وزن خود را در دوران بارداری کنترل کنید

افزایش وزن در دوران بارداری کاملا طبیعی است. بدن دچار چنان دگرگونی می شود که قادر به دریافت دو نفر می شود نه فقط یکی. از یک طرف، شما به دلیل تغییرات آناتومیکی که از بارداری حمایت می کند، وزن اضافه می کنید: رشد کودک، تشکیل و رشد جفت، افزایش حجم خون و رشد رحم. همانطور که گفته شد، نوع دیگر افزایش وزن در دوران بارداری نتیجه مستقیم رژیم غذایی است.

اکثر زنان سعی می کنند رژیم غذایی خود را به دقت زیر نظر داشته باشند زیرا هوس غذایی با هوس همراه است. مهم است که در مورد تغذیه بارداری و میزان مواد مغذی مورد نیاز کودک بدانید، در غیر این صورت در خطر اشتباهات تغذیه ای مرگبار هستید. باید بدانید که کلسیم، منیزیم، آهن و اسید فولیک در خط مقدم تغذیه مناسب بارداری قرار دارند. بنابراین نگرانی های خود در مورد افزایش وزن در دوران بارداری را مقدم بر نیازهای کودک خود قرار ندهید.

گاهی اوقات مصرف مکمل های غذایی باعث افزایش اشتها و تمایل شما به خوردن بیشتر از حد معمول می شود. این طبیعی است اما باید با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید. مشکل دیگر در اینجا اطمینان از کمبود ویتامین A در مکمل است که در مقادیر زیاد برای رشد کودک خطرناک است. مصرف ویتامین A را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید. در مورد کلسیم، سبزیجات برگ سبز و محصولات لبنی، مقدار لازم برای سلامت مادر و نوزاد را تامین می کنند.

از شیر، ماست و پنیر کم چرب استفاده کنید زیرا به شما کمک می کند افزایش وزن خود را در دوران بارداری بهتر کنترل کنید. نکته دیگر برای تناسب اندام این است که مراقب شیرینی جات باشید. اکثر مردم غذاهای شیرین را ترجیح می دهند و زنان باردار بیشتر از همه. با این حال، به یاد داشته باشید که اعتدال برای وضعیت شما کلیدی است و علاوه بر اضافه وزن، ممکن است کودک خود را در معرض اثرات قندهای تصفیه شده، افزودنی‌ها و رنگ‌های مورد استفاده در تولید شیرینی‌پزی قرار دهید. در اینجا نیز تعادل را حفظ کنید!

آخرین اما نه کم اهمیت: تماشای غذا خوردن در شب! بسیار رایج است که یک زن باردار در طول شب افت سطح گلوکز را تجربه کند. استراحت بدون غذا بسیار طولانی است و بنابراین سطح قند خون کاهش می یابد. به جای غذا خوردن در اواخر شب و ذخیره تمام آن کالری به عنوان چربی، می توانید با خوردن مقداری میوه از ناراحتی خود بکاهید. گلابی، سیب یا هلو را روی میز کنار تخت آماده کنید و در طول شب که گرسنه از خواب بیدار می شوید، بخورید.