در پینترست به اشتراک بگذارید
محققان می گویند افرادی که سریعتر راه می روند از سلامت شناختی و کلی بهتری برخوردارند. گتی ایماژ
  • محققان می گویند سرعت پایین راه رفتن فرد ممکن است نشانه ای از سلامت کلی و عملکرد شناختی پایین تر باشد.
  • کارشناسان می گویند که باید تحقیق کنند که آیا کندی راه رفتن باعث کاهش سلامتی می شود یا وضعیت سلامتی باعث کاهش سرعت راه رفتن می شود.
  • کارشناسان می گویند متخصصان پزشکی ممکن است بتوانند از سرعت راه رفتن به عنوان یک ابزار تشخیصی استفاده کنند.
  • افراد همچنین می توانند از این اطلاعات برای افزایش سرعت راه رفتن خود برای بهبود سلامت خود استفاده کنند.

وقتی صحبت از سلامت طولانی مدت بدن و مغز به میان می‌آید، آن تکان‌های قدیمی که مادربزرگ به شما می‌داد ممکن است پیامدهای قدرتمندی داشته باشد: «کمی در قدمت کمک کن».

یک مطالعه تحقیقاتی 40 ساله منتشر شده در مجله JAMA Network Open دریافت که سرعت راه رفتن مادام العمر ممکن است ارتباط مستقیمی با سلامت کلی و عملکرد شناختی داشته باشد.

در این مطالعه، افرادی که آهسته تر راه می رفتند نشان داده شد که پیری را در مقیاس 19 معیاری که توسط محققان ابداع شده بود، تسریع می کنند.

علاوه بر این، ریه‌ها، دندان‌ها و سیستم ایمنی بدن آن‌ها نسبت به افرادی که سریع‌تر راه می‌رفتند، وضعیت بدتری داشتند.

عملکرد شناختی و زوال با راه رفتن آهسته تر نیز مرتبط بود.

این داده ها از مطالعه ای بر روی 1000 نفر است که در طی یک سال در Dunedin، نیوزیلند متولد شده اند.

شرکت کنندگان در این تحقیق کل زندگی خود را مورد آزمایش قرار داده و مورد سنجش قرار داده اند، عمدتاً اخیراً از آوریل 2017 تا آوریل 2019 در سن 45 سالگی.

طبق گفته دکتر Line JH Rasmussen، محقق فوق دکتری در گروه روانشناسی و علوم اعصاب دانشگاه دوک و مرکز تحقیقات بالینی در بیمارستان دانشگاه کپنهاگ Amager و Hvidovre در کپنهاگ، دانمارک، و محقق اصلی این مطالعه، چه چیزی تیم را بیشتر مجذوب خود کرد. این بود که به نظر می رسد پیامدهای شناختی بلندمدت مستقیماً با سرعت راه رفتن در کودکان 3 ساله مرتبط است.

راسموسن به Healthline گفت: «از آنجایی که سلامت مغز دوران کودکی در سن 3 سالگی با سرعت راه رفتن در میانسالی مرتبط بود، به نظر می رسد که عملکرد اولیه مغز می تواند بر عملکرد طولانی مدت بدن و در نتیجه سرعت راه رفتن تأثیر بگذارد. .

قابل توجه ترین یافته این بود که ما می توانستیم سرعت راه رفتن آنها در میانسالی را با ارزیابی عملکردهای عصبی شناختی آنها در دوران کودکی در 3 سالگی پیش بینی کنیم. به طور متوسط ​​بین کودکانی که کندترین رشد را داشتند (میانگین راه رفتن) 12 امتیاز IQ تفاوت وجود داشت. سرعت 1.21 متر در ثانیه) و سریعترین (میانگین سرعت راه رفتن 1.75 متر در ثانیه) 4 دهه بعد. سرعت راه رفتن نه تنها نشانگر پیری است، بلکه نشانگر سلامت مغز مادام العمر است.

اهمیت تحقیق

این یعنی چی؟

برای جامعه پژوهشی و کسانی که هم در مورد جمعیت سالخورده و هم در تمام سنین بیماران عصبی مطالعه و درمان می‌کنند، این مقدار کمی «ما این را می‌دانستیم» و بسیاری «بیایید بیشتر به این موضوع نگاه کنیم» است.

