در پینترست به اشتراک بگذارید
تحقیقات جدید نشان می دهد که رژیم غذایی و ورزش بهترین راه برای جلوگیری و همچنین مدیریت دیابت نوع 2 است. گتی ایماژ
  • بر اساس تحقیقات جدید، سبک زندگی سالم می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 75 درصد کاهش دهد.
  • زندگی سالم همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 49 درصد کاهش دهد.
  • کارشناسان می گویند یک برنامه سبک زندگی باید الگوهای رفتاری، فرهنگ و محیط اطراف فرد را در نظر بگیرد.

بر اساس تحقیقات اخیر منتشر شده در Diabetologia، مجله انجمن اروپایی برای مطالعه دیابت، انتخاب هایی که به صورت روزانه انجام می دهید، نقش مهمی در خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ایفا می کنند.

محققان دریافتند افرادی که سالم‌ترین سبک زندگی را دارند، ۷۵ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و همچنین ۴۹ درصد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

افرادی که سالم‌ترین سبک زندگی را دارند نیز ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان و ۵۶ درصد کمتر در خطر مرگ به هر دلیلی قرار دارند.

این مطالعه شامل 1.1 میلیون شرکت‌کننده بود که هنوز تشخیص دیابت نوع 2 را دریافت نکرده بودند، به همراه 10 مطالعه دیگر با شرکت‌کنندگانی که قبلاً تشخیص داده بودند.

شرکت کنندگان از سراسر جهان، از جمله ایالات متحده، اروپا، آسیا، استرالیا و نیوزلند بودند.

محدوده سنی 46 تا 69 سال، با عادات سبک زندگی و خطر دیابت در هر نقطه از 4 تا 21 سال ارزیابی شد.

برای ارزیابی سلامت کلی یک شرکت کننده، عوامل سبک زندگی شامل عادات مربوط به تغذیه، سیگار کشیدن، الکل، فعالیت بدنی، وزن بدن، چاقی، کیفیت خواب و مدت زمان خواب بود.

پس از بررسی همه داده‌ها، محققان به این نتیجه رسیدند که درصد شرکت‌کنندگانی که واجد شرایط داشتن «سالم‌ترین» سبک زندگی ممکن بودند، در سراسر جهان و در سراسر جهان کم است.

بر اساس میانگین تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده، تقریباً 14 درصد از مردم سالم‌ترین سبک زندگی را دارند، در حالی که 11 درصد کمترین سبک زندگی را دارند.

آن پان، دکترا و یانبو ژانگ، نویسندگان مطالعه از دانشگاه علم و فناوری Huazhong در ووهان، چین، می‌گویند: «از نتایج به‌دست‌آمده مشخص است که به وضوح فضای زیادی برای بهبود سبک زندگی در همه کشورها وجود دارد. .

نگاه کردن به کل فرد

Sherri Isaak، MS، RD، CDE، BC-ADM، مربی سبک زندگی، به Healthline گفت: «این تحقیق عالی است زیرا کل فرد را در نظر می گیرد. «این فقط یک چیز نیست. این فقط ورزش یا فقط سیگار کشیدن یا فقط رژیم غذایی شما نیست.

ایزاک از طریق Cecelia Health و Isaak Nutrition Solutions به بیماران در تمام جنبه های عادات سبک زندگی آنها – با تاکید بر تغذیه – آموزش می دهد و در کنار یک پزشک دربان کار می کند.

“به طور سنتی، بیماران به پزشک مراجعه می کنند و به طور مبهم به آنها گفته می شود که وزن کم کنند و بیشتر ورزش کنند. و همچنین ناامید کننده است، زیرا ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی زمان زیادی برای صحبت کردن ندارند.

آنها به بیش از یک بار ویزیت پزشک در سال نیاز دارند تا تغییرات واقعی در سبک زندگی ایجاد کنند. آنها برای تغییر رفتار واقعاً به حمایت مستمر نیاز دارند.»

فرآیند تغییر هر عادتی در سبک زندگی فرد، مانند فعالیت بدنی، رژیم غذایی، سیگار کشیدن یا مصرف الکل، یک شبه یا حتی در طی چند هفته اتفاق نمی افتد.

در عوض، ایزاک تأکید می‌کند که این تغییرات تدریجی هستند، که هر کدام یک منحنی یادگیری کاملاً جدید دارند. و همانطور که زندگی شما تغییر می کند، چالش ها و موانعی که یک فرد در مدیریت سلامت خود با آن مواجه است نیز تغییر می کند.

ایزاک گفت: «یکی از بیماران من در ایجاد تغییرات طولانی مدت در عادات خود در مورد غذا، به عنوان مثال، عالی عمل می کرد، اما پس از آن شغل دیگری پیدا کرد و دائماً در سفر بود، یعنی 5 روز در هفته در رستوران غذا می خورد. او باید یاد می گرفت که چگونه در محیطی کاملاً متفاوت انتخاب های سالمی داشته باشد.»

ایزاک بیمار دیگری را به یاد می آورد که در کاهش سطح قند و کلسترول خون خود پیشرفت چشمگیری داشته است. اما وقتی پدر و مادرش هر دو بیمار شدند، انرژی و تمرکز او به ناچار به سمت آنها رفت.

ایزاک گفت: “عادات او تغییر کرد زیرا زندگی اش تغییر کرد، بنابراین او مجبور شد در حین حمایت از والدینش رویکرد متفاوتی برای تغذیه سالم پیدا کند.”

