در پینترست به اشتراک بگذارید
کارشناسان از سیگاری ها می خواهند که سیگار را به طور کامل ترک کنند. آنها می گویند یکی از بهترین تاکتیک ها این است که بفهمید چرا سیگار می کشید. گتی ایماژ
  • محققان می گویند افرادی که پنج نخ سیگار در روز می کشند تقریباً به اندازه افرادی که روزانه 30 نخ سیگار می کشند به ریه های خود آسیب می رسانند.
  • آنها می گویند حدود 1 سال طول می کشد تا سیگاری های “سبک” به اندازه سیگار کشیدن “سنگین” در 9 ماه به ریه آسیب بزنند.
  • آنها خاطرنشان می کنند که یک سیگار روشن 7000 ماده شیمیایی آزاد می کند که 69 مورد از آنها به عنوان مواد سرطان زا در نظر گرفته می شوند.

کشیدن پنج یا کمتر سیگار در روز می تواند تقریباً به اندازه کشیدن دو پاکت سیگار در روز به ریه های شما آسیب برساند.

که طبق یک مطالعه اخیر از دانشگاه کلمبیا که عملکرد ریه 25000 نفر از جمله سیگاری ها، سیگاری های سابق و کسانی که هرگز سیگار نکشیده اند را بررسی کرد.

محققان گزارش کردند که سیگاری‌های سبکی که پنج یا کمتر سیگار در روز می‌کشند، عملکرد ریه‌شان کاهش می‌یابد که مشابه افرادی است که بیش از 30 نخ در روز می‌کشند.

آنها به این نتیجه رسیدند که یک فرد سیگاری سبک 1 سال طول می کشد تا همان میزان عملکرد ریوی خود را که یک فرد سیگاری شدید در 9 ماه از دست می دهد از دست بدهد.

الیزابت اولسنر، MD، MPH، نویسنده اصلی این مطالعه و استاد دانشگاه، گفت: «سیگاری های سبک باید مطلع شوند که هر سطحی از سیگار کشیدن برای سلامتی مضر است، و آنها باید به شدت تشویق شوند و در تلاش برای ترک سیگار به شدت حمایت شوند. به Healthline گفت: پزشکی در کالج پزشکان و جراحان واجلوس دانشگاه کلمبیا در نیویورک.

Oelsner گفت: “کاهش قابل توجهی در نرخ سیگار کشیدن فعلی وجود داشته است، و سیگاری های فعلی به طور متوسط ​​سیگار کمتری در روز می کشند.” با این وجود، تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) افزایش یافته است و COPD در حال حاضر سومین علت مرگ و میر در سراسر جهان است. من فکر می‌کنم خطرات سیگار کشیدن «سبک» یا «اجتماعی» توسط اکثر مردم بسیار نادیده گرفته می‌شود.»

چگونه سیگار به ریه ها آسیب می رساند

در ایالات متحده، سیگار کشیدن است علت اصلی بیماری و مرگ قابل پیشگیری سالانه حدود 480000 نفر بر اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند.

کارشناسان تخمین می زنند که 34 میلیون بزرگسال سیگار می کشند و بیش از 16 میلیون نفر با بیماری های مرتبط با سیگار زندگی می کنند.

صرف نظر از اینکه یک فرد پنج نخ سیگار در روز می کشد یا دو بسته در روز، تأثیر منفی آن بر بدن قابل توجه است.

وقتی سیگار می سوزد، بیش از 7000 ماده شیمیایی آزاد می شود. حداقل 69 مورد از این مواد شیمیایی عامل سرطان شناخته شده اند.

این مواد شیمیایی باعث آسیب به سلول های داخل ریه می شوند. هنگامی که سلول های آسیب دیده ملتهب و متورم می شوند، بدن تلاش می کند تا آسیب را ترمیم کند. در طول این فرآیند، بافت طبیعی و سالم ریه می تواند تجزیه شود، زیرا بدن تلاش می کند آسیب های ناشی از سیگار کشیدن را برطرف کند.

در سیگاری متوسط 10 پک سیگار را در مدت 5 دقیقه مصرف می کند. فردی که روزانه 25 نخ سیگار می کشد، 250 بار نیکوتین دریافت می کند. نیکوتین تنها یکی از مواد شیمیایی سمی موجود در سیگار است.

دلیلی وجود دارد که چرا نیکوتین در حشره کش ها استفاده می شود. این یک سم است.

این می تواند به سلول های داخل ریه ها آسیب برساند، به ویژه آنهایی که به پاکسازی مخاط از پوشش ها کمک می کنند. این مخاط که به درستی پاک نمی‌شود می‌تواند تنها در اثر تماس مستقیم به لوله‌های هوای داخل ریه‌ها آسیب برساند و همچنین خانه خوبی برای انتقال باکتری‌ها و عفونت‌ها به داخل آن ایجاد می‌کند.»

