در اینجا چیزی است که باید در مورد این رژیم غذایی محبوب بدانید.

در پینترست به اشتراک بگذارید
“یک سوال کلیدی این است که آیا روزه داری متناوب به عنوان یک استراتژی برای کنترل وزن در طولانی مدت پایدار است یا خیر.” – هایدی سیلور گتی ایماژ

وعده راه حلی برای کاهش وزن که در واقع کار می کند ما را هر روز مجذوب می کند. و با ظهور رسانه‌های اجتماعی، محاصره دیجیتالی با عکس‌های غذاهای فریبنده، عکس‌های افراطی قبل و بعد، و مانتراهای انگیزشی آسان است.

با پیمایش آنلاین، روزانه هزاران پست مرتبط با رژیم غذایی را تحت هشتگ‌های رژیم کتو، Weight Watchers و دیگر رژیم‌های کاهش وزن خواهید دید.

یکی از جدیدترین رژیم‌های غذایی بر اساس کتاب سال 2016، “رمز چاقی: باز کردن اسرار کاهش وزن” نوشته دکتر جیسون فانگ است.

اصل رژیم این است که کاهش وزن طولانی مدت را می توان با متعادل کردن هورمون هایی مانند انسولین در بدن به دست آورد و این تعادل می تواند از طریق روزه داری متناوب و خوردن غذاهای کامل و فرآوری نشده اتفاق بیفتد.

تحت هشتگ کد چاقی اینستاگرام، همین نوع تصاویر امیدوارکننده، امید به آینده ای سالم تر را جرقه می زنند. بنابراین آیا این یک معامله واقعی است – رژیمی که می تواند به کاهش وزن واقعی کمک کند، یا یک مد دیگر است؟

این چیزی است که کارشناسان فکر می کنند

دکتر پیتر لپورت، جراح چاقی و مدیر پزشکی مرکز کاهش وزن جراحی MemorialCare در مرکز پزشکی Orange Coast در کالیفرنیا، گفت که به طور کلی تئوری پشت این رژیم منطقی است، اما او مطمئن نیست که چقدر عملی است.

وی گفت: در حالی که عدم تعادل هورمونی می تواند در بیماران مشکل ساز باشد و اصلاح این عدم تعادل مهم است، راه حل های کتاب قابل بحث است.

به عنوان مثال، او گفت که این برنامه توصیه می‌کند در هنگام گرسنگی به جای وعده‌های غذایی مشخص، غذا بخورید. وی افزود، اما این تصمیم برای غذا خوردن در یک زمان خاص، یک تصمیم عملی است که برای سبک زندگی مدرن کارآمد است.

او گفت: «زمانی که مردم هر زمان که گرسنه بودند غذا می‌خوردند… به این معنی که شما به غارنشین بودن یا زندگی در طبیعت بازمی‌گردید… میانگین عمر آنها بین 25 تا 35 سال بود.

اما اکنون، او گفت، با وجود غذاهای فرآوری شده و وعده های غذایی ثابت، به دهه 70 زندگی می کنیم.

او با غذاهای توصیه شده از جمله سبزیجاتی که در بالای زمین رشد می کنند، حبوبات، برخی میوه ها از جمله سیب و انواع توت ها، پروتئین های حیوانی، و روغن زیتون و کره موافق است.

او گفت: «چیزی که به آن بستگی دارد، خوردن یک رژیم غذایی متعادل است.

دکتر هایدی جی. سیلور، متخصص تغذیه، مدیر رژیم غذایی، ترکیب بدن و هسته متابولیسم انسان در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در تنسی، نگرانی هایی را در مورد کتاب فانگ بیان کرد.

سیلور گفت: «یک سوال کلیدی این است که آیا روزه داری متناوب به عنوان یک استراتژی برای کنترل وزن در درازمدت پایدار است یا خیر.

سیلور خاطرنشان کرد که بسیاری از مطالعات رژیم غذایی که در مورد روزه داری انجام شده است، با افراد حیوانی و نه انسان ها انجام شده است.

«مطالعات روی انسان‌ها نشان می‌دهد که وزن مجدد در ماه‌های پس از پایان دوره‌های روزه‌داری به دست می‌آید و یک مطالعه روی انسان که در مجله Obesity منتشر شده است، تفاوتی در کاهش وزن، چربی بدن، چربی‌های خون یا شاخص حساسیت به انسولین بین بزرگسالانی که روز متناوب مصرف می‌کردند نشان نداد. روزه گرفتن در مقایسه با کسانی که مصرف روزانه خود را 400 کالری کاهش دادند.