ایزاک بیمار دیگری را به یاد می آورد که عادت داشت هر روز چندین مشت از یک آب نبات خاص بخورد. پس از بررسی دقیق‌تر اینکه چرا این کار را به ضرر خودش انجام می‌دهد، توانست تشخیص دهد که این شیرینی او را به یاد مادربزرگ فوت شده‌اش می‌اندازد، که مراقب اصلی او در دوران رشد بود.

ایزاک گفت: «ما باید به شخصیت افراد، نحوه زندگی آنها، ارتباط عاطفی آنها با غذا و دلایل واقعی انتخاب های آنها نگاه کنیم.

او اشاره می‌کند که در حالی که برخی از افراد ممکن است با برنامه غذایی که بر شمارش درشت مغذی‌ها مانند چربی و کربوهیدرات‌ها تمرکز دارد، خوب عمل کنند، افراد دیگر از اعداد و تفکر سفت و سختی که در این رویکرد لازم است متنفرند.

هر نوع حمایتی باید حول شخصیت آنها، تاریخچه غذا و جزئیات زندگی آنها شکل بگیرد.

شخص دیگری قبل از همکاری با ایزاک در تمام زندگی خود با رژیم یویو مشکل داشت. هنگامی که او توانست تاکید بر پیروی از یک برنامه غذایی محدود کننده خاص را کنار بگذارد و روی تصویر بزرگتر تمرکز کند، شروع به مدیریت سلامت خود به روشی پایدار کرد.

ایزاک گفت: «این ترکیبی از چیزها بود. اول از همه، او با متخصصان مراقبت های بهداشتی کار می کرد که در واقع می توانستند زمانی را صرف صحبت کردن با او کنند، که نشان می دهد ما چقدر مراقبت می کنیم.

این فرد همچنین از درک علم پشت رژیم‌های غذایی ناپایدار که برای موفقیت طولانی‌مدت با آن‌ها تلاش می‌کرد و رویکردی واقعی‌تر و متعادل‌تر به یک رژیم غذایی عمدتاً گیاهی، ابراز قدردانی کرد.

ایزاک گفت: “شما باید به آنها کمک کنید تا الهام بخش خود را پیدا کنند.” چرا آنها می خواهند این تغییرات را در زندگی خود ایجاد کنند؟

چالش های خطر دیابت

یکی از جنبه های محدود کننده مطالعه این است که بیشتر تحقیقات در کشورهای با درآمد بالا انجام شده است. اکثر شرکت کنندگان سفید پوست بودند.

بعلاوه، محدوده سنی که از سن 46 سالگی شروع می شود، افزایش نرخ دیابت نوع 2 در کودکان و بزرگسالان را نادیده می گیرد.

اگر این تحقیق شامل شرکت کنندگان جوان، جمعیت های کمتر مرفه و سایر فرهنگ ها می شد، با عواملی مواجه می شد که به طور قابل توجهی بر عادات فرد تأثیر می گذارد، از جمله مذهب، دسترسی به مراقبت های بهداشتی، و سواد سلامت.

تحقیقات منتشر شده در سال 2016 در لانست نرخ جهانی دیابت را از سال 1980 تا 2014 ردیابی کرد. این نشان داد که کشورهای ثروتمند انگلیسی زبان در مقایسه با پلینزی، میکرونزی، ملانزی، آفریقا و آسیای مرکزی کمترین میزان دیابت را داشتند.

در کشورهای دارای رژیم غذایی مبتنی بر نشاسته، مانند چینهند و مکزیک که در آنها برنج یا ذرت بخشی از بسیاری از وعده های غذایی روزانه است، نرخ چاقی تقریباً مانند ایالات متحده در 50 درصد جمعیت است.

در حالی که ژن ها در خطر ابتلا به دیابت در افراد نقش دارند، تحقیقات همچنان نشان می دهد که تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند تا حد زیادی از این بیماری جلوگیری کند.

ایزاک گفت: «وقتی با جمعیت‌ها، فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف کار می‌کنید، نمی‌توانید به سادگی به آنها بگویید که از این یا آن اجتناب کنند، در حالی که این بخش اصلی سیستم اعتقادی آنهاست.

درعوض، سعی می‌کنم به کسی در مورد اندازه وعده‌ها و اینکه چگونه حتی غذاهای سالم بر سطح قند خون شما تأثیر می‌گذارند، آموزش دهم. آنها به چه غذاهای دیگری دسترسی دارند که به تعادل بیشتر در رژیم غذایی آنها کمک کند؟ او گفت.

ایزاک می افزاید که حتی در ایالات متحده، به راحتی می توان فراموش کرد که بسیاری از خانواده ها با دسترسی محدود به هر نوع غذا دست و پنجه نرم می کنند، چه رسد به سالم ترین غذا.

بسیاری از مردم در سراسر جهان همچنین به مراقبت‌های بهداشتی و داروی مقرون به صرفه دسترسی ندارند، از جمله کسانی که در ثروتمندترین کشورها هستند.

جینجر ویرا یک بیمار متخصص است که با دیابت نوع 1، بیماری سلیاک و فیبرومیالژیا زندگی می کند. کتاب های دیابت او را پیدا کنید آمازون و با او ارتباط برقرار کنید توییتر و یوتیوب.