محققان می گویند که وقتی موسیقی تند تند پخش می شد، مردم از تمرینات HIIT بیشتر لذت می بردند.

در پینترست به اشتراک بگذارید
کارشناسان می گویند موسیقی با سرعت بالا می تواند ورزش را لذت بخش تر کند و حتی ضربان قلب شما را افزایش دهد. گتی ایماژ

تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT) – که با جلسات کوتاه و مکرر ورزش شدید که با دوره‌های استراحت جدا می‌شوند مشخص می‌شود – می‌تواند برای هر کسی چالش برانگیز باشد.

اگر نسبتاً غیر فعال بوده اید، شروع یک تمرین HIIT بسیار دشوار است.

متیو استورک، عضو فوق دکتری در دانشکده بهداشت و علوم ورزشی در می گوید: «در حالی که HIIT از نظر زمان کارآمد است و می تواند مزایای سلامتی معناداری را در میان بزرگسالانی که به اندازه کافی فعال نیستند، به همراه داشته باشد، یک اشکال عمده این است که ممکن است افراد آن را ناخوشایند بدانند. دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا، اوکاناگان. “در نتیجه، این پتانسیل را دارد که مشارکت مداوم را از بین ببرد.”

پاسخ ممکن است موسیقی باشد.

تحقیقات انجام شده توسط استورک و منتشر شده در مجله Psychology of Sport and Exercise نشان می دهد که موسیقی شاد می تواند تمرینات HIIT را دشوارتر به نظر برساند.

حتی ممکن است در افرادی که فعال نیستند انگیزه ای برای شروع ورزش ایجاد کند.

استورک با کوستاس کاراگیورگیس، محقق دانشگاه برونل لندن، متخصص موسیقی و ورزش، کار کرد تا گروهی از کارشناسان را برای ارزیابی 16 آهنگ با سرعت بالا و انتخاب سه آهنگ که از نظر آنها انگیزه‌بخش‌ترین آهنگ‌ها بودند، تشکیل دهند.

آهنگ‌های انتخاب شده عبارت بودند از: «Let’s Go» اثر کالوین هریس (با حضور Ne-Yo)، «Bleed It Out» از Linkin Park و «Can’t Hold Us» از مککلمور و رایان لوئیس.

همه آنها سرعت بالاتر از حد متوسط ​​بیش از 135 ضربه در دقیقه (bpm) داشتند.

سپس محققان یک گروه 24 نفره از شرکت‌کنندگان را در یک تمرین کوتاه HIIT قرار دادند – سه دوی سرعت 20 ثانیه‌ای که با دوره‌های استراحت کوتاه در مجموع به مدت 10 دقیقه (شامل دوره‌های گرم کردن و خنک‌کردن) از هم جدا شدند.

عملکرد تمرینی با موسیقی انگیزشی و همچنین با پخش پادکست غیرموسیقی و جلسات بدون صدا ارزیابی شد.

شرکت کنندگان هنگام پخش موسیقی، لذت بیشتری از HIIT را گزارش کردند. ضربان قلب و اوج عملکرد آنها در طول تمرین نیز همراه با ضربان بالا بود.

استورک به Healthline گفت: «ما معتقد بودیم که موسیقی انگیزشی به مردم کمک می‌کند از ورزش بیشتر لذت ببرند، اما از افزایش ضربان قلب شگفت‌زده شدیم.

او خاطرنشان کرد که این یافته ها منعکس کننده یک پدیده شناخته شده به نام “حباب” است که تمایل انسان به تغییر ریتم های بیولوژیکی خود با ضرب آهنگ موسیقی است.

شعر مهم است

علاوه بر تمپو و ضرب آهنگ سه آهنگ انتخاب شده، محققان معتقدند ماهیت انگیزشی اشعار نیز ممکن است در بهبود و تداوم تمرینات نقش داشته باشد. برای مثال، «بیا برویم»، شنوندگان را تشویق می‌کند «اکنون هیچ بهانه‌ای نیاورند»، در حالی که «بلند شو» اصرار می‌کند، «به‌دنبال راهی بهتر برای بلند شدن از رختخواب، به‌جای اینکه وارد اینترنت شوم و ببینم چه کسی مرا زده است.» ، برخیز.»

