در پینترست به اشتراک بگذارید
کارشناسان می گویند اگر نوشیدن الکل را انتخاب می کنید، شراب قرمز احتمالا بهترین انتخاب است. گتی ایماژ
  • محققان می گویند افرادی که مقدار متوسطی شراب قرمز می نوشند از سلامت روده بهتری برخوردارند.
  • آنها اضافه می کنند که شراب قرمز با کاهش شاخص توده بدن و سطوح پایین تر کلسترول بد نیز مرتبط است.
  • کارشناسان هشدار می دهند که به طور کلی نوشیدن الکل خطر ابتلا به انواع سرطان را در افراد افزایش می دهد.

اگر می خواهید الکل بنوشید، آن را شراب قرمز درست کنید.

این اجماع در حال رشد برای مدتی بوده است، و یک مطالعه جدید به این استدلال اضافه می کند.

محققان در بریتانیا می گویند افرادی که در مطالعه خود شراب قرمز می نوشند نسبت به افرادی که انواع دیگر الکل مصرف می کردند، سطح باکتری های سالم تری در روده خود داشتند.

آنها همچنین دریافتند نوشیدن شراب قرمز با کاهش شاخص توده بدنی – معیاری برای چاقی – و سطوح پایین تر LDL (کلسترول بد) مرتبط است.

این یافته ها یافته های قبلی را در مورد فواید بالقوه نوشیدن شراب قرمز برای سلامتی ایجاد می کند – حداقل در مقایسه با مزایای نوشیدن سایر انواع الکل.

دکتر کارولین لو روی، محقق در کینگز کالج لندن و اولین نویسنده مطالعه جدید، به Healthline گفت: «اگر مجبور بودید یک نوع الکل را انتخاب کنید، شراب قرمز بهترین انتخاب است.

او افزود: «ما همچنین شاهد بودیم که حتی مقدار کم شراب قرمز نیز تأثیر داشت. بنابراین اگر نوشیدن شراب قرمز را انتخاب کردید، در حد اعتدال بنوشید زیرا این تنها چیزی است که احتمالاً به آن نیاز دارید.

الکل – از جمله شراب قرمز – می تواند شانس خود را افزایش دهید از چندین نوع سرطان

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری می‌گوید: «هرچه کمتر الکل بنوشید، خطر ابتلا به سرطان کمتر می‌شود».

آژانس همچنین می گوید مصرف طولانی مدت الکل می تواند منجر مشکلات قلب، کبد، روده و حافظه همچنین می تواند منجر به مشکلات اجتماعی، مانند کاهش بهره وری یا بیکاری شود.

وزارت کشاورزی ایالات متحده دستورالعمل های غذایی توصیه می کنند که «در صورت مصرف الکل» برای زنان بیش از یک نوشیدنی در روز و برای مردان بیش از دو نوشیدنی در روز نباشد.

آنها همچنین توصیه می کنند که افرادی که الکل نمی نوشند، شروع نکنند – “به هر دلیل”.

فواید شراب قرمز

اگر مشروب می خورید، به نظر می رسد اجماع در حال ظهور این است که آن یک یا دو نوشیدنی را شراب قرمز کنید.

آ مرور به عنوان مثال، مطالعات اخیر در سال گذشته نشان داد که یک تا دو لیوان شراب در روز با “ارتقای سلامت انسان” و همچنین پیشگیری از بیماری و نتایج مرتبط است.

آ مطالعه 2016 دریافتند افرادی که دارای شرایطی مانند فشار خون بالا و قند خون بالا هستند، پس از نوشیدن شراب قرمز، شاهد بهبود سطح باکتری های مفید در روده خود بودند.

داشتن میکروبیوتای بهتر روده از باکتری با سلامت قلب و متابولیسم بهتر مرتبط است.

در جدیدترین مطالعه، دکتر لو روی و همکارانش دریافتند افرادی که شراب قرمز مصرف می‌کنند نه تنها میکروبیوتای روده را بهبود می‌بخشند، بلکه شاخص توده بدنی (BMI) و سطوح پایین‌تری از کلسترول LDL (بد) داشتند که می‌تواند باعث بیماری قلبی شود.

او گفت که این دو مشاهدات آخر، “ممکن است تا حدی به دلیل تنوع میکروبیوتای روده باشد.”

اما، لو روی گفت: “ما فکر می کنیم که این ارتباط با هم مرتبط است، زیرا می دانیم میکروبیوتای روده در بیماری قلبی نقش دارد.”

ارتباط بالقوه بین شراب قرمز و سلامت روده می تواند به توضیح مزایای بالقوه دیگری که شراب قرمز با آن مرتبط است، یعنی سلامت قلب کمک کند.

برخی از مطالعات نشان داده اند افرادی که مقادیر متوسط ​​شراب قرمز می نوشند، میزان کمتری برای بیماری قلبی و فشار خون بالا دارند.

اما مانند سایر ادعاهای سلامت شراب، این موضوع هنوز محل بحث است.

انجمن قلب آمریکا می گوید که «ارتباط گزارش شده در بسیاری از این مطالعات ممکن است به دلیل سایر عوامل سبک زندگی به جای الکل باشد. چنین عواملی ممکن است شامل افزایش فعالیت بدنی و رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات و چربی های اشباع کمتر باشد.

قدرت پلی فنل ها

آخرین نکته همان چیزی است که لو روی فکر می کند احتمالاً مزایای مرتبط با شراب قرمز را در مطالعه خود توضیح می دهد.

پلی فنول ها، یک ماده شیمیایی با آنتی اکسیدان و سایر خواص مفید، در شراب قرمز به مقدار بسیار بالاتری نسبت به سایر انواع الکل از جمله شراب سفید یافت می شود.

لو روی گفت که احتمالاً به دلیل این واقعیت است که شراب سفید معمولاً بدون پوست انگور ساخته می شود.

او گفت که در شراب قرمز هفت برابر بیشتر از سفید پلی فنول وجود دارد و او معتقد است که این چیزی است که ارتباط با باکتری های روده بهتر را توضیح می دهد.

لو روی گفت: “مطالعات بسیاری نشان داده اند که پلی فنول ها بر میکروبیوتای روده تاثیر دارند.”

اما پلی فنول ها در انواع توت ها، شکلات، لوبیا و انواع میوه ها و سبزیجات نیز یافت می شود.