شده است.

  • این دستور کاری مرغ و دارچین را امتحان کنید
  • دارچین، بادام یا کره بادام زمینی را مخلوط کنید: با سیب یا هویج، کرفس و غیره عالی است.
  • دستور تهیه میوه و سبزیجات شیرین
  • 1-2 قاشق چایخوری اضافه کنید. از دارچین گرفته تا جو دوسر به جای شکر
  • دستور تهیه مرغ دارچین و لیمو
  • دستور تهیه سوپ کلم بروکلی تند

خلاصه

استفاده از دارچین به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم ممکن است در واقع به سلامت دستگاه گوارش، از جمله بسیاری از جنبه های بیماری مزمن کمک کند.

سیلان بهترین انتخاب برای دارچین است، اما می توانید با خیال راحت از دارچین کاسیا نیز برای بهبود سلامتی استفاده کنید.

مانند هر چیز دیگری، قبل از ایجاد هر گونه تغییر در رژیم غذایی یا سبک زندگی خود، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

سلب مسئولیت: اطلاعات این وب سایت توسط سازمان غذا و دارو یا هیچ مرجع پزشکی دیگری ارزیابی نشده است و فقط برای اهداف آموزشی به اشتراک گذاشته شده است. در حالی که تحقیقات از انتشارات The Healthy RD پشتیبانی می کند، شما منحصر به فرد هستید. بنابراین باید از یک متخصص تغذیه یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مراقبت کنید. این نشریه برای تشخیص یا درمان هیچ بیماری نیست. قبل از ایجاد تغییرات در رژیم مکمل غذایی یا سبک زندگی خود با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

رژیم لاغری سریع