بوهر افزود: «این عفونت‌های مکرر می‌توانند علاوه بر آسیب مستقیم ناشی از قرار گرفتن در معرض نیکوتین و دود تنباکو، کاهش عملکرد ریه را تسریع کنند». روش های مختلفی وجود دارد که سیگار کشیدن به ریه ها آسیب می رساند.

کاهش عملکرد ریه

عملکرد ریه – مقدار هوایی که فرد می تواند به داخل و خارج کند – به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد. اما سیگار این روند را تسریع می کند.

“دیواره های راه هوایی شما ضعیف تر می شوند و هنگام بازدم فرو می ریزند و هوا را در داخل ریه ها به دام می اندازند. وقتی نفس بعدی خود را می کشید، هوای جدید را روی هوای محبوس شده قرار می دهید. هشام شریفی، پزشک متخصص ریه در Stanford Health Care در کالیفرنیا، به Healthline گفت: بنابراین عمل ساده تنفس دشوار و ناراحت کننده می شود.

شریفی گفت: از دست دادن عملکرد ریه به این معنی است که برای رسیدن اکسیژن به اندام های حیاتی مانند قلب و مغز، زمان سخت تری خواهید داشت. این می‌تواند بر شناخت و سلامت قلب شما تأثیر بگذارد، حتی قبل از اینکه شما آسیبی را که سیگار به رگ‌های خونی مغز و قلب وارد می‌کند، در نظر بگیرید. در نهایت ممکن است برای حفظ مقدار کافی اکسیژن به بدن خود به اکسیژن مکمل از مخزن نیاز داشته باشید.

چگونه سیگار را ترک کنیم

از آنجا که 2002، تعداد سیگاری های سابق بیشتر از سیگاری های فعلی در ایالات متحده است. در سال 2015، 68 درصد از افراد سیگاری در ایالات متحده گفتند که می خواهند کاملاً آن را ترک کنند.

بروکس کوهن، MD، MAS، متخصص ریه و مراقبت‌های ویژه در دانشگاه کالیفرنیا دیویس بهداشت، می‌گوید افراد باید برای ترک موفق سیگار انگیزه داشته باشند.

کوهن به Healthline گفت: «بهترین راه برای یک فرد برای ترک سیگار این است که با تفکری متفکرانه درباره اینکه چرا سیگار می کشد، شروع کند. “بدون شناسایی دلیل محرک ادامه دخانیات – خواه این اضطراب، عادت، لذت، برای تعامل اجتماعی باشد – ترک سیگار فوق العاده دشوار است. محرک‌ها برای این رانندگان اجتناب‌ناپذیر هستند و یک طرح توقف بدون آگاهی از اینکه بیمار چه فایده‌ای از دخانیات دریافت می‌کند چالش‌برانگیز خواهد بود.»

کارشناسان تاکید می کنند که افرادی که از یک متخصص پزشکی کمک می گیرند، در ترک سیگار بسیار موفق تر هستند. گزینه ها برای کمک به افراد ترک شامل مشاوره، جایگزینی نیکوتین و رفتار درمانی است.

«سیگار کشیدن یک اعتیاد است. اوسیتا اونگا، MD، MBA، مدیر آزمایشگاه تحقیقات جراحی قفسه سینه و نوآوری جراحی در مؤسسه سرطان جان وین در کالیفرنیا، به Healthline گفت، درست مانند بسیاری از اعتیادها، ترک آن سخت است مگر اینکه کمک بالینی دریافت کنید.

او گفت: «هرچه بتوانیم حمایت و منابع بیشتری برای افرادی که سیگار می‌کشند فراهم کنیم، شانس بیشتری برای ترک سیگار به آنها خواهیم داشت.»

بوهر می گوید که واداشتن مردم به ترک سیگار با لابی های قابل توجه صنعت دخانیات پیچیده است.

سیاست‌های بهداشت عمومی زیادی وجود دارد که به‌طور بالقوه می‌تواند بسیار خوب باشد که توسط لابی‌گری صنعت تنباکو متوقف شود. این یک صنعت چند میلیارد دلاری است و قرار نیست بی سر و صدا پیش برود.

اگرچه ترک سیگار می‌تواند دشوار باشد، اما او می‌گوید هر کاهشی در میزان سیگار کشیدن افراد بهتر از عدم کاهش آن است.

اونغا گفت: «نمی‌توانیم اجازه دهیم کامل دشمن بهتر باشد. زمانی که سعی می کنم بیماران را وادار به ترک سیگار کنم، کمتر سیگار کشیدن همیشه بهتر از سیگار کشیدن بیشتر است. اما تنها میزان مطمئن سیگار کشیدن صفر است. من فکر می کنم که کاملا واضح است. ما در این مرحله 70 سال داده در مورد آن داریم. وقتی از پزشکان ریه یا قلب در این مورد سوال می کنید هیچ ابهامی وجود ندارد. تنها میزان مطمئن سیگار کشیدن صفر است.»