در پینترست به اشتراک بگذارید
کارشناسان می گویند خواص ضد التهابی غذاهای غنی از فلاونوئید مانند سیب ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی کمک کند. گتی ایماژ
  • محققان می گویند غذاهای غنی از فلاونوئیدها مانند سیب و چای سبز می توانند خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را کاهش دهند.
  • این تحقیق نشان داد که مصرف 500 میلی گرم فلاونوئید در روز خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد.
  • مصرف اضافی فلاونوئید خطر بیماری قلبی را بیشتر کاهش نداد، اما فلاونوئیدهای اضافی خطر ابتلا به سرطان را بیشتر کاهش داد.

یک سیب در روز می تواند سرطان و بیماری قلبی را از بین ببرد.

و همین امر در مورد سایر مواد غذایی مانند چای سبز که سرشار از فلاونوئید هستند نیز صدق می کند. اینها مواد مغذی گیاهی هستند که التهاب را کاهش می دهند و به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل می کنند.

بر اساس گزارش جدید منتشر شده در این مجله، افرادی که غذاهای غنی از فلاونوئید بیشتری مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که کمتر از این مواد غذایی مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان و بیماری قلبی هستند. ارتباطات طبیعت.

بر اساس این مطالعه که توسط محققان دانشگاه Edith Cowan در استرالیا انجام شد، اثرات محافظتی فلاونوئیدها به ویژه برای افرادی که به شدت از الکل یا سیگار استفاده می کنند قوی است.

این یافته ها از تجزیه و تحلیل رژیم های غذایی بیش از 53000 دانمارکی در یک دوره 23 ساله بدست آمده است.

دکتر نیکولا بوندونو، محقق فوق دکتری در دانشگاه ادیت کوان و محقق اصلی این مطالعه، می‌گوید این یافته‌ها باید افراد را به خوردن میوه‌ها و سبزیجات بیشتر تشویق کند، به‌ویژه اگر خطر ابتلا به سرطان یا بیماری قلبی در آنها بالا باشد.

تحقیقات گذشته تخمین می‌زند که سالانه ۷.۸ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل مصرف کم میوه و سبزیجات به‌طور نابه‌هنگام جان خود را از دست می‌دهند. این به معنای خوردن کمتر از 800 گرم در روز است.

بوندونو به Healthline گفت: «بهترین کاری که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید این است که سیگار نکشید و مصرف الکل را کم کنید. اما این نوع تغییرات در شیوه زندگی می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین تشویق مصرف فلاونوئید ممکن است راهی جدید برای کاهش خطر افزایش یافته و همچنین تشویق افراد به ترک سیگار و کاهش مصرف الکل باشد.

دوز روزانه فلاونوئیدها را دریافت کنید

این مطالعه نشان داد که مصرف حدود 500 میلی گرم فلاونوئید در روز به نظر می رسد که بیشترین محافظت را در برابر بیماری ها ایجاد کند.

هیچ محافظت اضافی در برابر بیماری قلبی یا مرگ و میر ناشی از همه علل برای افراد غیر سیگاری و مصرف کنندگان متوسط ​​الکل که سطح بالاتری از فلاونوئیدها مصرف می کردند مشاهده نشد.

با این حال، به نظر می رسید که محافظت در برابر سرطان برای حداکثر 1000 میلی گرم فلاونوئید مصرف شده در روز افزایش می یابد.

این مطالعه خاطرنشان کرد: «این سطوح به خوبی در محدوده رژیم غذایی روزانه قابل دستیابی وجود دارد.

دکتر ویلیام لی، نویسنده کتاب «برای مقابله با بیماری غذا بخورید: علم جدید چگونه بدن شما می تواند خودش را درمان کند، این یک مطالعه قابل توجه است که حاوی شواهد قانع کننده ای است مبنی بر اینکه آنچه می خوریم می تواند نتایج سلامتی را بهبود بخشد – چیزی که ما به طور ابتکاری می دانیم. و رئیس بنیاد Angiogenesis به Healthline گفت. فلاونوئیدها می توانند نقش قوی تری در تغذیه ایفا کنند که ما فکر می کردیم.

