در پینترست به اشتراک بگذارید
جایگزین های مشکوک شکر در حال افزایش است. گتی ایماژ
  • فقط شکر نیست – بچه ها در معرض انواع شیرین کننده ها هستند که برای سلامتی آنها مضر است.
  • حداقل هشت شیرین کننده وجود دارد که AAP می خواهد والدین در مورد آنها بدانند.
  • این شیرین کننده ها اغلب در غذاهایی که به عنوان قند کمتر تبلیغ می شوند پنهان می شوند.

والدینی که به دنبال جایگزینی برای شکر هستند، باید در انتخاب غذاهایی که وعده شکر کمتری می دهند، مراقب باشند. ممکن است قند کمتری دریافت کنید، اما خانواده شما ممکن است جایگزین های مشکوک قندی را مصرف کنند.

امروز، آکادمی اطفال آمریکا (AAP) “استفاده از شیرین کننده های غیر مغذی در کودکان” را منتشر کرد. این گزارش خواستار تحقیقات بیشتر در مورد شیرین‌کننده‌ها و تأثیر آن‌ها بر کودکان است، به‌ویژه زمانی که صحبت از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و چاقی باشد.

AAP همچنین بر محصولاتی فشار می‌آورد که میزان شیرین‌کننده‌ها را روی برچسب‌های محصولات فهرست کنند تا خانواده‌ها دقیقا بدانند چه چیزی مصرف می‌کنند. در حال حاضر، تولیدکنندگان مواد غذایی فقط باید شیرین کننده های غیر مغذی را در لیست مواد تشکیل دهنده نام ببرند.

دکتر کاریسا بیکر اسمیت، نویسنده اصلی و متخصص قلب و عروق اطفال، در این باره گفت: «با توجه به تعداد کودکانی که به طور مرتب این محصولات را مصرف می‌کنند – که همه جا حاضر شده‌اند – ما باید درک بهتری از تأثیر این محصولات بر سلامت درازمدت کودکان داشته باشیم. بیانیه.

چه هستند شیرین کننده های غیر مغذی؟

AAP گزارش داد که حداقل 1 از هر 4 کودک یک شیرین کننده غیر مغذی یا مصنوعی مصرف می کند. و حدود 80 درصد از کودکان روزانه آنها را مصرف می کنند.

هشت شیرین کننده غیر مغذی وجود دارد که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده است. (شش مورد اول به عنوان افزودنی های غذایی تایید شدند؛ دو مورد آخر با نام متفاوتی بودند.)

  1. ساخارین: اغلب به ماست و ژله کم قند اضافه می شود. به گفته مرکز علوم در منافع عمومی (CSPI)، از مصرف آن در کنار آسپارتام، آسه سولفام پتاسیم و سوکرالوز باید اجتناب شود. “تحلیل آنها بر این واقعیت استوار است که تحقیقات کافی در مورد ایمنی برخی از این شیرین کننده ها وجود ندارد. در برخی موارد، مانند آسپارتام، سوکرالوز، و ساخارین، مطالعاتی انجام شده است که آن را با خطر سرطان و سایر مشکلات سلامتی مرتبط می‌کند.
  2. آسپارتام: این در بسیاری از مارک های نوشابه رژیمی و همچنین Jell-O، Equal و NutraSweet وجود دارد.
  3. آسه سولفام پتاسیم: این را در برخی از میوه‌های بسته‌بندی شده که می‌گویند شکر اضافه نمی‌شود، و همچنین SlimFast و برخی نوشابه‌های رژیمی پیدا خواهید کرد. این محصول به دلیل قرار گرفتن در بیشترین محصولات مورد بررسی در رتبه دوم قرار گرفت و همچنین با نام آسسولفام K نیز شناخته می شود.
  4. سوکرالوز: اغلب در نوشابه های رژیمی، پاکت های بدون چربی و اسپلندا یافت می شود. این در بیشترین مقدار محصولات مورد مطالعه بود.
  5. نئوتام: این در Sunny D، مقداری آدامس و شیک های پروتئینی یافت می شود.
  6. Advantame: به دست آمده از آسپارتام، اغلب در نوشیدنی ها و پودرهای نوشیدنی و همچنین محصولات پخت و پز و پخت وجود دارد.
  7. استویا: این مورد به عنوان “به طور کلی به عنوان ایمن شناخته شده” توسط FDA تایید شده است و در لیست ایمن CSPI قرار دارد.
  8. میوه لو هان گو / راهب: همچنین “به طور کلی به عنوان ایمن شناخته شده است” توسط FDA، این در لیست CSPI است که به دلیل عدم انجام آزمایش باید محتاط شود.

چه چیزی کم است؟

شواهد در مورد اینکه آیا استفاده از شیرین کننده های غیر مغذی می تواند وزن را کنترل کند یا باعث آن شود، مشخص نیست. برخی تحقیقات نشان می دهد که شیرین کننده ها می توانند اشتها و ترجیحات طعم و همچنین میکروبیوم روده را تغییر دهند و این می تواند بر سیستم متابولیک تأثیر بگذارد.

