در پینترست به اشتراک بگذارید
غذاهای بسته بندی شده مانند چیپس، کلوچه و نوشابه تاثیر منفی بر سلامت قلب دارند. گتی ایماژ
  • یک مطالعه اخیر از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ارتباط بین مصرف غذاهای فوق فرآوری شده و کاهش سلامت قلب را نشان داد.
  • این مطالعه بر اساس مصاحبه با بیماران با 13446 بزرگسال انجام شد که گزارش دادند در 24 ساعت گذشته چه خورده‌اند.
  • آمریکایی ها در حال حاضر 50 درصد کالری روزانه خود را از غذاهای فوق فرآوری شده دریافت می کنند.
  • چیپس های بسته بندی شده، کوکی ها و نوشابه های گازدار همگی فوق فرآوری شده در نظر گرفته می شوند.
  • این نوع غذا به طور کلی فاقد فیبر و مواد مغذی غذاهای کامل و فرآوری نشده است.

این دانش عمومی است که غذاهایی مانند چیپس سیب زمینی و کلوچه ها برای شما خوب نیستند، اما یک مطالعه جدید ممکن است شما را مجبور کند که کیسه را زمین بگذارید و این خبر را به دل بگیرید.

محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) دریافتند که غذاهای فوق فرآوری شده مانند نوشابه و تنقلات نمکی بسته بندی شده می تواند بر سلامت قلب و عروق شما تأثیر منفی بگذارد.

محققان نتایج 13446 بزرگسال 20 ساله و بالاتر را که یک یادآوری 24 ساعته رژیم غذایی را تکمیل کردند و به سؤالاتی در مورد سلامت قلبی عروقی خود پاسخ دادند، بررسی کردند.

این بررسی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) نام داشت که بین سال‌های 2011 و 2016 جمع‌آوری شد.

در یافته های مطالعه هفته آینده در نشست علمی انجمن قلب آمریکا در سال 2019 در فیلادلفیا ارائه خواهد شد.

این تحقیق هنوز در یک مجله معتبر منتشر نشده است.

در این مطالعه، محققان دریافتند که به ازای هر 5 درصد افزایش کالری از غذاهای فوق فرآوری شده که یک فرد می خورد، کاهش متناظری در سلامت کلی قلب و عروق وجود دارد.

علاوه بر این، محققان دریافتند بزرگسالانی که تقریباً 70 درصد کالری خود را از غذاهای فوق فرآوری شده مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که 40 درصد یا کمتر از کالری خود را از غذاهای فوق فرآوری شده می خورند، به نصف احتمال سلامت قلبی عروقی «ایده آل» دارند.

غذاهای آزاردهنده ممکن است برخی از غذاهای مورد علاقه شما باشند – غذاهایی که به طور کامل یا بیشتر از مواد استخراج شده از غذاها مانند چربی ها، نشاسته ها، چربی های هیدروژنه، شکر اضافه شده، نشاسته اصلاح شده و سایر ترکیبات ساخته شده اند.

آنها حاوی طعم دهنده ها، رنگ ها یا امولسیفایرهای مصنوعی هستند.

CDC گفت غذاهای فوق فرآوری شده بیش از نیمی از متوسط ​​کالری روزانه یک آمریکایی را تشکیل می دهند.

نوشابه ها، تنقلات نمکی بسته بندی شده، کوکی ها، کیک ها و ناگت های مرغ چند نمونه هستند.

زفنگ ژانگ، MD، PhD، اپیدمیولوژیست در CDC در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «رژیم غذایی سالم نقش مهمی در حفظ قلب و عروق خونی سالم دارد. خوردن غذاهای فوق فرآوری شده اغلب جایگزین غذاهای سالم تری می شود که سرشار از مواد مغذی هستند، مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی که به شدت با سلامت قلب مرتبط هستند.

برای تعریف سلامت قلب، محققان از زندگی ساده 7 انجمن قلب آمریکااندازه گیری هفت عامل خطر مهم: فشار خون سالم، سطح کلسترول و گلوکز خون، اجتناب از محصولات تنباکو، تغذیه خوب، وزن بدن سالم و فعالیت بدنی کافی.

کیفیت کالری در مقابل کمیت کالری؟

کارشناسان خاطرنشان می کنند که مطالعات مبتنی بر یادداشت های غذایی و مصاحبه ها دارای محدودیت هایی هستند.

بانی اف. به Healthline گفت.

او گفت: «ما به مطالعات بیشتری نیاز داریم که در واقع مردم را با غذاهای فوق فرآوری شده تغذیه کند تا ببینیم آیا فشار خون، کلسترول یا سایر عوامل خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش می‌دهند یا خیر.

لیبمن می گوید که تنها یک مطالعه از این دست قبلا انجام شده است، با اشاره به مطالعه منتشر شده توسط محققان در موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی NIH (NIDDK).

او گفت: “این نشان داد که مردم کالری بیشتری دریافت کردند – و وزن اضافه کردند – زمانی که به جای غذاهای فرآوری نشده از غذاهای فوق فرآوری شده تغذیه می کردند.”

Lauri Wright، PhD, RDN, LD، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، به Healthline گفت که از این یافته ها شگفت زده نشد.

او توضیح داد که با افزایش مصرف غذاهای فوق فرآوری شده، سلامت قلب کاهش می یابد “زیرا غذاهای فوق فرآوری شده معمولاً دارای فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی کمی هستند در حالی که نمک، قند افزوده و چربی بالایی دارند.”

دکتر باربارا دیویس، متخصص تغذیه و رئیس علوم بالینی و نظارتی در PLT Health Solutions، یک شرکت مواد غذایی و مواد غذایی، می‌گوید: این تحقیقات جدید به شواهد فزاینده علیه غذاهای فوق فرآوری شده اضافه می‌کند.

دیویس گفت: “در سال 2012، یک مطالعه در کانادا نیز اثرات منفی مواد غذایی فوق فرآوری شده را بر سلامت انسان نشان داد – نه تنها افراد بیشتر غذا می خورند و وزن اضافه می کنند، بلکه نیازهای غذایی خود را برآورده نمی کنند.” بنابراین، اساسا، ما تعداد فزاینده ای از افراد چاق و اضافه وزن داریم که دچار سوءتغذیه هستند!

اگر به این فکر می‌کنید که بدن خود را خوب کنید و از میان وعده‌های فوق‌فرآوری‌شده بوقلمون سرد کنار بگذارید، چرخش خود را آهسته کنید. شاید بخواهید در مورد آنچه می خورید هوشمندانه فکر کنید.

دیویس به Healthline گفت: “من می دانم که همه ما برنامه های شلوغی داریم، بنابراین غذای فرآوری شده یک واقعیت زندگی است.” نکته کلیدی این است که میانه روی و هوشمندی در استفاده از غذاهای فرآوری شده در کنار غذاهای سالم سالم – میوه ها، سبزیجات، غلات کامل – است. با این استراتژی، می‌توانید خانواده‌تان را از غذاهایی که از آن لذت می‌برند تغذیه کنید و در عین حال مصرف مواد مغذی مورد نیازشان را به حداکثر برسانید.»

همچنین سعی کنید در وعده های غذایی خود مالکیت داشته باشید.

رایت افزود: «هدف خود را برای تهیه و پخت بیشتر غذا در خانه انجام دهید. وعده های غذایی خود را بر اساس غذاهای کامل، از جمله سبزیجات، لوبیا و غلات کامل قرار دهید.