در پینترست به اشتراک بگذارید
محققان در حال یادگیری بیشتر در مورد این هستند که چگونه ورزش و روزه می تواند به شما کمک کند سالم بمانید. گتی ایماژ
  • انجام تمرینات ورزشی قبل از خوردن صبحانه ممکن است بر سطح انسولین شما تأثیر بگذارد و به شما کمک کند سالم تر بمانید.
  • بهبود حساسیت به انسولین ممکن است به کاهش احتمال ابتلا به دیابت کمک کند.
  • یک مطالعه جدید در بریتانیا بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه زمان غذا می تواند بر نتایج یک تمرین تاثیر بگذارد.

بر اساس مطالعه جدیدی که این ماه در مجله کلینیکال غدد درون ریز و متابولیسم توسط دانشمندان علوم سلامت در دو دانشگاه بریتانیا منتشر شد، ورزش قبل از صبحانه می تواند مزایای سلامتی را برای افراد افزایش دهد، از جمله سوزاندن چربی به میزان قابل توجهی و کمک به کنترل بهتر قند خون.

در طول این مطالعه 6 هفته‌ای، محققان دانشگاه‌های باث و بیرمنگام ده‌ها مرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی را که ساکن منطقه باث در انگلستان بودند، مورد مطالعه قرار دادند.

این مطالعه نشان داد کسانی که قبل از صبحانه ورزش می کردند، دو برابر بیشتر از کسانی که بعد از صبحانه ورزش می کردند، چربی می سوزاندند.

محققان دریافتند افرادی که پس از روزه داری یک شبه ورزش می کردند، در طول ورزش سطح انسولین کمتری داشتند.

نحوه کار مطالعه

شرکت‌کنندگان که در دوچرخه‌سواری با شدت متوسط ​​شرکت می‌کردند، وعده‌های غذایی خود را قبل از ساعت 8 شب قبل از تمرین می‌خوردند.

محققان نتایج دو گروه – کسانی که صبحانه را قبل از ورزش می‌خوردند و آنهایی که بعد از ورزش می‌خوردند – را با گروه کنترلی از مردان مقایسه کردند که هیچ تغییری در سبک زندگی ایجاد نکردند.

محققان این مطالعه را تا حدی بر اساس شواهد فزاینده ای انجام دادند که نشان می دهد زمان خوردن وعده های غذایی می تواند بر اثربخشی ورزش تأثیر بگذارد.

اگرچه ورزش کردن قبل از صبحانه بیش از 6 هفته منجر به کاهش وزن نشد، اما این مطالعه نشان داد که تأثیر مثبتی بر سلامت شرکت کنندگان دارد، زیرا بدن آنها به انسولین بهتر پاسخ می دهد.

این اثر پیامدهای طولانی مدت قابل توجهی دارد: سطح قند خون آنها را کنترل می کند و پتانسیل کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی و دیابت را دارد.

محققان می گویند داده های آنها اولین بار است که نشان می دهد تمرین ورزشی قبل از خوردن صبحانه بر تمرینات ورزشی با شدت متوسط ​​در مردان دارای اضافه وزن یا چاقی تأثیر دارد.

محققان توضیح دادند که افزایش مصرف چربی تا حد زیادی به کاهش سطح انسولین در طول ورزش نسبت داده می شود، به این معنی که ورزشکاران قبل از صبحانه در نهایت از چربی بیشتری از بافت چربی خود و در عضلات خود به عنوان سوخت استفاده می کنند.

دکتر خاویر گونزالس، مدرس ارشد فیزیولوژی انسان در دانشگاه باث و یکی از پژوهشگران این مطالعه، «بزرگ‌ترین دستاوردهای این مطالعه این است که زمان‌بندی وعده‌های غذایی در رابطه با ورزش می‌تواند تأثیر عمیقی بر پاسخ‌ها به ورزش داشته باشد». همکاران، از طریق ایمیل گفته شد.

او گفت: «برای افرادی که به دنبال به حداکثر رساندن فواید ورزش برای سلامتی هستند، انجام برخی از جلسات در حالت ناشتا یک شبه احتمالاً مزایای بیشتری نسبت به انجام همه جلسات بعد از صبحانه دارد.»

گونزالس خاطرنشان کرد که تحقیقات قبلی نشان داده است که انجام یک جلسه ورزش قبل از صبحانه باعث افزایش مصرف چربی می شود. اما قبل از این مطالعه، هیچ کس به طور قطع نمی دانست که آیا این افزایش مصرف چربی در طول یک برنامه تمرینی یا یک دوره زمانی پایدار ادامه می یابد.

گونزالس گفت: «در اینجا ما نشان می‌دهیم که افزایش مصرف چربی با ورزش قبل از صبحانه در طول شش هفته تمرین ادامه می‌یابد، حتی زمانی که افراد تناسب اندام پیدا می‌کنند. علاوه بر این، این به بهبود حساسیت به انسولین و سازگاری در عضلات مرتبط با کنترل گلوکز تبدیل می شود.

وی افزود که این بهبودها در حساسیت به انسولین و سازگاری با ماهیچه ها می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

دکتر تاد آستورینو، استاد حرکت شناسی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا سن مارکوس، گفت که دانشمندان بهداشت حداقل 40 سال است که می دانند پرهیز از غذا قبل از ورزش، اتکا به چربی را به عنوان سوخت افزایش می دهد.

او با ایمیل گفت: «بنابراین نتایج آنها که این را نشان می‌دهد جدید نیست. اما او گفت آنچه جدید است این است که سطوح بالای انسولین با تمرینات ورزشی قبل از مصرف کربوهیدرات کاهش می یابد، اما نه بعد از مصرف کربوهیدرات.

این نشان می‌دهد که اگر فردی ورزش می‌کند که در معرض خطر ابتلا به دیابت یا دیابت است و قند خون بالایی دارد، ورزش باید در حالت ناشتا انجام شود تا این کاهش در پاسخ انسولین به یک وعده غذایی تقویت شود، که با کلی آن مرتبط است. وضعیت سلامت متابولیک، آستورینو توضیح داد.

او افشاگری این مطالعه را پیشگامانه خواند.

بدون کاهش وزن سالم تر شوید

کنت هانسن، استادیار دپارتمان سلامت، ورزش و علوم توانبخشی در دانشگاه ایالتی وینونا در مینه‌سوتا، می‌گوید پیام سلامت عمومی در اینجا می‌تواند این باشد که برای حساس‌تر شدن به انسولین لزوماً نیازی به کاهش چربی بدن ندارید.

بیایید بگوییم ژنتیک حکم می کند که شما یک فرد بزرگتر هستید. پیام سلامت عمومی می‌گوید حتی اگر وزن کم نمی‌کنید، می‌توانید با روشی مشابه این سلامت خود را بهبود ببخشید.»

این مطالعه توسط انجمن فیزیولوژیک، صندوق جایزه رتبه بندی و بنیاد آلن تامین مالی شد.

محققان می‌گویند گام‌های بعدی شامل بررسی اثرات طولانی‌مدت این نوع ورزش و بررسی این موضوع است که آیا زنان نیز مانند مردان سود خواهند برد.

گونزالس گفت: «ما این مطالعه را در مردان به عنوان اولین مطالعه انجام دادیم تا اطمینان حاصل کنیم که گروهی همگن از افراد داریم. ما بسیار مشتاقیم ببینیم که آیا این پاسخ‌ها برای زنان نیز قابل ترجمه است یا خیر.»