نحوه انتخاب مکمل اسید فولیک


یک مقدمه

در حین جستجوی مکمل ها یا صرفاً در حال گشت و گذار در فروشگاه مواد غذایی محلی خود، ممکن است با کلمات “اسید فولیک” یا “اسید فولیک” برخورد کنید. اسید فولیک و اسید فولیک چیست و آیا یاد گرفته اید که بین این دو سازگار شوید؟ اسید فولیک کل دوره زمانی است که هم فولات گیاهی موجود در غذا و هم اسید فولیک – شکل شبه مصنوعی – مورد استفاده در مکمل ها و غذاهای غنی شده را نشان می دهد. همچنین به عنوان ویتامین B9 شناخته می شود، این ویتامین محلول در آب است که متعلق به مجموعه ویتامین B است. بدن ما اسید فولیک تولید نمی کند، بنابراین باید آن را از غذاهایی که می خوریم یا مکمل هایی که مصرف می کنیم دریافت کنیم. بنابراین بهترین راه برای دریافت اسید فولیک چیست؟ آیا باید اسید فولیک، اسید فولیک یا هر دو مصرف کنیم؟ برای یافتن همه راه حل های این سؤالات و موارد دیگر، ادامه مطلب را بخوانید!

فواید اسید فولیک

  • سم زدایی
  • از سلامت روان حمایت می کند
  • اسیدهای آمینه را متابولیزه می کند.
  • به تشکیل گلبول های قرمز و سفید و پلاکت ها کمک می کند
  • به ساخت انتقال دهنده های عصبی کمک می کند
  • خطر نقص لوله عصبی در دوران بارداری را کاهش می دهد
  • به متیلاسیون کمک می کند – عملی که به تعدادی از اهداف در بدن تحمیل می شود.

کجا به دنبال اسید فولیک در وعده های غذایی باشیم

لوبیا: عدس، لوبیا چشم بلبلی، لوبیا چشم بلبلی، نخود سیاه و نخود
سبزیجات برگ سبز: مارچوبه، کلم بروکلی، بامیه، کلم بروکسل، اسفناج.
آب میوه ها: آب پرتقال و گوجه فرنگی.
غذاهای غنی شده: ماکارونی، غلات، برنج سفید و نان.

چه مقدار فولات باید بخورید؟

مقدار توصیه شده رژیم غذایی (RDA) برای اسید فولیک از وعده های غذایی که می خورید و مکمل هایی که در میکروگرم در روز مصرف می کنید به شرح زیر است:
سن مرحله زندگی مرد (mcg/day) زن (mcg/day)
نوزاد 0-6 ماه 65 65
نوزادان 7-12 ماهه 8080
کودکان 1-3 ساله 150150
کودکان 4-8 سال 200200
کودکان 9-13 ساله 300300
نوجوانان 14-18 سال 400400
بزرگسالان 19 سال و بیش از 400400
بارداری برای تمام سنین – 600
شیردهی برای تمام سنین – 500

مکمل فولات شما چیست؟

اشکال مصنوعی

اسید فولیک: شکل مصنوعی فولات که دیگر به طور طبیعی در وعده های غذایی یافت نمی شود. اگرچه بدن هوشمندانه آن را جذب می کند، اما دیگر نمی تواند به همه چیزهایی که دست یافتنی است عادت کند. برای حداکثر کارایی، اسید فولیک باید جذب شود و سپس توسط پروتئین ها از طریق خون به گیرنده هایی منتقل شود که به آن اجازه ورود به سلول های ما را می دهد. پس از وارد شدن به موبایل، اسید فولیک باید به شکل فعال خود تبدیل شود تا فواید کامل ذکر شده در بالا به دست آید. اسید فولیک بیش از حدی که استفاده نمی شود، می تواند مانع از رسیدن فرم گیاهی به سلول ها شود.
اشکال طبیعی

اسید فولینیک: یک نوع گیاهی اسید فولیک است که به راحتی توسط بدن به شکل فعال خود تبدیل می شود. در محصولات مبتنی بر DNA نقش دارد.
متیل فولات: نام های زیادی از جمله L-5-Methylfolate، L-Methylfolate، Methylfolate، Five-MTHF و غیره دارد. مانند اسید فولینیک، این یک فرم گیاهی از اسید فولیک است که به راحتی توسط فریمورک قابل استفاده است. متیل فولات کمک می کند – فرآیندی که مسئول روشن و خاموش کردن ژن های شما، ساخت انتقال دهنده های عصبی (سروتونین، دوپامین و اپی نفرین)، توسعه سلول های ایمنی، تولید انرژی، جلوگیری از عدم تعادل هورمونی، مدیریت پاسخ به استرس، و بسیاری از عملکردهای دیگر است.
فولات و بارداری

کمبود اسید فولیک در دوران بارداری با ناهنجاری هایی هم در مومیایی و هم در جنین همراه است، بنابراین مصرف کافی اسید فولیک برای هیپرتروفی و ​​رشد سالم حیاتی است، به ویژه لوله عصبی که در آن مغز و نخاع تشکیل می شود. اسید فولیک به کاهش خطر نقص لوله عصبی در جنین کمک می کند و ممکن است به پیشگیری از کم خونی و نوروپاتی محیطی در مادر باردار کمک کند. از آنجایی که لوله عصبی در دوران بارداری خیلی زود رشد می کند، مهم است که به یاد داشته باشید قبل از شروع به دنبال بارداری، مصرف مکمل های فولات را شروع کنید. در بیشتر نقایص لوله عصبی، اسید فولیک در طول بارداری نیز برای پیشگیری از بیماری مادرزادی قلبی و شکاف های دهانی مشابه شکاف کام و لب توصیه می شود.

نکات مهم در مورد اسید فولیک

کمبود اسید فولیک ممکن است احتمال ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.
علائم کمبود اسید فولیک بسیار حساس است. ممکن است علائم کم خونی را مشاهده کنید که می تواند ناشی از کمبود اسید فولیک باشد. کم خونی ممکن است به صورت رنگ پریدگی پوست، تنگی نفس، خستگی مداوم، ضعف و بی حالی ظاهر شود.
اسید فولیک با ویتامین B12 کار می کند. بنابراین اگر فکر می کنید در هر دو ضعیف هستید، ترکیب آنها با هم ممکن است نتایج بهتری به همراه داشته باشد.
پختن شدید ممکن است 50 تا 95 درصد اسید فولیک موجود در غذا را از بین ببرد.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که برخی از افراد ممکن است آنتی‌بادی‌هایی داشته باشند که می‌توانند گیرنده‌های فولات را متصل یا مسدود کنند و از ورود فولات به سلول جلوگیری کنند.
برخی از شرایط سلامتی مانند اعتیاد به الکل یا بیماری التهابی روده ممکن است باعث کمبود فولات شوند.
سلب مسئولیت در مورد انواع دیگر اسید فولیک و نحوه عملکرد آنها در چارچوب، چیزهای زیادی برای درک وجود دارد. حتماً قبل از شروع اسید فولیک یا هر مکمل دیگری با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید، زیرا ممکن است عوارض جانبی و تداخلات ناخوشایند رخ دهد!