دکتر جو بنت، یک موسیقی شناس در کالج موسیقی برکلی در بوستون، به Healthline گفت: «اشعار از نظر پتانسیل انگیزشی کاملاً مهم هستند.

بنت همچنین خاطرنشان کرد که آهنگ‌های مورد استفاده در این مطالعه ویژگی‌های دیگری مانند ضرب آهنگ قوی «چهار روی زمین» و افت‌های پویا که به دیوانگی تبدیل می‌شوند، مشترک بودند – که هر دو در موسیقی رقص پر انرژی رایج هستند.

تحقیقات روی ورزش‌های با شدت پایین‌تر مانند دویدن نشان داده است که موسیقی یک اثر تجزیه‌کننده دارد و شما را از هرگونه درد یا ناراحتی که در طول تمرین تجربه می‌کنید منحرف می‌کند.

استورک گفت: «به نظر می رسد که شما آنقدرها ورزش نمی کنید.

«موسیقی تلاش شما را افزایش می‌دهد، شما را تشویق می‌کند تا محدودیت‌های گذشته را پشت سر بگذارید، و حفظ سرعت و/یا افزایش سرعت را دیکته می‌کند. سارا دیویس، مربی CycleBar در آتلانتا، جورجیا، به Healthline گفت: بدن به دنبال این موضوع زمان ساده‌تر و طبیعی‌تری نسبت به افکار آرام ذهن یا صداهای نفس خود دارد.

با این حال، استورک گفت: با HIIT، “به نظر می رسد که موسیقی زمانی موثرتر است که سرعتی سریع داشته باشد و انگیزه بالایی داشته باشد.”

آرین ریبرگ، مربی زومبا و مربی تناسب اندام، موافق است: “من به طور مداوم شاهد بوده ام که چگونه موسیقی می تواند مردم را به انجام کارهای بیشتر از آنچه که بدون موسیقی انجام می دهند، سوق دهد، به خصوص زمانی که موسیقی با حرکات تمرینی همگام شود.”

ضربان خود را پیدا کنید

دوندگان همچنین ممکن است از یک ضرب موسیقی برای همگام سازی سرعت خود استفاده کنند.

به عنوان مثال، دونده افسانه ای اتیوپیایی، هایله گبرسلاسی، آهنگ 135 ضربه در دقیقه “Scatman (Ski-Ba-Bop-Ba-Dop-Bop)” را برای رکورد جهانی دویدن خود در 5000 متر در سال 1995 عنوان کرد.

او به سی‌ان‌ان گفت: «این موسیقی زیباست، سریع نوشته می‌شود، به همین دلیل است که می‌توانم رکورد جهانی را با آن موسیقی بشکنم». «من یک اسکاتمن هستم! Dum dum و سپس شما زمان را می دانید و در عین حال سبک شما بلافاصله تغییر می کند.

بسیاری از مربیان ورزش، لیست پخش آهنگ هایی را که معتقدند با شدت تمرین مطابقت دارد، تهیه می کنند و به شرکت کنندگان در کلاس انگیزه می دهند تا بیشتر به خود فشار بیاورند.

استورک گفت: “آنها ممکن است ندانند سرعت دقیق چیست، اما می دانند چه چیزی به مردم کمک می کند تا وارد “منطقه” شوند. “شهود انسان نیز بخشی از آن است.”

bpm هر آهنگی را می توان به صورت آنلاین در سایت هایی مانند Song BPM نیز یافت. آهنگی مانند “Bad Romance” از لیدی گاگا، برای مثال، دارای ضربان در دقیقه 120 است، در حالی که آهنگ بالا، “All About That Bass” اثر مگان ترینر 135 bpm است.