نکات و ترفندهای رژیم غذایی لوپوس – درمان تغذیه ای برای لوپوس

چند سال پیش تشخیص داده شد که مبتلا به لوپوس هستم. به سختی می‌توانستم از رختخواب بلند شوم یا راه بروم، به دلیل درد مفاصل در نگه داشتن یک لیوان آبمیوه مشکل داشتم، در تمام بدنم دردهای عضلانی داشتم، از تب‌های خفیف دائمی رنج می‌بردم و به‌طور غیرقابل کنترلی روی بازوهایم با راش خارش داشتم. من زندگی ام را تازه کردم، انگار تازه بودم، تمام شد. من متحجر شده بودم.

در اولین (و آخرین) ملاقاتم با روماتولوژیست، از من پرسیدم که برای حمایت از سلامتم یا جلوگیری از بدتر شدن علائم لوپوس چه کاری می توانم انجام دهم. او به طور معمول پاسخ داد “اگر حالت بدتر شد برگرد و من بهت استروئید میدم. خسته از دریافت اطلاعات حمایتی، سوالی در مورد رژیم غذایی پرسیدم و اینکه آیا غذاهایی وجود دارد که باید بخورم یا اجتناب کنم. پاسخ او این بود:به خوردن آنچه می خواهی ادامه بده، فرقی نمی کند”.

پس از یک بار تلاش برای یافتن چیزی مفید برای کمک به خودم، متوجه شدم که به تنهایی با لوپوس دست و پنجه نرم می کنم. با عصبانیت از رفتار سرد و بی‌تفاوت او، تصمیمم را گرفتم که لوپوس خود را درمان کنم (با این امتیاز اضافی که دیگر هرگز مجبور نشدم حضور آن “متخصص” را تحمل کنم). من کردم. من دیگه لوپوس ندارم

به عنوان فردی که لوپوس را درمان کرده است، اغلب در مورد اهمیت رژیم غذایی از من سوال می شود. بسیاری از مردم به من می گویند که دکترشان نیز به آنها گفته است که رژیم غذایی مهم نیست. از شما می خواهم این را در نظر بگیرید مهم است که چه می خورید، حتی اگر سالم باشید? البته اینطور است و زمانی که شما یک بیماری دارید بسیار مهمتر است!

در واقع، رژیم غذایی به قدری مهم است که شاهد بسیاری از افراد دیگری هستند که تنها با رژیم غذایی لوپوس کاملاً درمان شده اند. سایر مشکلات جدی رایج دیگری که رژیم غذایی آنها را عامل معکوس دانسته است نیز شامل فیبرومیالژیا، سندرم خستگی مزمن، بیماری قلبی، سرطان، دیابت، ام اس، میگرن، آلرژی و آسم می باشد.

رژیم غذایی شما پایه ای قوی است که بر روی آن می توانید برای حمایت از سلامت، کاهش التهاب و درد، و تامین نیازهای بدن برای شروع بهبودی کار کنید. (برای اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه من و سایر روش های درمانی مانند مکمل های غذایی و داروهای انرژی زا علاوه بر رژیم غذایی ضروری لوپوس، لطفا از وب سایت من در زیر دیدن کنید).

در زیر 7 رژیم غذایی لوپوس و رژیم غذایی لوپوس وجود دارد که برای کمک به بهبودی خود باید بدانید.

7 فرمان اصلی برای رژیم غذایی لوپوس

  1. الکل، پاپ (معروف به لیموناد برای کسانی که در ایالات متحده هستند!)، نوشیدنی های انرژی زا، یا سایر نوشیدنی های ناسالم “اسیدی”، از جمله سیستم های آب آشامیدنی تصفیه شده یا عمومی مصرف نکنید.
  2. غذاهای فرآوری شده یا غذاهای حاوی مواد نگهدارنده ناسالم مانند MSG (که بیشتر غذاها در جزایر مرکزی زنجیره های غذایی بزرگ جعبه را شامل می شود) نخورید.
  3. گوشت قرمز نخورید ماهی کمی مثل سالمون عالی است و مرغ. برخی حتی می توانند این مشعل ها را فعال کنند، بنابراین مراقب باشید که این چه احساسی در شما ایجاد می کند.
  4. از غذاهای چرب (مانند چربی های تک اشباع، چربی های ترانس، چربی های اشباع شده و برخی از چربی های غیراشباع امگا 6) که در غذاهای پخته شده، سرخ شده و ناخواسته یافت می شوند، اجتناب کنید.
  5. از 4 غذای سفید شامل نمک، شکر، آرد سفید (کربوهیدرات های تصفیه شده و نشاسته) و محصولات لبنی اجتناب کنید.
  6. از غذاهای تند پرهیز کنید. ادویه جات به عنوان محرک مشعل شناخته شده است.
  7. از شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنید. اینها سمی هستند و بسیاری معتقدند که حتی باعث بیماری می شوند (من موافقم). دلیل معتبری برای استفاده از این محصول وجود ندارد و به کاهش وزن شما کمکی نمی کند.

