طبق تحقیقات، سطح کلسترول نوجوانان در حال بهبود بوده است.

در پینترست به اشتراک بگذارید
حتی نوجوانان و کودکان نیاز به بررسی سطح کلسترول خود دارند. گتی ایماژ

گزارش جدید در مورد سطح کلسترول دوران کودکی، اخبار امیدوارکننده ای را ارائه می دهد، اما وقت آن نیست که شادی کنیم.

سلامت قلب و عروق در بین جوانان هنوز جای زیادی برای بهبود دارد.

مطالعه، امروز در JAMA منتشر شد، به شاخص های سلامت چربی خون در کودکان 6 تا 19 ساله ایالات متحده بین سال های 1999-2016 نگاه کرد. محققان به “روندهای مطلوب” متعددی در این دوره 17 ساله اشاره کردند، از جمله سطوح متوسط ​​کلسترول پایین تر، میانگین تری گلیسیرید پایین تر و بهبود کلسترول HDL (خوب).

این مطالعه از داده‌های بررسی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) استفاده کرد که شامل بیش از 26000 جوان بود که حدود نیمی از آنها زن بودند.

دکتر آماندا مارما پراک، استادیار قلب و عروق کودکان و پزشکی پیشگیرانه در دانشکده پزشکی فاینبرگ نورث وسترن و اولین نویسنده این مطالعه، به Healthline گفت: «به طور کلی در سطح بالایی در بین جوانان، همه چیز در حال بهتر شدن است.

او گفت: «ما دریافتیم که واقعاً همه شاخص‌های مختلف چربی در طول این مطالعه بهبود می‌یابند… بنابراین این خبر خوبی بود.

این یافته‌ها با دو مطالعه ملی قبلی، یکی از سال‌های 1988-1994 و دیگری از سال 2007-2012 مطابقت داشت که هر دو نشان‌دهنده بهبود سطح کلسترول در جوانان و نوجوانان بودند.

با وجود این روندهای مطلوب، آنها داستان کامل را بیان نمی کنند.

تحقیقات Perak نشان داد که تنها حدود نیمی (47-51 درصد) از جوانان در این مطالعه پروفایل سطح چربی ایده آل داشتند.

حدود یک چهارم (25-19 درصد) حداقل یک سطح چربی نامطلوب داشتند.

دکتر دیوید فاگان، نایب رئیس بخش اطفال در مرکز پزشکی کودکان کوهن، نیوهید پارک، نیویورک، گفت: “هنوز جای قابل توجهی برای بهبود وجود دارد.”

فاگان در این تحقیق شرکت نداشت.

این گزارش هر دو راه را کاهش می دهد: برجسته کردن بهبودهای کلی سطح کلسترول در دهه های گذشته در حالی که کاستی های سلامت قلبی عروقی جوانان را به طرز وحشتناکی آشکار می کند.

7 ساده برای سلامتی

کلسترول تنها یک عامل در تناسب اندام کلی قلب و عروق است که بخشی از آن است انجمن قلب آمریکا “Life’s Simple 7” را می نامد. این هفت عامل عبارتند از فشار خون، کلسترول، قند خون، سطح فعالیت، رژیم غذایی، وزن بدن و سیگار.

فاگان گفت: «اگر این مطالعه را در زمینه سلامت کلی قلب و عروق در نظر بگیریم، یکی از شاخص های سلامت کلی قلب و عروق است.

سطح کلسترول بخشی از مجموعه ای از دیگر مسائل بهداشتی دوران کودکی است که نیاز به رسیدگی دارد.

چاقی کودکان از دهه 1970 بیش از سه برابر شده است و از هر 5 کودک مدرسه ای حدود 1 نفر در ایالات متحده چاقی دارد. بر اساس CDC. برخلاف اپیدمی چاقی که بسیار قابل مشاهده است و مبارزه با آن به یک هدف اصلی بهداشت عمومی تبدیل شده است، درباره کلسترول دوران کودکی به مراتب کمتر به صورت عمومی صحبت می شود.

کلسترول یکی از این عوامل خطر خاموش است که کودکانی که کلسترول غیرطبیعی دارند، هیچ تفاوتی در آن احساس نمی کنند. بنابراین والدین ممکن است آگاه نباشند،” پراک گفت.

هم چاقی و هم سطح کلسترول در دوران کودکی عوامل خطر مهمی برای بیماری های قلبی عروقی در سنین بعدی زندگی هستند. متأسفانه، پراک اشاره می کند، آنها اغلب “با هم سفر می کنند.”

او گفت: “بسیاری از کلسترول غیرطبیعی که من از نظر بالینی می بینم در کودکانی است که عامل خطر چاقی را نیز دارند و همچنین رژیم غذایی و ورزش نامناسبی دارند و ورزش نمی کنند.”

کلسترول شروع کننده آترواسکلروز است، تجمع پلاک ها بر روی دیواره شریان ها، که در نهایت می تواند منجر به حمله قلبی شود. چاقی با مشکلات جدی سلامتی متعددی از جمله بیماری های قلبی عروقی و دیابت مرتبط است.

اما بعید است که کودکان هرگز دچار حمله قلبی یا سایر قسمت های قابل مشاهده بیماری قلبی عروقی شوند. بنابراین ردیابی شاخص هایی مانند کلسترول تقریباً کاملاً پیشگیرانه است – راهی برای تضمین سلامت در بزرگسالی.

هدف این است که سطح چربی خون و وزن ایده آل از دوران کودکی به بعد حفظ شود.

کاری که والدین می توانند انجام دهند

برای والدین، چون سطح کلسترول مشخص نیست، بهترین کار این است که از توصیه های فعلی آکادمی اطفال آمریکا آگاه باشند. کودکان باید بین سنین نه تا یازده سالگی و سپس دوباره بین سنین هفده تا بیست و یک سالگی غربالگری کلسترول انجام دهند.

علاوه بر غربالگری مناسب، بهبود سلامت قلب و عروق در دوران کودکی (و صادقانه بگویم، برای افراد در هر سنی) در مورد سبک زندگی است.

در طول دوره زندگی، اولین و مهمترین چیز بهینه سازی عادات سبک زندگی است: برای بهینه سازی رژیم غذایی، مطمئن شوید که به اندازه کافی ورزش می کنید، مطمئن شوید که از نشستن دوری می کنید، مطمئن شوید که بدن را کنترل می کنید. پراک گفت: وزن – این چیزها برای همه مهم است.