لی گفت: «این نوع نتایج، امکان مطالعه دوزهای ثابت مواد مغذی را برای مزایای سلامتی آنها روشن می کند. ممکن است همه ما برای بهبود سلامت نیازی به وگن شدن نداشته باشیم.

غذاهای حاوی فلاونوئیدها عبارتند از میوه ها، سبزیجات، شکلات تلخ، چای و شراب قرمز.

Teresa Baczkowski، مدیر تغذیه بالینی در بیمارستان Adventist Health White Memorial در لس آنجلس، به Healthline گفت: «هیچ فلاونوئید یا ترکیبی به تنهایی نمی‌ماند». این تعادل این ترکیبات و سایر ترکیبات موجود در غذاهای طبیعی است که ما را سالم نگه می دارد.

Bondono گفت: «مصرف انواع ترکیبات مختلف فلاونوئیدی موجود در غذاها و نوشیدنی‌های گیاهی مختلف مهم است.

این به راحتی از طریق رژیم غذایی قابل دستیابی است. یک فنجان چای، یک سیب، یک پرتقال، 100 گرم زغال اخته و 100 گرم بروکلی طیف وسیعی از ترکیبات فلاونوئیدی و بیش از 500 میلی گرم از کل فلاونوئیدها را فراهم می کند.

کاهش التهاب

بیش از 6000 ترکیب موجود در غذاهای گیاهی به عنوان فلاونوئیدها شناسایی شده اند.

محققان استرالیایی نتوانستند مشخص کنند که چرا فلاونوئیدها به نظر می رسد در برابر سرطان و بیماری قلبی محافظت می کنند، اما Bondono معتقد است که اثر ضد التهابی آنها ممکن است نقش داشته باشد.

بوندونو می گوید: «مصرف الکل و سیگار کشیدن هم التهاب را افزایش می دهد و هم به رگ های خونی آسیب می رساند که می تواند خطر ابتلا به طیف وسیعی از بیماری ها را افزایش دهد.

او می‌گوید: نشان داده شده است که فلاونوئیدها ضد التهاب هستند و عملکرد رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشند، که ممکن است توضیح دهد که چرا با خطر کمتر مرگ ناشی از بیماری قلبی و سرطان مرتبط است.

یک مطالعه در سال 2017 که در مجله بین المللی اپیدمیولوژی منتشر شد همچنین نشان داد که به نظر می رسد فلاونوئیدها رشد سلول های سرطانی را مهار می کنند.

Baczkowski گفت: “دود تنباکو جذب مواد مغذی در روده را محدود می کند و نیاز به افزایش ویتامین C و انواع این ترکیبات موجود در میوه ها و سبزیجات را تامین می کند.”

بوندونو می‌گوید: یک مطالعه بعدی بالقوه به بررسی انواع فلاونوئیدها در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی می‌پردازد.

دکتر Anton J. Bilchik، رئیس پزشکی در موسسه سرطان جان وین در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، این مطالعه را به دلیل پیگیری طولانی مدت آن تحسین می کند. او می گوید که پیامدهای مهمی برای مراقبت های بهداشتی دارد.

بیلچیک به Healthline گفت: «این مطالعه به حجم رو به رشد ادبیات اضافه می کند، که نشان می دهد تغذیه چقدر در پیشگیری از بیماری قلبی و سرطان اهمیت دارد.

“مطالعات بیشتری باید انجام شود تا توضیح دهد که چرا در افراد سیگاری و الکلی سود بیشتری وجود دارد. نظریه ضد التهابی پیشنهاد شده توسط نویسندگان مهم است، اما نیاز به بررسی بیشتر دارد.»