برای راسموسن و همکارانش، قدم بعدی کاوش عمیق تر است، به طور خاص نگاه کردن به جنبه مرغ یا تخم مرغ همه اینها.

آیا مغز کمتر سالم باعث آهسته‌تر راه رفتن در زندگی می‌شود یا اینکه آهسته‌تر راه رفتن منجر به کاهش سلامتی می‌شود؟

“[We want to] او گفت که آیا عملکرد شناختی ضعیف باعث کندی سرعت راه رفتن و تسریع پیری می شود یا خیر.

آنها همچنین می خواهند با سایر محققان ارتباط برقرار کنند تا راه هایی برای به کارگیری این دانش در شیوه های فعلی بیابند.

او گفت: “ما دوست داریم ببینیم که آیا راه رفتن می تواند به عنوان یک روش ساده برای آزمایش تاثیر درمان های ضد پیری استفاده شود.”

راسموسن خاطرنشان می کند که کارآزمایی های تصادفی شده ای از درمان های پیشگیرانه برای افراد میانسالی که هنوز خوب هستند وجود دارد.

او گفت: «این آزمایش‌ها می‌توانند از راه رفتن به‌عنوان آزمایشی برای بررسی اینکه آیا درمان‌های تجربی کمک می‌کنند یا خیر، استفاده کنند.

چگونه می توانید از این اطلاعات استفاده کنید

بنابراین، یک شخص چه کاری با این اطلاعات انجام می دهد؟

مایکل جی. اورمزبی، دکترا، FACSM، FISSN، CSCS، دانشیار بخش علوم تغذیه، غذا و ورزش و دانشیار موسسه علوم ورزشی و پزشکی در دانشگاه ایالتی فلوریدا، به Healthline گفت.

نکته اصلی برای من این است که فعال باشید. دو، زود شروع کنید. و سه، هرگز متوقف نشوید. بیایید روی استفاده از ورزش به عنوان دارو و به کار بردن آن در سال‌های اولیه، نه در مراحل بعدی زندگی، کار کنیم.»

Ormsbee یک مورد عملی فوری احتمالی از این مطالعه نیز می بیند.

او گفت: «همچنین جالب است که شاید بتوان از سرعت راه رفتن به عنوان یک آزمایش بسیار آسان (حتی در خانه) برای انجام و سنجش سلامت استفاده کرد.

سرعت راه رفتن مدت‌هاست که به‌عنوان معیاری برای سنجش سلامت و پیری در بیماران مسن‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما آنچه در این مطالعه جدید است، جوان بودن نسبی این شرکت‌کنندگان در مطالعه و توانایی مشاهده اینکه چگونه سرعت راه رفتن با معیارهای سلامتی که مطالعه در طول آنها جمع‌آوری کرده است مطابقت دارد. زندگی می کند.

استفاده از این مورد در آزمایش، هم در خانه و هم در مطب های پزشکی، می تواند به شناسایی مشکلات احتمالی کمک کند و زودتر مداخله کند.

Ormsbee گفت: “پیش بینی سلامت آینده برای سلامت کلی و بار اقتصادی بسیار بزرگ است.”

اورمزبی می‌گوید در حالی که نویسندگان این مطالعه برای بررسی عمیق‌تر و بررسی مواردی مانند پس‌زمینه اقتصادی-اجتماعی، عادات سبک زندگی و سایر مسائل تلاش می‌کنند، عموم مردم می‌توانند به راحتی دست به اقدام بزنند.

او می گوید در هر سنی حرکت بیشتر و سریع تر حرکت کردن هرگز بد نیست.

او گفت: «هیچ وقت برای حرکت بیشتر دیر (یا خیلی زود) نیست.

اما او همچنین اضافه می‌کند که مردم همچنان باید به یاد داشته باشند که «بایستند و گل رز را بو کنند».

به عبارت دیگر، با سرعتی سالم حرکت کنید – اما فراموش نکنید که از این زندگی نیز لذت ببرید.