و در اینجا چند راه برای احساس بهتر بعد از بهار شدن به شما وجود دارد.

در پینترست به اشتراک بگذارید
بله، وقت آن رسیده است که یک ساعت جلوتر برویم. گتی ایماژ

اگر موردی از دوشنبه های بعد از ساعت تابستانی دریافت کنید، ممکن است در واقع شواهد پزشکی برای آن وجود داشته باشد.

ما نه تنها با حرکت به سمت جلو یک ساعت خواب خود را از دست می دهیم، بلکه ریتم شبانه روزی ما – که ساعت درونی ما نیز نامیده می شود – به هم می ریزد، که ممکن است باعث شود ما احساس ناراحتی کنیم.

بسیاری از ما پس از تغییر زمان، حس بسیار واقعی “بله” را احساس می کنیم.

دکتر جی پوانگکو، متخصص مغز و اعصاب متخصص در پزشکی خواب در مؤسسه علوم اعصاب خانواده پیکاپ در بیمارستان Hoag Memorial Hospital Presbyterian در نیوپورت بیچ، کالیفرنیا، می گوید مهم است که اهمیت خواب را دست کم نگیریم، و مغز برای رسیدن به آن نیاز به زمان آماده سازی کمی دارد. به برنامه جدید عادت کرده است

او گفت: «خواب ضعیف می‌تواند منجر به میل به غذاهای پرکالری، میان‌وعده‌های ناسالم و فست فود شود. میل کمتری برای ورزش کردن وجود دارد. این ترکیب می تواند منجر به قضاوت ضعیف، کاهش بهره وری و تحریک پذیری شود. کمبود خواب مزمن می‌تواند منجر به مجموعه‌ای از بیماری‌های جسمی به‌اندازه سرماخوردگی و به شدت دیابت یا نارسایی قلبی شود.»

اما همه افراد به یک شکل یا حتی اصلا تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

دکتر رابرت سگال، متخصص قلب و یکی از بنیانگذاران Labfinder.com در نیویورک می گوید: «از آنجایی که ما یک ساعت خواب را از دست می دهیم، به دلیل این تغییر احتمال احساس خستگی وجود دارد.

“برای برخی، ممکن است معنای زیادی نداشته باشد. اما برای دیگران، می تواند آسیب هایی مانند افزایش خطر حمله قلبی، آسیب های محل کار به دلیل کمبود خواب، یا حتی تصادفات رانندگی ایجاد کند. بیمارستان‌ها حتی اشاره کردند که تعداد بستری‌های سکته مغزی در بیمارستان افزایش یافته است.»

خطرات قلبی

نگرانی بیشتر برخی از مطالعات است که افزایش حملات قلبی را به دنبال ساعت تابستانی نشان داده است.

دکتر ساببارائو مایلا، مدیر آزمایشگاه های کات قلب در بیمارستان پرسبیتریان Hoag Memorial، می گوید هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث افزایش حملات قلبی می شود.

Myla گفت: «افزایش واقعی حمله قلبی معمولاً در دوشنبه بهار اتفاق می‌افتد. او اضافه می کند که وقوع حمله قلبی ممکن است در آن روز به طور چشمگیری افزایش یابد. “این تنوع گسترده در افزایش به دلیل نحوه تعریف مردم از این جمعیت حمله قلبی است.”

او می‌گوید برخی از مطالعات، مانند مطالعه پزشکی میشیگان، تنها انواع خاصی از مراقبت‌های حمله قلبی، مانند استنت آنژیوپلاستی را در نظر می‌گیرند، بدون در نظر گرفتن تمام درمان‌های حمله قلبی.

مایلا گفت: «هوگ یک مطالعه دو ساله در مورد همین موضوع را تکمیل کرد و متوجه افزایش 50 درصدی حمله قلبی در دوشنبه بهار آینده شد. در مطالعه هوگ، ما تمام درمان‌های حمله قلبی، از مدیریت پزشکی گرفته تا آنژیوپلاستی، استنت، و بای‌پس را در نظر گرفتیم.

