در پینترست به اشتراک بگذارید
یک مطالعه جدید به تغذیه و حفظ سلامت قلب کمک می کند. گتی ایماژ
  • یک مطالعه جدید نشان داد که رژیم غذایی و مکمل های غذایی ممکن است کمک زیادی به بهبود سلامت قلب شما نکنند.
  • رژیم غذایی کم سدیم نشان داده شده است که به حفظ سلامت قلب شما کمک می کند.
  • اسید فولیک همچنین ممکن است به کاهش خطر سکته مغزی کمک کند، اما متخصصان در مورد مصرف آن به شکل مکمل بدون مشورت با پزشک هشدار می دهند.

به خوبی شناخته شده است که یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم می تواند سلامت قلب شما را بهبود بخشد.

برخی غذاها – از جمله میوه ها، سبزیجات و غلات کامل – به مدیریت کلسترول خون و سطح فشار خون کمک می کنند و در نهایت خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهند.

با این حال، شواهد جدید نشان می‌دهد که برخی رژیم‌های غذایی ممکن است آن‌طور که قبلاً فکر می‌کردیم برای سلامت قلب ما مفید نباشند – و برخی برنامه‌های غذایی ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشند، مضر هستند.

محققان دانشگاه ویرجینیای غربی 277 کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده را برای تعیین اثرات سلامتی 16 مکمل غذایی مختلف و 8 مداخله غذایی بر روی تقریباً 1 میلیون نفر مطالعه کردند.

بر اساس گفته‌ها، به نظر می‌رسد که بیشتر رژیم‌ها و مکمل‌های غذایی محافظت چندانی در برابر بیماری‌های قلبی و مرگ ندارند مطالعه جدید، که در مجله Annals of Internal Medicine دوشنبه منتشر شد.

به گفته تیم تحقیقاتی، برخی عادات وجود دارد – مانند کاهش مصرف نمک و خوردن اسیدهای چرب امگا 3 بیشتر – که می تواند خطر بیماری قلبی و مرگ و میر را کاهش دهد.

در زیر پنج نکته از مطالعه، همراه با کارهایی که می توانید برای قوی نگه داشتن قلب خود انجام دهید، آورده شده است.

1. رژیم غذایی کم نمک می تواند خطر مرگ و میر را کاهش دهد

در حال حاضر، همه ما به خوبی می دانیم که خوردن بیش از حد نمک می تواند به سلامتی ما آسیب برساند.

اکنون، ما حتی شواهد بیشتری داریم که نشان می‌دهد رژیم کم نمک می‌تواند نتایج قلبی عروقی را حداقل در افرادی که فشار خون ندارند، بهبود بخشد.

بر اساس این مطالعه، مکانیسم پشت فواید رژیم کم نمک احتمالا با فشار خون مرتبط است.

در مطالعات قبلی به خوبی نشان داده شده است که رژیم غذایی کم نمک به کنترل فشار خون کمک می کند. دکتر اسلام ابودایه، متخصص بیماری های قلبی عروقی و متخصص قلب و عروق در دانشگاه بهداشت لوما لیندا، به Healthline گفت: از آنجایی که فشار خون یک عامل خطر مهم شناخته شده برای بیماری های قلبی است، کاهش آن با کاهش مصرف نمک، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نیز کاهش می دهد.

2. بیشتر مکمل ها محافظت زیادی در برابر بیماری قلبی یا مرگ ارائه نمی کنند

محبوبیت مکمل ها در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است، به طوری که در حال حاضر از هر 4 نفر در ایالات متحده، 3 نفر از نوعی مکمل استفاده می کنند.

بر اساس این گزارش، جالب توجه است که شواهد محدودی در مورد مکمل ها وجود دارد و ایمنی آنها همچنان نامشخص است.

این مطالعه نشان داد که مصرف مکمل‌ها – مانند ویتامین A، C، E و D به تنهایی – واقعاً از نظر پیشگیری از بیماری قلبی یا مرگ کمک زیادی نمی‌کند.

علاوه بر این، مصرف مکمل‌های کلسیم و ویتامین D با هم ممکن است خطر سکته مغزی را افزایش دهد.

اکثر متخصصان سلامت می گویند که تحقیقات کافی برای حمایت از مصرف مکمل ها وجود ندارد.

دکتر اریکا اسپاتز، متخصص قلب و عروق ییل مدیسین گفت: «در حالی که برای برخی افراد ممکن است مصرف مکمل‌های خاص فایده‌ای داشته باشد، اما برای اکثریت جمعیت، ما به سادگی شواهدی برای توجیه مردمی که پول خود را برای مکمل‌ها خرج می‌کنند، نداریم.» استادیار دانشکده پزشکی ییل.

3. اسیدهای چرب با زنجیره بلند امگا 3 به پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب کمک می کند

محققان چند مکمل را شناسایی کردند که ممکن است فواید سلامتی داشته باشند.

تجزیه و تحلیل نشان داد که افزایش اسیدهای چرب امگا 3 می تواند عوامل خطر قلبی عروقی شما را کاهش دهد.

