تغییرات در برنامه های تغذیه ممکن است به معکوس کردن نرخ فزاینده چاقی کودکان کمک کند، اما موثرترین تغییرات، تغییراتی هستند که والدین در خانه انجام می دهند.

در پینترست به اشتراک بگذارید
نحوه اجرای قوانینی که والدین برای مدیریت رژیم غذایی کودک خود ایجاد می کنند، می تواند تأثیر زیادی بر رابطه فرزندشان با غذا در آینده داشته باشد. گتی ایماژ

چاقی در میان کودکان یک مشکل نسبتا جدید در ایالات متحده است. نرخ چاقی کودکان در دهه‌های 1960 و 1970 نسبتاً پایین بود و تنها 5 تا 7 درصد از کودکان واجد شرایط چاقی بودند.

امروز، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری میزان چاقی در دوران کودکی را 18.5 درصد می‌داند که تقریباً 13.7 میلیون کودک و نوجوان به آن مبتلا هستند. این یک جهش بزرگ در طول چند دهه است.

ولی تحقیقات اخیر به کاهش احتمالی این اعداد اشاره می کند.

آشنایی با تاریخچه چاقی دوران کودکی

تئوری های زیادی در مورد عوامل موثر در افزایش نرخ چاقی کودکان وجود دارد.

انجمن روانشناسی آمریکا به “محیط چاق زایی که بی تحرکی و پرخوری را ترویج می کند” اشاره می کند.

ولی این دقیقا چه معنایی می دهد؟

از جمله عواملی که به نظر آنها در ایجاد این محیط چاقی کمک می کند، افزایش موارد زیر است:

  • زنانی که بیرون از خانه کار می کنند، زمان کمتری را برای تهیه غذا صرف می کنند
  • رستوران های فست فود و خدمات کامل
  • خانواده هایی که بیرون غذا می خورند
  • مصرف شربت ذرت با فروکتوز بالا، به ویژه در نوشابه ها و آب میوه ها

عامل دیگر کاهش فعالیت بدنی است. رانندگی بیشتر، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کمتر و صرف زمان بیشتری در مقابل نمایشگرها به جای بازی در فضای باز وجود دارد.

نتیجه این است که جامعه در مدت زمان کوتاهی شاهد تغییرات زیادی بوده است که همگی به سبک زندگی کمتر سالم کمک می کنند.

نگاهی به داده های اخیر

اما دلیلی وجود دارد که باور کنیم ممکن است در حال تغییر باشد مطالعه ژوئن 2019 کاهش نرخ چاقی در دوران کودکی

فقط یک نکته وجود دارد: این مطالعه گروه نسبتاً کوچکی از کودکان را مورد بررسی قرار داد، فقط کودکان بین 2 تا 4 سال که در برنامه تغذیه مکمل ویژه برای زنان، نوزادان و کودکان (WIC) بین سال‌های 2010 و 2016 ثبت نام کردند.

دکتر ناتالی موث، سخنگوی آکادمی اطفال آمریکا و همچنین یکی از نویسندگان پروژه «پروژه غذاخور: 6 هفته تا زمان صرف غذای خانواده شادتر و سالم تر» به Healthline گفت: «در سال 2014، بسته WIC برای اولین بار از سال 1980 تغییر کرد. .

«تغییرات بیشتر میوه‌ها و سبزیجات و نصف مقدار آب میوه‌ها را فراهم کرد. این تغییرات احتمالاً دلیل زیادی برای کاهش است.»

او اشاره می کند که مطالعات دیگر کاهش مشابهی را در چاقی دوران کودکی خارج از این جمعیت شناسی بسیار خاص پیدا نکرده اند. او گفت: «در واقع، میزان چاقی شدید کودکان افزایش یافته است.

با این حال، این بدان معنا نیست که یافته های مطالعه بی ارزش هستند. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، نشان می دهد که افزایش آگاهی و تشویق به انتخاب های مختلف می تواند در همه گیری چاقی کودکان تفاوت ایجاد کند.

جیل کسل، متخصص تغذیه دوران کودکی و متخصص تغذیه، به Healthline گفت: «خوب است، زیرا آنها تغییراتی در برنامه خود ایجاد کردند و به همین دلیل توانستند تفاوتی را نشان دهند.

اما او می‌گوید که داستان چیزهای بیشتری از صرف غذا و ورزش وجود دارد.

«اگر به بچه‌ها فشار بیاورید که بیشتر غذا بخورند، یا شیرینی‌ها را تا حد محرومیت محدود کنید، می‌توانید بچه‌ها را به خوردن بیشتر تحریک کنید. این عنصر از تغذیه وجود دارد که به نظر من بسیار مهم است، و همچنین عدم آموزش در مورد تغذیه و تغذیه برای والدین به طور کلی، صرف نظر از وضعیت اجتماعی-اقتصادی، وجود دارد.

به عبارت دیگر، سلامتی فراتر از انتخاب های ارائه شده است.

نگاه کردن به گذشته اعداد

کاترین جفکوت، متخصص تغذیه خانواده و کودک، RDN، که خود را به عنوان یک متخصص تغذیه در هر اندازه (HAES) توصیف می کند، با این موضوع موافق است.

جفکوات گفت: “بدترین کاری که یک والدین می توانند انجام دهند این است که سعی کنند وزن کودک خود را به صورت خرد مدیریت کنند و از آن به عنوان عامل اصلی برای تعیین سلامت خود استفاده کنند.”

