پاسخ متخصص تغذیه به مهمترین سوالات کاهش وزن – تغذیه سالم


5. برای کاهش وزن و جلوگیری از افزایش وزن چه کنم؟

رژیم غذایی مد روز را متوقف کنید

هر کسی می تواند وزن کم کند، اما آیا شما می توانید آن را بپردازید؟ از محدودیت های غیرضروری، برچسب زدن به غذا به عنوان خوب یا بد و رژیم غذایی بر اساس تاییدیه افراد مشهور یا مدهای غذایی اجتناب کنید. خوردن تغییرات کوچکی که می‌توانید برای زندگی ایجاد کنید مؤثرتر از تلاش برای «تغییر افراطی» (تغییر رژیم غذایی شدید) است که برای چند هفته دنبال می‌کنید. همچنین به یاد داشته باشید که همه ما چیزی را می خواهیم که نمی توانیم داشته باشیم. هر چه بیشتر سعی کنید خود را از خوردن غذاهای خوش طعم محروم کنید، بیشتر روی آنها وسواس خواهید داشت و در خوردن آنها زیاده روی می کنید. رژیم یویو نه تنها به رابطه شما با غذا و بدن شما آسیب می رساند، بلکه کاملاً غیر شهودی است زیرا معمولاً منجر به افزایش وزن می شود.

تغذیه بهتر از ورزش است (اما ترکیب کمی بهتر است)

تحقیقات به طور مداوم نشان می دهد که اگرچه می توانید با شروع یک برنامه ورزشی مقدار کمی وزن کم کنید، اما بزرگترین نتایج کاهش وزن ناشی از تغییرات رژیم غذایی است. البته ورزش برای سلامت کلی، بهبود توده عضلانی برای افزایش متابولیسم و ​​حفظ کاهش وزن در طول زمان مفید است، اما توجه داشته باشید که نمی‌توانید از شر یک رژیم غذایی بد در باشگاه خلاص شوید.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، رژیم غذایی خود را بررسی کنید و یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید. صادق باشید، قضاوت نکنید و اهداف مشخص و قابل دستیابی را تعیین کنید.

وقتی به مشتریان خود در مورد کاهش وزن توصیه می کنیم، به دنبال این هستیم که بدانیم چه، چه زمانی، چه مقدار و چرا بخوریم. همه این عوامل می توانند تعادل کلی کالری شما را افزایش یا کاهش دهند. وعده های غذایی به ترکیب خوبی از کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی های سالم نیاز دارند تا معده شما را سیر نگه دارد و مغز شما را راضی نگه دارد. وعده های غذایی و میان وعده ها نیز باید در طول روز پخش شوند تا بتوانید اشتها و مشکلات خوردن خود را در شب کنترل کنید. شما باید درک کنید که ترکیب خوبی از غذاهای سالم و ایده آل برای کاهش وزن چگونه به نظر می رسد و چگونه آنها را به روشی خوشمزه تهیه کنید که خوردن آنها را برای مادام العمر تشویق کند. شما همچنین نیاز به استراتژی هایی در مورد نحوه گنجاندن و مدیریت غذاهای لذیذ مورد علاقه خود مانند شیرینی ها و غذاهای شور دارید که برای سرگرمی و لذت انتخاب شده اند. بدون آن، مدیریت زندگی واقعی (مانند شام در خانه همسایه، جشن تولد، تعطیلات خانوادگی) دشوار است. همچنین مهم است که راهبردهایی در مورد نحوه برخورد با خوردن عاطفی و محرک های محیطی که ممکن است باعث پرخوری شما شود، یاد بگیرید.