7 نکته مهم برای رژیم غذایی لوپوس

  1. رژیمی داشته باشید که بیشتر شامل غذاهای ساده و طبیعی مانند میوه ها و سبزیجات به صورت خام باشد.
  2. غذاهای راحت هضم مانند بادام خیس خورده، سوپ، اسموتی میوه/سبزی و سالادهای تهیه شده از مواد طبیعی و خام بخورید.
  3. اطمینان حاصل کنید که حداقل 8 لیوان آب در طول روز بنوشید. این به از بین بردن تجمع سمی در بدن و فرآیند گوارش معیوب که در مبتلایان به لوپوس رایج است کمک می کند.
  4. با افزودن آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به رژیم غذایی خود از بدن خود حمایت کنید. اکثر مبتلایان به لوپوس غذا و مواد مغذی خود را به درستی دریافت نمی کنند و به آنزیم های اضافی برای کمک به روند بهبودی نیاز دارند.
  5. شما باید به اندازه کافی اسیدهای چرب ضروری (EFA) مصرف کرده یا مکمل مصرف کنید. این به شما کمک می کند تا التهاب را کاهش دهید، در نتیجه درد را تسکین دهید و از شعله ور شدن آن جلوگیری کنید.
  6. از غذاهایی که باعث عدم تحمل غذایی یا آلرژی می شوند خودداری کنید. برای این که مطمئن شوید بدن شما چه نیازهای خاصی دارد، باید مورد آزمایش قرار بگیرید. برخی از آزمایشات حساسیت غذایی (مانند شکر، نمک و غیره) را نشان نمی دهند. بنابراین، یک دفترچه یادداشت از واکنش های بدن خود به غذا نگه دارید.
  7. از یک رژیم غذایی متنوع سرشار از غذاهای پایه، آنتی اکسیدان و ضد التهاب استفاده کنید. همیشه غذای خود را به خوبی تمیز کنید (از جمله مواد غذایی ارگانیک).

لیست های بالا اصول اساسی رژیم غذایی شما برای لوپوس هستند. بسیاری از ویژگی های دیگر رژیم غذایی و تغذیه لوپوس وجود دارد که می تواند به هموستاز و روند بهبودی بدن شما کمک کند.

همانطور که ممکن است آموخته باشید، پزشک برنامه درمانی به شما پیشنهاد نمی کند، بنابراین باید راه خود را برای یادگیری نحوه کار با بدن خود در یک بحران شفا پیدا کنید. پاسخ های بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند تا علائم لوپوس خود را به طور کامل کاهش دهید یا حتی معکوس کنید. رژیم غذایی شما برای لوپوس باید اولین خط دفاعی باشد.

برخی از مزایایی که به زودی از رژیم غذایی لوپوس تجربه خواهید کرد عبارتند از:

  • کاهش التهاب، درد و تورم
  • کاهش درد عضلانی، آسیب بافتی و فشار روی اندام ها
  • به طور قابل توجهی افزایش انرژی و استقامت
  • افزایش تحرک
  • کاهش چربی بدن
  • رفع یبوست، گاز و بی نظمی
  • بهبود حافظه و عملکردهای شناختی

… فقط چند مورد را نام ببرم!

شکی نیست که رژیم غذایی ما بر احساس ما از نظر جسمی، عاطفی و معنوی تأثیر می‌گذارد، و اینکه سیستم ایمنی بدن ما چقدر خوب عمل می‌کند تا به ما در درمان کمک کند. با غذاهای مغذی از خود حمایت کنید با بدن و سیستم ایمنی خود کار کنید، نه مخالف یک ماشین فقط می تواند با روغن کثیف کار کند تا زمانی که بسوزد. اجازه ندهید این اتفاق برای بدن شما بیفتد.

اگر غذاهایی بخورید که از سیستم ایمنی و روند بهبودی حمایت می کنند و از غذاهایی که با آن تداخل می کنند اجتناب کنید، بدن می تواند خود را بهتر بهبود بخشد.

به یاد داشته باشید، درمان لوپوس ممکن است. با مراجعه به وب سایت من در زیر، نحوه اجرای تغذیه مناسب برای لوپوس، مکمل های غذایی، و سایر روش های طبیعی که به روند بهبودی کمک می کند، بیاموزید.