سیلور گفت یکی از نگرانی های مربوط به دوره های کوتاه مدت کاهش وزن سریع این است که آنچه از دست می رود بیشتر از آب و گلیکوژن تشکیل شده است تا چربی.

سیلور می‌گوید: «آنچه معلوم نیست این است که چگونه متابولیسم بدن انسان در طول زمان با روزه‌های متناوب یا متناوب مکرر سازگار می‌شود و همچنین مشخص نیست که چه تأثیری بر سلامت طولانی‌مدت دارد».

کارول آگویر، متخصص تغذیه از Nutrition Connections در فلوریدا، گفت که این رژیم سبک زندگی یا متابولیسم متفاوت افراد را در نظر نمی گیرد.

او گفت: “رژیم غذایی کد چاقی به طور کامل فرد را نادیده می گیرد.” “[It] بسیاری از جنبه‌های اطلاعاتی را که باید مورد توجه قرار گیرند و برای موفقیت و تغییر رفتار پایدار حیاتی هستند، نادیده می‌گیرد، مانند معنای غذا برای مردم.»

آگیره گفت که برای اکثر مردم، انتخاب های غذایی منعکس کننده فرهنگ، مذهب، اعتقادات اخلاقی و اخلاقی، سطح درآمد، اعتقادات سیاسی آنهاست. و حالت عاطفی همراه با عوامل دیگر

«در اصل، انتخاب غذای یک نفر هویت اوست. این آنها را منعکس می کند. “اگر کسی وارد شود و به شما بگوید که همه جنبه های الگوهای غذایی خود را تغییر دهید، ممکن است فرد بتواند آن را برای یک هفته، شاید یک ماه حفظ کند، اما در مقطعی، شما آن رژیم یا برنامه غذایی را رها خواهید کرد زیرا نمی توانید تشخیص دهید که دیگر چه کسی هستید، و روش های رژیم غذایی شدید را حتی ناپایدارتر و مضر تر می کند.

آگویر گفت که اگرچه روزه گرفتن چند روزه احتمالاً تا زمانی که بدنشان کم آب نشود به افراد سالم آسیبی نمی رساند، روزه گرفتن بیش از یک ماه خوب نیست. او اصلاً روزه گرفتن را برای زنان باردار یا شیرده، کودکان توصیه نمی کند و مبتلایان به دیابت باید بسیار مراقب باشند.

“شما برای سالم ماندن به ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی از غذا نیاز دارید. اگر به اندازه کافی دریافت نکنید، ممکن است علائمی مانند خستگی، سرگیجه، یبوست و کم آبی داشته باشید. روزه داری بیش از حد می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

متخصص تغذیه، ایمی جیمیسون-پتونیک، متخصص تغذیه بالینی سرپایی در بیمارستان‌های دانشگاهی در اوهایو، گفت که اگرچه ایده مدیریت مصرف غذا و سطوح انسولین منطقی به نظر می‌رسد، عوامل دیگری باید در نظر گرفته شود.

جیمیسون-پتونیک گفت: «من فکر می‌کنم هیئت منصفه روزه‌داری متناوب هنوز خارج است. “آنجا دارد برخی تحقیقات مقدماتی بوده است که از مزایا پشتیبانی می کند، در حالی که دیگران چنین نکرده اند. من فکر می کنم برای پاسخ قطعی تر باید تحقیقات بیشتری انجام شود. … محدودیت کالری ممکن است سلامت و طول عمر را بهبود بخشد، اما ما هنوز مطمئن نیستیم.

خط پایین

کارشناسان در مورد رژیم غذایی “کد چاقی” و اینکه روزه داری متناوب می تواند منجر به کاهش وزن طولانی مدت شود، تردید دارند. مطالعات روی این موضوع جدید هستند و اغلب شامل موضوعات حیوانی و نه انسانی می‌شوند.

در حالی که برخی از اصول رژیم غذایی، از جمله خوردن غذاهای کامل، توسط متخصصان تغذیه حمایت می شود، آنها نسبت به رژیم هشدار می دهند. یعنی تک سایز.