در پینترست به اشتراک بگذارید
پیاده‌روی 30 دقیقه‌ای می‌تواند به شما در حفظ سلامتی در دوران نقاهت حمله قلبی کمک کند. گتی ایماژ
  • فعالیت بدنی منظم برای همه، حتی کسانی که حمله قلبی داشته اند، مفید است.
  • پیاده روی سریع به مدت 30 دقیقه در روز می تواند خطر مرگ را تا 30 درصد کاهش دهد.
  • برای افرادی که دچار حمله قلبی شده‌اند، باید با پزشک خود در مورد زمان ایمن بودن از سرگیری فعالیت بدنی صحبت کنند.

هیچ وقت برای شروع ورزش دیر نیست – حتی اگر حمله قلبی داشته باشید.

در حقیقت، یک مطالعه جدید نشان می دهد که ورزش منظم پس از بهبودی از حمله قلبی می تواند خطر مرگ را کاهش دهد.

فعالیت بدنی نیز برای اکثر افراد بی خطر است و حتی از راه رفتن سریع فقط به مدت 30 دقیقه در روز فواید آن نیز دیده می شود.

این مطالعه شواهد بیشتری ارائه می‌کند که نشان می‌دهد فعالیت بدنی منظم – مانند برنامه توانبخشی قلبی ساختاریافته – بخش کلیدی حفظ سلامتی پس از بهبودی از یک رویداد حاد است. [such as a heart attack]دکتر M. Wesley Milks، مدیر پزشکی توانبخشی قلبی در مرکز پزشکی Wexner دانشگاه ایالتی اوهایو، در کلمبوس، اوهایو، که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت.

ورزش بعد از حمله قلبی موثر است

در این مطالعه، محققان دانشگاه هاروارد داده های بیش از 1500 مرد بازمانده از حمله قلبی را بررسی کردند. این مردان حدود 14 سال به عنوان بخشی از مطالعه پیگیری متخصصان سلامت هاروارد پیگیری شدند.

محققان دریافتند مردانی که فعالیت بدنی خود را از سطح پایین قبل از حمله قلبی به سطح بالایی پس از حمله قلبی افزایش دادند، در مقایسه با مردانی که در سطح پایین باقی ماندند، 27 درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی بودند.

این فقط برای مردانی صادق بود که بیش از چند سال به ورزش در سطوح بالاتر ادامه دادند.

دکتر ویکتوریا شین، رئیس بخش قلب و عروق در مرکز پزشکی تورنس مموریال، در تورنس، کالیفرنیا، گفت: «کسانی که مدت کوتاهی پس از حمله قلبی در ورزش شرکت کردند و سپس خارج شدند، از این مزایای بقا برخوردار نبودند. درگیر مطالعه است.

محققان سطح “بالا” را حداقل 2.5 ساعت در هفته فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید طبقه بندی کردند. این حداقل توصیه شده توسط دستورالعمل های فعالیت بدنی برای آمریکایی ها.

مردانی که قبل از حمله قلبی ورزشکاران سطح بالایی بودند و پس از آن توانستند آن سطح را از سر بگیرند، حتی بیشتر از آن ها سود می بردند: در مقایسه با ورزشکاران سطح پایین، 39 درصد کمتر احتمال داشت به هر دلیلی بمیرند.

علاوه بر این، مردانی که حداقل نیم ساعت در روز پس از حمله قلبی خود پیاده روی می کردند، 29 درصد کمتر در معرض خطر مرگ بودند. این 210 دقیقه در هفته است که بیش از توصیه های فعالیت بدنی است.

سرعت راه رفتن مردان پس از حمله قلبی نیز مهم بود: هرچه سرعت آنها بیشتر باشد، خطر مرگ آنها کاهش می یابد.

مطالعه جدید زنان را شامل نشد، اگرچه نتایج مشابه مطالعه قبلی است که در زنان یائسه انجام شده بود.

بسیاری از شرکت کنندگان در مطالعه جدید همچنین متخصصان مراقبت های بهداشتی سفیدپوست غیر اسپانیایی بودند، بنابراین نتایج ممکن است برای سایر گروه های مردان صدق نکند.

محققان نتایج خود را در 11 نوامبر در نشست انجمن قلب آمریکا در فیلادلفیا این مطالعه هنوز در یک مجله معتبر منتشر نشده است.

آیا ورزش بعد از حمله قلبی بی خطر است؟

دکتر استیون کتیان، مدیر قلب و عروق پیشگیرانه در بخش پزشکی قلب و عروق در گروه پزشکی هنری فورد در دیترویت، میشیگان، گفت که ورزش منظم پس از حمله قلبی “بسیار مهم است.”