مایلا می افزاید که برخی مطالعات نیز کاهش حملات قلبی را در پاییز پس از پایان تابستان نشان داده اند.

به گفته مایلا، نظریه‌های کنونی محققان در مورد اینکه چرا برای سیستم قلبی خطر دارد این است که تغییر زمان منجر به اختلال در ریتم بیولوژیکی شبانه‌روزی می‌شود.

میلا گفت: “استرس بالا به دلیل سازگاری با یک روال جدید، کمبود خواب، که می تواند باعث عدم تمرکز و سایر مسائل شود.” “همراه با اختلال ریتم، فشار خون در این مدت افزایش می یابد.”

مایلا اشاره می کند که خون در واقع می تواند قوام را تغییر دهد.

او گفت: “خون غلیظ تر و چسبناک تر می شود.” به طور کلی، اگر زمان‌بندی شایع‌ترین زمان وقوع حملات قلبی را مشخص کنید، بین ساعت 5 تا 7 صبح در این زمان از روز، فعالیت پلاکت‌های شما افزایش می‌یابد و قند خون افزایش می‌یابد.

قابل ذکر است، تا روز سه شنبه، افزایش خطر حمله قلبی به 5 درصد کاهش می یابد. Myla می‌گوید تا چهارشنبه، به حالت اولیه باز می‌گردد.

چگونه احساس بهتری داشته باشیم

اگرچه نمی توانید زمان را انتخاب کنید، اما کارهایی وجود دارد که می توانید با نور انجام دهید.

سگیل می‌گوید: «روشن کردن بسیاری از چراغ‌ها در صورت بیدار شدن به اندازه کافی برای قرار گرفتن در تاریکی و روشن کردن همان نور به محض تاریک شدن هوا ممکن است به بدن شما کمک کند تا این زمان را زودتر تغییر دهد.

این نشانه های نور ممکن است به بدن شما کمک کند تا سریعتر به برنامه جدید عادت کند. تلاش برای ثابت نگه داشتن زمان خواب یا زمان خواب در رختخواب در طول این تغییرات همچنین می‌تواند زمان «احساس بازگشت به حالت عادی» را پس از تغییر زمان کوتاه کند.»

در نهایت، فکر نکردن زیاد در مورد آن ممکن است کمک کند. گذشته از همه اینها، اضطراب و استرس به انواع مشکلات سلامتی، از جمله فشار خون بالا کمک می کند.

دکتر سانجیو پاتل، متخصص قلب در موسسه قلب و عروق MemorialCare در مرکز پزشکی Orange Coast در کالیفرنیا، گفت: “برخی افراد فقط یک مشکل بلوک ذهنی دارند.” “بعضی افراد آن را آرام می گیرند و مشکلی ندارند.”

دکتر بث آن مالو، پروفسور نورولوژی و مدیر مرکز اختلالات خواب واندربیلت در تنسی، می گوید که استراحت کافی در زمان تغییر ساعت مهم است. اما او همچنین بر اهمیت عدم استرس در مورد خطر حمله قلبی تأکید می کند.

او گفت: «سعی کنید 15 دقیقه زودتر به رختخواب بروید و از چند روز قبل از تغییر ساعت از خواب بیدار شوید، سپس یک روز قبل از تغییر ساعت، 15 دقیقه زودتر بیدار شوید. این به بدن شما کمک می‌کند تا انتقالی آرام‌تر به جای ناگهانی‌تر انجام دهد.»

خط پایین

ساعت تابستانی از این یکشنبه شروع می‌شود، بنابراین به یاد داشته باشید که ساعت‌های خود را یک ساعت به جلو تنظیم کنید.

درست است که تغییر زمان می تواند باعث شود افراد برای چند روز احساس تنبلی کنند و حتی در برخی موارد خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

اما مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای احساس بهتر انجام دهید، از جمله روشن کردن چراغ‌ها اگر از خواب بیدار می‌شوید و هنوز هوا تاریک است. علاوه بر این، تمرین زودتر خوابیدن چند روز قبل نیز می تواند کمک کننده باشد.