سلامتی سالمندان مستلزم نظم و انضباط شخصی است

سلامتی ثروت است یک ضرب المثل رایج است و باید شعار هر فرد باشد. با بالا رفتن سن، از اهمیت حفظ سلامت آگاه می شوید. سیستم بدن کند می شود، حرکات و رفلکس ها کند می شود، ایمنی کاهش می یابد و بهبود نیز کند است.

جنبه هایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از توصیه های پزشکی، مکمل های غذایی، رژیم غذایی، ورزش و استفاده از زمان.

به عنوان یک سالمند، ضروری است که مراقب رژیم غذایی خود باشید زیرا رژیم غذایی اغلب علت بسیاری از مشکلات دیگر است. رعایت رژیم غذایی نیز محدودیت های خاصی را به همراه دارد. مقدار غذایی که می خورید را پیگیری کنید. بهتر است چندین بار به مقدار کم غذا بخورید تا اینکه خود را با دو وعده غذای بزرگ پر کنید. این همچنین وزن بدن شما را کنترل می کند. اگر بالاتر از حد متوسط ​​است، مصرف غذاهای چرب، پروتئین ها و قندها را به طور کامل کاهش دهید تا وزن خود را کاهش دهید.

سعی کنید غذاهای آماده ای که بتوانید از قفسه خرید کنید، نخورید. به جای کنسرو، میوه و سبزیجات تازه بخرید.

یکی از هوشمندانه‌ترین تصمیم‌هایی که می‌توانید برای سلامتی مطلوب بگیرید، کشف مزایای افزودن یک تقویت‌کننده سلول‌های بنیادی به رژیم غذایی‌تان است.

پیشرفت های علمی اخیر نشان داده است که سلول های بنیادی مشتق شده از مغز استخوان از طریق بدن مهاجرت می کنند و از عملکرد بهینه اندام و بافت پشتیبانی می کنند. تقویت کننده های سلول های بنیادی محصولاتی هستند که از نقش طبیعی سلول های بنیادی بالغ پشتیبانی می کنند. ارائه پشتیبانی روزانه از فیزیولوژی سلول های بنیادی با افزایش تعداد سلول های بنیادی در گردش یکی از هوشمندانه ترین تصمیماتی است که می توان برای بازیابی و حفظ سلامت مطلوب اتخاذ کرد.

با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا بتوانید وعده های غذایی و رژیم غذایی خود را طبق توصیه آنها تنظیم کنید. در مورد هرم غذایی و محصولات مراقبت از پیری بپرسید.

هنگام خرید به مواد تشکیل دهنده غذاهایی که می خرید توجه کنید. بازدید گهگاهی از یک رستوران یا غذا خوردن در یک مهمانی به شما آسیبی نمی رساند، اما عادت نکنید که زیاد بیرون از خانه غذا بخورید زیرا غذا می تواند خوشمزه باشد اما ممکن است حاوی مواد نگهدارنده باشد. مقدار الکلی که مصرف می کنید را پیگیری کنید. مصرف بیش از حد الکل برای هیچ کس خوب نیست، اما حتی برای یک سالمند کمتر. اما یک لیوان نوشیدنی نمی تواند به یک سالمند آسیب برساند. در واقع به شما کمک می کند تا خوب بخوابید. مگر اینکه به دلایل پزشکی از مصرف الکل منع شده باشید، می توانید آن را در حد مجاز مصرف کنید.

رژیم غذایی و ورزش باید متعادل باشد تا بعد از 60 سالگی سالم بماند.

ورزش می تواند شامل ورزش منظم مانند یوگا یا بازدید از باشگاه باشد، اما می تواند فقط یک پیاده روی کوتاه روزانه یا یک پیاده روی عصرگاهی باشد. هر نوع ورزش برای گردش خون مفید است و قلب و معده شما را سالم نگه می دارد. به فعالیت های اجتماعی بپردازید تا احساس مشارکت همچنان وجود داشته باشد. شاید بتوانید به گروه هایی برای سالمندانی بپیوندید که علایق مشترکی با شما دارند. این شما را از چهار دیواری خانه خود خارج می کند تا با افراد دیگری غیر از خانواده خود ارتباط برقرار کنید. به تعطیلات بروید و سفر کنید تا ذهن خود را جوان نگه دارید، حتی اگر بالای 60 سال دارید.