اسپاتز گفت: “امگا 3 دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که پوشش شریان های قلب را با جلوگیری از تجمع پلاک و کشسانی بیشتر آنها بهبود می بخشد.”

علاوه بر این، این چربی های سالم می توانند مقاومت به انسولین را کاهش دهند و در نتیجه خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهند.

آنها همچنین می توانند سطح تری گلیسیرید را کاهش دهند که می تواند خطرات قلبی عروقی شما را بیشتر کاهش دهد.

مکمل‌های امگا 3 در دسترس هستند، اما متخصصان سلامت معتقدند که بهتر است مواد مغذی خود را از طریق غذا دریافت کنید.

به گزارش اسپاتز، اسیدهای چرب امگا 3 را می توان در ماهی هایی مانند سالمون به همراه دانه های کتان، دانه چیا، کلم بروکسل و گردو یافت.

4. اسید فولیک ممکن است به جلوگیری از سکته کمک کند

همچنین مشخص شد که مکمل فولات خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.

اسید فولیک در ترمیم سلولی و تولید اجزای DNA نقش دارد. اعتقاد بر این است که اسید فولیک سطح هموسیستئین خون را کاهش می دهد، ماده شیمیایی که احتمال سکته و بیماری قلبی را افزایش می دهد.

با این حال، برخی از کارشناسان سلامت هنوز مصرف اسید فولیک را توصیه نمی کنند.

برای سال ها، فولات برای پیشگیری از سکته مغزی، به ویژه در افرادی که سطح هموسیستئین بالایی داشتند، توصیه می شد. اسپاتز توضیح داد، با این حال، تحقیقات به طور مداوم نشان داده است که مکمل فولات در واقع خطر سکته مغزی را کاهش نمی دهد.

در نتیجه، بسیاری از کارشناسان سلامت دیگر مصرف مکمل فولات را توصیه نمی کنند.

اسپاتز خاطرنشان کرد که دلیل این اختلاف ممکن است به این واقعیت خلاصه شود که یافته‌های این تجزیه و تحلیل شامل یک مطالعه بزرگ در چین است که در آن غذاها مانند ایالات متحده یا کانادا با فولات غنی شده نیستند.

5. به نظر نمی رسد رژیم غذایی مدیترانه ای تاثیر قابل توجهی بر سلامت قلب شما داشته باشد

یکی از شگفت‌انگیزترین یافته‌های این مطالعه این بود که رژیم غذایی مدیترانه‌ای، علاوه بر تعداد انگشت شماری از برنامه‌های غذایی دیگر، به نظر نمی‌رسد برای سلامت قلب افراد مفید باشد.

در تجزیه و تحلیل ما، رژیم غذایی مدیترانه ای، چربی رژیم غذایی اصلاح شده، کاهش چربی رژیم غذایی، کاهش مصرف چربی اشباع شده، امگا-6 PUFA یا امگا-3 ALA PUFA خطر مرگ و میر یا پیامدهای قلبی عروقی را کاهش نداد.

شواهد قبلی در یک مطالعه در مورد پیری نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند التهاب را کاهش دهد، مقاومت به انسولین را کاهش دهد و فشار خون را کاهش دهد.

این یافته‌ها شواهد بیشتری در مورد اثرات بالقوه شروع رژیم غذایی رایج ارائه می‌دهند، حتی اگر همه آنها مثبت نباشند.

با این حال، کارشناسان تاکید می‌کنند که مطالعه مداخلات غذایی به دلایل مختلف بسیار دشوار است – رژیم‌های غذایی روزانه و مکرر در طول زندگی تغییر می‌کنند.

در نتیجه، شواهدی که از مزایا یا معایب رژیم‌های غذایی مانند رژیم مدیترانه‌ای حمایت می‌کنند، هنوز خیلی مبهم هستند.

در مجموع، خوردن یک رژیم غذایی متعادل باید تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای سالم ماندن را در اختیار شما قرار دهد.

اسپاتز: “اصول تغذیه کاملاً ثابت است – خوردن سبزیجات و میوه های بیشتر، همراه با غلات کامل به جای آردهای فرآوری شده (یا غنی شده)، کمتر یا بدون گوشت، لبنیات کم چرب یا بدون لبنیات، برای قلب مفید است.” گفت.

خط پایین

تحقیقات جدید دانشگاه ویرجینیای غربی نشان داد که بیشتر مکمل‌های غذایی و رژیم‌های غذایی در واقع در برابر بیماری‌های قلبی عروقی یا مرگ محافظت نمی‌کنند.

با این حال، رژیم غذایی کم نمک همراه با اسیدهای چرب امگا 3 و مکمل فولات ممکن است سلامت قلب را تقویت کند.

تیم تحقیقاتی امیدوار است که یافته‌های آن‌ها به ارزیابی و بحث بیشتر در مورد استفاده از این مداخلات غذایی برای کسانی که در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند تشویق کند. متخصصان هشدار می دهند که خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای سلامت کلی کلیدی است، حتی اگر یک مطالعه مشخص نکند که به سلامت قلب شما کمک می کند.