اگرچه کودکان شیرین کننده ها را مصرف می کنند، اما والدین ممکن است از این موضوع اطلاعی نداشته باشند. طبق یک مطالعه، تنها 23 درصد از والدین توانستند محصولات غذایی حاوی شیرین کننده های غیر مغذی را شناسایی کنند. در حالی که 53 درصد از والدین به دنبال مواد قندی “کاهش” بودند، اما بیشتر آنها نمی دانستند که یک شیرین کننده غیر مغذی جایگزین شیرینی محصول شده است.

مسئله دیگر در مورد شیرین کننده ها و عدم تحقیق این است که کودکان – با وزن بدن کمتر – می توانند از میزان مصرف روزانه قابل قبول تعیین شده برای برخی از شیرین کننده ها فراتر رود. پالمر گفت: بیشتر تحقیقات تغذیه ای روی آنها فقط برای بزرگسالان در دسترس است – و بچه ها نیازهای متابولیکی و فیزیولوژیکی منحصر به فردی دارند.

پالمر موافق است که تحقیقات بیشتری برای درک خطر احتمالی سرطان در پشت برخی از محصولات مورد نیاز است.

با این حال، مهم است که استفاده را در نظر بگیرید – به خصوص چند وقت یکبار. او افزود: «اگر به طور مکرر و مداوم در رژیم غذایی استفاده شود، قرار گرفتن در معرض آن را افزایش می دهد.

هنگامی که صحبت از ارائه جزئیات بیشتر در مورد شیرین کننده ها از طریق برچسب ها می شود، دکتر شو ون نگ، اقتصاددان سلامتی که مراکز تحقیقاتی در زمینه تغذیه دارد، تمام تلاش خود را می کند.

Ng به Healthline گفت: «مصرف‌کنندگان و والدین این حق را دارند که بدانند چه نوع و چه مقدار شیرین‌کننده‌های غیر مغذی در محصولات موجود است تا بتوانند انتخاب‌های آگاهانه داشته باشند.

او اشاره کرد که شیلی به محصولات حاوی شیرین کننده های غیر مغذی نیاز دارد تا نوع و مقدار آن را روی برچسب ذکر کنند. او گفت که این کار ممکن است.

انجام این کار همچنین به محققان کمک می کند تا میزان مواجهه جمعیت با انواع مختلف شیرین کننده های غیر مغذی موجود در غذاها را بهتر اندازه گیری و ردیابی کنند. Ng گفت: این می تواند به ما کمک کند تا اثرات شیرین کننده های غیر مغذی را در طول زمان درک کنیم.

چه چیزی به فرزندان خود بدهید

پالمر توصیه می کند که کام کودک را آموزش دهید تا غذاهایی که کمتر شیرین هستند را ترجیح دهد. او گفت: “تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض غذاهای کمتر شیرین می تواند به کودکان کمک کند ترجیحات خود را تغییر دهند.”

پالمر اذعان کرد: “این یک والدین بودن و تلاش برای انتخاب های سالم است.”

او گفت، وقتی بچه‌ها چیزی شیرین می‌خواهند، میوه‌های شیرین نشده، آب میوه رقیق‌شده (طبق توصیه‌های روزانه بر اساس سن)، یا آب‌های حاوی میوه را امتحان کنید. کودکان نباید بیش از شش قاشق چایخوری شکر در روز و بیش از هشت اونس یک نوشیدنی شیرین در هفته مصرف کنند.

پالمر پیشنهاد کرد: «برچسب‌ها را بخوانید و بیشتر به دنبال غذاهای خالص و بدون شیرینی بگردید». ماست ساده بخرید و میوه اضافه کنید. نوشیدنی های شیرین شده و مصنوعی را کنار بگذارید و آب میوه های خود را درست کنید. از سس سیب و موز برای شیرین کردن کلوچه و براونی استفاده کنید. بچه ها را به طعم غذاهای واقعی و بدون شیرینی مانند میوه ها عادت دهید.

سعی کنید غذاهایی را انتخاب کنید که حداقل فرآوری شده باشند. به دنبال منابع پروتئینی سالم مانند لوبیا و عدس، غلات کامل مانند جو و کینوا و همچنین سبزیجات، میوه ها و آجیل باشید.

پالمر گفت: “محصولات غذایی را انتخاب کنید که از این مواد غذایی کامل تهیه شده باشند، با حداقل مواد اولیه تولید شده مصنوعی.”

اجازه دهید کودکان یاد بگیرند که طعم غذاهای واقعی را دوست داشته باشند. تحقیقات نشان می دهد که قرار دادن کودکان در معرض غذاهای سالم مانند سبزیجات به آنها کمک می کند تا آنها را در رژیم غذایی بگنجانند. بنابراین، تسلیم نشوید،» او افزود. آن برچسب ها را بخوانید و از شیرین کننده های مصنوعی و همچنین قندهای اضافه شده خودداری کنید.