سه ماه اول تولد نوزاد ممکن است سخت باشد، اما محققان می گویند کمبود خواب برای سال ها مشکل والدین است.

در پینترست به اشتراک بگذارید
زنان پس از تولد نوزاد به مراتب بیشتر از مردان دچار اختلال خواب می شوند. گتی ایماژ

والدین تازه وارد گاهی از اینکه متوجه می شوند در شش ماه اول پس از تولد نوزاد چقدر کم خواب می شوند شوکه می شوند.

آنها همچنین ممکن است از یاد بگیرند که الگوهای خواب آنها ممکن است تا زمانی که نوزاد برای مهد کودک آماده نشود، به حالت عادی باز نمی گردد.

مطالعه جدیدی که در ژورنال Sleep منتشر شده است نشان می دهد که رضایت از خواب و مدت خواب والدین پس از زایمان به شدت کاهش می یابد و در 3 ماهگی نوزاد به پایین ترین حد خود می رسد.

مدت و کیفیت خواب زنان به مراتب بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار گرفت، چه آنها به فرزند خود شیر بدهند یا نه.

زنان به طور متوسط ​​یک ساعت خواب شبانه را نسبت به قبل از بارداری از دست می دهند، در حالی که مردان حدود 15 دقیقه خواب در شبانه روز را از دست می دهند.

ساکاری لمولا، دکترا، دانشیار دانشگاه وارویک در بریتانیا و یکی از نویسندگان مرتبط این مطالعه، گفت که این ممکن است منعکس کننده این واقعیت باشد که “مادرها هنوز بیشتر در نقش مراقب اصلی هستند تا پدر”.

علاوه بر این، محققان موسسه آلمانی به این نتیجه رسیدند که “به دنبال کاهش شدید رضایت از خواب و مدت زمان خواب در ماه های اول پس از زایمان، خواب نه مادر و نه پدر تا 6 سال پس از تولد اولین فرزندشان به طور کامل به سطح قبل از بارداری باز نمی گردد.” تحقیقات اقتصادی، دانشگاه وارویک و دانشگاه ویرجینیای غربی.

حتی چهار تا شش سال پس از زایمان، مادران 20 دقیقه در شبانه روز کمتر از قبل از بارداری می خوابیدند، در حالی که پدران هنوز 15 دقیقه کمتر می خوابیدند.

«اثرات کوتاه مدت زایمان بر خواب والدین به خوبی شناخته شده است. لمولا به Healthline گفت: مطالعه ما فقط این اثرات را تأیید کرد. با این حال، کاهش طول مدت خواب و رضایت از خواب شش سال پس از تولد تا حد زیادی غیرمنتظره بود.

وی افزود: کاهش طولانی مدت 20 دقیقه به طور متوسط ​​یک کاهش عمده نیست، اما همچنان می تواند شما را بیشتر خسته کند. “ما انتظار داشتیم که خواب در آن زمان عادی شود.”

خواب در بین والدینی که برای اولین بار بار اول می شوند بیشتر از والدینی که بیش از یک فرزند داشتند تحت تاثیر قرار گرفت.

بیل فیش، مربی معتبر علوم خواب، به Healthline گفت: “هر بزرگسال باید بین هفت تا نه ساعت خواب با کیفیت در شبانه روز داشته باشد.” “مشکل این است که یک نوزاد تازه متولد شده کاملاً از این توصیه ها آگاه نیست.”

این یافته ها بر اساس مصاحبه با 4659 والدینی بود که بین سال های 2008 تا 2015 صاحب فرزند شدند.

اختلال خواب با گذشت زمان تغییر می کند

«در حالی که داشتن فرزند منبع اصلی شادی برای بیشتر والدین است، ممکن است افزایش تقاضاها و مسئولیت‌های مرتبط با نقش والدین منجر به خواب کوتاه‌تر و کاهش کیفیت خواب حتی تا شش سال پس از تولد اولین فرزند شود.» گفت لمولا.

مطمئناً این مورد برای جیمی کوئلیو، سردبیر مجله مستقر در رود آیلند است که دارای دو فرزند – کارتر، 5 ساله و کینزلی، 2 ساله است – و تخمین می زند که او اکنون دو ساعت کمتر در شبانه روز نسبت به قبل از بچه دار شدن می خوابد.