این چیزی است که خودش از انجام آن در تمرین خودش امتناع می ورزد.

او گفت: “عوامل زیادی تعیین کننده وزن هستند، عواملی که ما نمی توانیم کنترل کنیم، مانند ژنتیک.”

جفکوات اضافه می کند که او تنها بر اساس این واقعیت که وزن کودک از همسالان خود بیشتر است، تشخیص نمی دهد که ناسالم است. در عوض، کلسترول، تری گلیسیرید (TG) و A1C آنها را بررسی می کند.

Jeffcoat توضیح می دهد که ارتفاع در هر یک از این نواحی چیزی است که کودکان را در معرض خطر بیماری قلبی و دیابت قرار می دهد.

من با کودکانی با وزن متوسط ​​با کلسترول و TG بالا ملاقات کرده ام، بنابراین وزن به طور خاص باعث افزایش این نشانگرهای سلامتی نمی شود. سبک زندگی انجام می دهد.

پذیرش یک سبک زندگی سالم تر

Jeffcoat برخی از بهترین کارهایی که والدین می توانند برای حفظ سلامت فرزندان خود انجام دهند شامل موارد زیر است:

  • میوه ها، سبزیجات و غلات کامل را به طور منظم ارائه دهید.
  • چربی های ترانس را حذف کنید.
  • چربی های اشباع شده را کاهش دهید.
  • چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع را با مغزها، دانه ها، آووکادو و روغن زیتون بیشتر کنید.
  • خانواده را در ورزش ها و فعالیت هایی که آنها را فعال نگه می دارد، مشارکت دهید.
  • مطمئن شوید که همه به اندازه کافی می خوابند.

Castle موافق است، و اضافه می کند که ایجاد عادات سالم به معنای داشتن یک کنترل خوب در مورد ظاهر این عادات بدون مدیریت خرد نحوه تغذیه کودک است.

شیوه‌های واقعاً خوب تغذیه شامل فشار نیاوردن بچه‌ها برای تمام کردن غذا و عدم اجرای دقیق محدودیت‌ها، مانند نخوردن آب نبات یا نوشابه است، زیرا این می‌تواند تمایل به آن چیزها را تحریک کند، که منجر به رفتارهایی مانند یواشکی کردن و پرخوری در زمانی که در دسترس هستند، شود. قلعه گفت.

او همچنین والدین را تشویق می کند که از رشوه دادن به فرزندان خود با غذا اجتناب کنند.

“ما می خواهیم یک ساختار ایجاد کنیم. محدودیت هایی داشته باشید، مانند بستن آشپزخانه در بین وعده های غذایی و میان وعده ها، و والدین را مسئول آنچه در زمان غذا سرو می شود، قرار دهید. اما پس از آن به بچه ها اجازه دهید انتخاب کنند که چه چیزی و چقدر بخورند.

اگر کنجکاو هستید که چگونه ممکن است به نظر برسد، Castle قوانین زمان صرف غذا را در گذشته با جزئیات بیشتری با Healthline بحث کرده است.

موث به نوبه خود می خواهد ببیند که والدین بر روی پنج رفتاری که به گفته او می تواند بیشترین تأثیر را بر سلامت و وزن داشته باشد تمرکز کنند:

  1. تغذیه. میوه و سبزیجات بیشتر و نوشیدنی های شیرین کمتر مصرف کنید.
  2. فعالیت بدنی. فرصت هایی را برای کودکان فراهم کنید تا حداقل 60 دقیقه در روز فعال باشند و حتی بیشتر برای کودکان زیر 5 سال.
  3. خواب. یک روال خواب خوب، مانند چهار B (حمام، برس، کتاب، تخت) را دنبال کنید. او می گوید که دوست دارد پنجمین B را اضافه کند: نفس بکش.
  4. زمان صفحه نمایش قوانین مربوط به زمان نمایش را ایجاد کنید. هرگز در طول وعده های غذایی یا یک ساعت پس از خواب اجازه ندهید.
  5. مدیریت استرس. به کودکان کمک کنید تا یاد بگیرند که با عوامل استرس زا به شیوه ای مثبت کنار بیایند، مانند تنفس عمیق، فعالیت بدنی، یادداشت روزانه یا صحبت کردن در مورد مشکلاتشان.

خط پایین

قطعا دلیلی برای نگرانی در مورد هر کودکی که ممکن است بیش از حد وزن اضافه کند وجود دارد.

ما می دانیم که چاقی خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مانند پیش دیابت و دیابت نوع 2، سطوح غیر طبیعی کلسترول، بیماری کبد چرب و بیماری قلبی را افزایش می دهد. ما همچنین در مورد افزایش نرخ افسردگی، انگ، و قلدری در کودکانی که چاق هستند، نگران هستیم.

اما او می افزاید که جدیدترین مطالعه “به نشان دادن این که تغییرات سیاست می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند کمک می کند.”

و نه تنها تغییر سیاست در برنامه های دولتی، بلکه تغییراتی که والدین می توانند در خانه خود ایجاد کنند.

سلامتی انتخابی است که خانواده ها هر روز می توانند انجام دهند. اگر نگران رژیم غذایی فرزندتان هستید، هیچ روزی بهتر از امروز برای شروع انتخاب های سالم تر وجود ندارد.