نکاتی که برای سلامتی بیشتر باید رعایت کنیم



فیروزه سجادی در گفتگو با خبرنگار «ایمنا» درباره اهمیت و کاربرد میز ناهارخوری گفت: یکی از نکاتی که امروزه می تواند برای مردم بسیار مفید باشد توجه به میز ناهارخوری است.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر اکثر محصولات غذایی دارای چنین نموداری بر روی بسته بندی خود هستند که در عمل به عنوان چراغ راهنمایی شناخته می شود. این نمودار از سه رنگ قرمز، زرد و سبز تشکیل شده و افراد را بر اساس آن راهنمایی می کند.

این متخصص تغذیه پژوهشکده قلب و عروق اصفهان ادامه داد: طبق این جدول اگر سدیم در محدوده سبز باشد به این معنی است که غذای مورد نظر حاوی نمک کمی است. در واقع رنگ سبز سالم محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس اگر نمک، چربی، شکر و امثال آن در محدوده قرمز باشد به معنای مضر بودن محصول مورد نظر برای افراد مبتلا به این بیماری است و میزان فرآورده های ذکر شده در این محصولات غذایی به معنای در واقع بالا

سجادی درباره نکاتی که افراد برای ارتقای سلامت خود باید رعایت کنند، گفت: بر اساس منابع جدید علمی چند نکته در سالم بودن حائز اهمیت است. بر این اساس به افراد توصیه می شود در هفته 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​داشته باشند.

وی تصریح کرد: افراد می توانند مبلغ را به روزهای هفته تقسیم کنند تا 150 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند.

این متخصص تغذیه پژوهشکده قلب و عروق اصفهان افزود: نکته مهم دیگر این است که همه افراد باید بعد از ده سال زندگی 70 تا 100 کالری دریافتی خود را کاهش دهند.

وی در این خصوص ادامه داد: یکی از منابع غذایی که مصرف زیاد آن توصیه نمی شود سیب زمینی است. در واقع این منبع غذایی با وجود اینکه جزو سبزیجات است، نباید زیاد مصرف شود، زیرا قند خون را افزایش می دهد.

سجادی خاطرنشان کرد: بهترین منابع سالم برای جذب پروتئین، آجیل و حبوبات بدون نمک است و کاهش مصرف قند توصیه می شود.