او به Healthline گفت: «من یک مادر شاغل هستم و زمانی که همه کارهایی که باید هر روز اتفاق بیفتد، از ساعت 10 شب می‌گذرد، انجام می‌دهم و واقعاً به یک ساعت نیاز دارم تا بعد از یک روز کاری 16 ساعته استراحت کنم.

او گفت: «از لحاظ ذهنی و جسمی آماده‌شدن برای روز بعد در هر شب خسته‌کننده است و زمان کافی برای انجام همه کارها وجود ندارد، بنابراین زمان خواب من بیشتر و بیشتر به عقب می‌افتد.»

کوئیلو گفت که در حالی که کارتر در یک سالگی تمام شب را می خوابید، کینزلی همچنان شب ها با گریه از خواب بیدار می شود. والدین او را به رختخواب خود می‌آورند تا دوباره بخوابد، اما مشکل اینجاست که اگر چراغ راهرو روشن نباشد، کارتر از خواب بیدار می‌شود – و نور خواب کوئیلو را بیشتر مختل می‌کند.

او گفت: “وقتی باردار هستید، به هر حال خوابیدن سخت است.” “مثل این است که باردار بودن شما را برای نخوابیدن آماده می‌کند تا راحت به آن بپردازید.”

دو پسر سابرینا لاکل، 6 و 8 ساله، اکنون خوب می خوابند. اما کارشناس روابط عمومی از کورال گیبلز، فلوریدا، می گوید که او هرگز واقعاً به خواب “عادی” بازگشته است.

او به Healthline گفت: «نمی‌توانم آخرین باری را که در طول شب کاملاً خوابیدم، به یاد بیاورم. “در آغاز، هنگامی که آنها تازه متولد می شوند، شما سبک تر می خوابید و هر نفس سنگینی را می شنوید، و سپس با افزایش سن، برای من هرگز از بین نمی رفت، حتی اگر آنها در طول شب می خوابند.”

هنوز هم احساس نگرانی و بررسی آنها وجود دارد. که البته لازم نیست، اما من هنوز آن را انجام می‌دهم.»

لمولا گفت که تحقیقات آینده مورد نیاز است تا مشخص شود والدین چگونه می توانند با کم خوابی کنار بیایند و الگوهای خواب خود را زودتر به دست آورند.

ایجاد یک روال خواب

فیش توصیه کرد که والدین یک برنامه خواب برای خود و همچنین فرزندشان تنظیم کنند.

او گفت: “بدن انسان موجودی عادت است بدون توجه به سن شما.” «هدف باید این باشد که فرزندتان را هر شب در زمان مشخصی به رختخواب ببرید و یک مراسم خواب را شروع کنید. اگر مسواک زدن، پوشیدن لباس خواب، و خواندن کتاب روال شماست، عالی است، اما آن را هر روز یکسان نگه دارید. همانطور که ما آن روال را ایجاد می کنیم، بدن و ذهن کودک هر روز به این برنامه عادت می کند و راحت تر می تواند بخوابد و استراحتی را که نیاز دارد به دست آورد.

در مورد والدین، فیش پیشنهاد می‌کند اتاق خواب را به «محرم خواب» تبدیل کنند.

او گفت: «اتاق خود را تا حد امکان خنک و تاریک کنید، وسایل الکترونیکی خود را در اتاق دیگری شارژ کنید و همه چیز را از بین ببرید. این همچنین به ذهن شما کمک می کند تا راحت شود و کیفیت خواب مورد نیاز خود را داشته باشد.

داشتن فرزند در عین حال که خواب شما را در اولویت قرار می دهد دشوار است، اما رعایت چند مورد از این نکات به شما این امکان را می دهد که در کمتر از شش سال به مسیر خود بازگردید.

خط پایین

والدین، به ویژه مادران، تا شش سال پس از زایمان به میزان قابل توجهی کمتر می خوابند.

کارشناسان می گویند بخشی از دلیل آن اختلال ناشی از بیدار شدن کودکان خردسال است.

والدین کودکان خردسال نیز به دلیل تمام مسئولیت هایی که دارند تمایل دارند دیرتر به رختخواب بروند.

کارشناسان یک روال خواب شبانه ثابت را برای کودکان خردسال توصیه می کنند.

آنها همچنین به والدین پیشنهاد می کنند که اتاق خواب خود را به یک “محرم خواب” تبدیل کنند تا بتوانند استراحتی را که نیاز دارند را تامین کنند.