Keteyian که در مطالعه جدید شرکت نداشت، گفت: «داروهای استانداردی که ما بعد از یک مشکل قلبی استفاده می‌کنیم – استاتین‌ها، مسدودکننده‌های بتا، مهارکننده‌های ACE – بسیار مهم هستند. اما ورزش منظم پس از حمله قلبی، از نظر اثری به همان اندازه مفید، در برابر این داروها بسیار خوب است.

وی تاکید کرد: ورزش جایگزین این داروها نیست، بلکه باید در کنار آنها برای بهبود سلامت قلب استفاده شود.

افرادی که دچار حمله قلبی شده اند باید با پزشک خود در مورد اینکه چه زمانی می توانند برنامه ورزشی را با خیال راحت شروع کنند صحبت کنند. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا به اهداف ورزشی خود برسید.

اما کتیان گفت که پس از بهبودی پس از حمله قلبی، فعالیت‌های بدنی مانند پیاده‌روی سریع، آهسته دویدن، دوچرخه‌سواری، یا ورزش در باشگاه برای اکثر افراد «بسیار قابل تحمل و بی‌خطر است».

با این حال، برخی از افراد با عوارض دیگر – مانند ریتم نامنظم قلب یا نارسایی قلبی – وجود دارند که باید قبل از افزایش فعالیت بدنی منتظر موافقت پزشک خود باشند.

اما برای کسانی که به آنها چراغ سبز نشان داده می شود تا حرکت کنند، برخی ممکن است حتی بتوانند پیشرفت کنند تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT). اگرچه آن ورزش شدید برای همه مناسب نیست.

کتییان گفت: “من اولین کسی هستم که می گویم افراد زیادی هستند که تمرینات تناوبی با شدت بالا را تحمل نمی کنند یا شاید هم نمی خواهند آن را انجام دهند.” اما من نمی‌خواهم که آنها تمام تمرینات خود را به این دلیل متوقف کنند.»

توانبخشی قلبی پشتیبانی ورزش را ارائه می دهد

میلکز توصیه می کند افرادی که دچار حمله قلبی شده اند در یک برنامه توانبخشی قلبی ثبت نام کنند، حرکتی که توسط انجمن قلب آمریکا و کالج آمریکایی قلب و عروق.

میلکز می‌گوید: «بازگشت بدون نظارت به ورزش پس از یک حادثه قلبی یا کار با یک مربی غیرمجاز این پتانسیل را دارد که میزان ورزش را برای یک فرد بیش از حد یا کمتر از حد مجاز انجام دهد.»

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که برنامه بازتوانی قلبی در آن نزدیکی نیست، الف برنامه خانگی می تواند یک گزینه باشد

شین گفت که برنامه های توانبخشی قلبی برای افرادی که دچار حمله قلبی شده اند فواید زیادی دارد.

کارکنان با افزایش سطح فعالیت بدنی افراد را به دقت زیر نظر دارند و تمرین را متناسب با نیازهای فرد سفارشی می کنند.

و حتی اگر هرکسی ممکن است با سرعت خودش کار کند، شین گفت: «رفاقت با سایر بیماران قلبی کمک می کند.

با وجود این مزایا، تنها تعداد کمی از افراد از این برنامه ها استفاده می کنند. یک مطالعه نشان داد که 16.3 درصد از ثبت نام کنندگان مدیکر در یک برنامه توانبخشی قلبی پس از حمله قلبی یا سایر رویدادهای مهم کرونری شرکت کرد.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد در برنامه توانبخشی قلبی ثبت نام نمی کنند – از غرق شدن پس از حمله قلبی گرفته تا احساس راحتی نکردن در ورزش.

میلکز گفت برای افرادی که ممکن است از اصطلاح “ورزش” هول کنند، ورزش نیازی به “لباس ورزشی اسپندکس و هزینه عضویت در باشگاه” ندارد.

پیاده روی سریع، بازی تنیس دو نفره یا دویدن در حیاط همگی به عنوان فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​به حساب می آیند. و دویدن، پارو کردن برف یا حمل مواد غذایی سنگین به طبقه بالا همگی می توانند شما را به سطحی پر جنب و جوش برسانند.

منتظر فعال شدن نباشید

مطالعه جدید همچنین بر اهمیت عدم انتظار برای حمله قلبی قبل از تبدیل فعالیت بدنی منظم به بخشی از زندگی خود تأکید می کند.

این مخصوصاً اگر دارید صادق است عوامل خطر بیماری های قلبی عروقیمانند کلسترول خون بالا، فشار خون بالا، یا داشتن اضافه وزن یا چاقی.

شین گفت علاوه بر کنترل این عوامل خطر با رژیم غذایی و داروها، افراد می توانند حداقل 2.5 ساعت در هفته فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید را انجام دهند.

شین گفت: “این در وهله اول خطر حملات قلبی را کاهش می دهد.” “اما همچنین اگر آنها دچار حمله قلبی شوند، خطر مرگ ناشی از آن یا دلایل دیگر پس از آن کاهش می یابد.”