در پینترست به اشتراک بگذارید
تحقیقات جدید نشان می دهد که جوانان ایالات متحده بین سنین 13 تا 24 (همچنین به عنوان نسل Z شناخته می شود) بیش از سایر نسل ها تحت تأثیر استرس همه گیر هستند. Carlo Prearo/EyeEm/Getty Images
  • یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که ژنرال Z ضربه خورده است سخت ترین توسط استرس همه گیر
  • عدم اطمینان و ترس از ویروس یکی از منابع اصلی استرس آنهاست.
  • آنها همچنین در مورد زندگی اجتماعی، کار و مدرسه خود احساس استرس می کردند.
  • کارشناسان می گویند ژن Z به ویژه تحت تأثیر قرار می گیرد زیرا زمان انتقال زندگی است.
  • استرس همه گیر را می توان کاهش داد اگر مردم با احساسات خود هماهنگ باشند.

همه گیری کووید-19 تقریباً برای همه دوران استرس زا بوده است.

علاوه بر نگرانی ها در مورد ویروس کرونا، مردم با نگرانی های اضافی در مورد سلامت عمومی و اقتصاد و همچنین ناآرامی های سیاسی و اجتماعی نیز دست و پنجه نرم می کنند.

و اگرچه این تا حدودی همه ما را تحت تاثیر قرار داده است، یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که ژنرال Z – نسل جوانان ایالات متحده که در حال حاضر بین 13 تا 24 سال سن دارند – به شدت آسیب دیده است.

در واقع، 35 درصد از نوجوانان و بزرگسالان جوانی که در نظرسنجی فرهنگی جوانان MTV/AP-NORC در سال 2021 شرکت کردند، گزارش دادند که اغلب دچار استرس شده اند.

46 درصد دیگر گفتند که گاهی اوقات استرس دارند.

آنها گفتند که این بیماری همه گیر منبع قابل توجهی از استرس برای آنها بوده است و در زندگی اجتماعی، تحصیلات و شغل و رفاه روانی آنها اختلال ایجاد کرده است.

علاوه بر این، 40 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که قرار ملاقات و روابط عاشقانه در طول همه گیری دشوارتر بوده است.

آنها همچنین مشکلاتی را در رابطه با دوستی ها گزارش کردند و 45 درصد از آنها گفتند که حفظ این روابط دشوارتر است.

در حالی که 65 درصد از پاسخ‌دهندگان ژنرال Z گفتند که تحصیل برای آنها مهم است، 46 درصد گفتند که همه‌گیری، پیگیری اهداف تحصیلی و شغلی آنها را دشوار کرده است.

پاسخ دهندگان گفتند که عدم اطمینان در مورد بیماری همه گیر (37 درصد) و ترس از عفونت (32 درصد) از جمله منابع اصلی استرس آنها است.

روابط شخصی (38 درصد)، امور مالی (37 درصد) و تصویر بدنی (32 درصد) نیز در میان نگرانی های آنها در رتبه بالایی قرار دارند.

حدود نیمی از آنها گفتند که تفریح ​​و حفظ سلامت روانشان دشوار است.

چرا بیماری همه گیر برای ژنرال Z بسیار استرس زا است؟

جنیفر کینگ، DSW، LISW، استادیار و مدیر مشترک مرکز تروما و ناملایمات در دانشکده علوم اجتماعی کاربردی جک، جوزف و مورتون ماندل در دانشگاه کیس وسترن رزرو، گفت که همه استرس ها بد نیستند.

او گفت: “این چیزی است که به ما کمک می کند یاد بگیریم و رشد کنیم.” هشدار استرس درونی ما هر زمانی که می‌خواهیم کار جدیدی انجام دهیم به صدا در می‌آید – مانند شرکت در آزمون، قرار ملاقات یا مصاحبه شغلی.

او گفت وقتی استرس ها کوچک و قابل پیش بینی هستند، بدن ما می تواند به استرس پاسخ دهد و سپس به سرعت به حالت اولیه بازگردد.

با این حال، وقتی استرس شدید، غیرقابل پیش‌بینی و طولانی‌مدت است، نمی‌توانیم برای آن آماده شویم و نمی‌توانیم زمان پایان آن را پیش‌بینی کنیم. این می تواند به چالش های سلامت جسمی و روانی مانند اضطراب، احساس درماندگی یا ناامیدی، خستگی، بی خوابی، سردرد و سایر ناراحتی های بدن منجر شود.

او گفت: واضح است که وقتی صحبت از این دو الگوی استرس به میان می‌آید، استرس مربوط به بیماری همه‌گیر دومینی است.

تا آنجا که چرا این نسل خاص تحت تأثیر استرس همه گیر قرار گرفته است؟

تونیا کراس هانسل، دکترای LMSW، DSW، مدیر برنامه در دانشکده مددکاری اجتماعی دانشگاه تولین، گفت: «نوجوانی و بزرگسالی دوران گذار هستند، بنابراین افزایش استرس چیز جدیدی نیست.

او توضیح داد: “با این حال، این بزرگی در چند سال گذشته و عوامل استرس زا تجمعی است که به طور بالقوه مشکل ساز هستند.”

اگرچه هانسل متوجه شد که تقریباً نیمی از جوانان مورد بررسی نگرانی‌های مربوط به سلامت روان مربوط به همه‌گیری را دارند، اما او گفت که اگر آنها با سلامت عاطفی خود هماهنگ باشند، می‌تواند نقطه عطف رشد مثبتی نیز باشد.

کاهش استرس همه گیر

جنیفر وگمن، دکترا، از بخش مطالعات سلامت و تندرستی در دانشگاه بینگهمتون، دانشگاه ایالتی نیویورک، به منظور کاهش استرس همه‌گیر و حفظ سلامت روانی خود، چندین مرحله را پیشنهاد کرد:

احساسات و عواطف خود را تأیید کنید

وگمن گفت که مدیریت احساسات ضروری است تا افکار منفی بر شما مسلط نشوند و شما را در یک مکان ناسالم گیر نکنند. او توصیه می کند از هوش هیجانی خود استفاده کنید. او توضیح داد: “این در مورد درک، پردازش و مدیریت تاثیر احساسات است.”

از همدلی استفاده کنید

وگمن گفت: «به یاد داشته باشید، ما با هم این موضوع را پشت سر می گذاریم، و قرار دادن خودمان به جای دیگران، به عنوان همدل بودن، به ما کمک می کند تا واکنشی منطقی، دلسوزانه و دلسوزانه نشان دهیم. به عنوان مثال، احتکار مواد غذایی و دستمال توالت، بلکه خرید چیزی که برای خانواده ما و ما معقول است را بخریم، زیرا می دانیم که دیگران نیز نیازمند هستند.»

از فکر کردن به چیزهایی که از دست رفته است دست بردارید

وگمن پیشنهاد می کند در عوض تمرکز خود را به آنچه باقی می ماند تغییر دهید.

او توضیح داد: «زندگی در گذشته انرژی و منابع شخصی زیادی می‌طلبد، و دید ما را تونل می‌کند، بنابراین نمی‌توانیم آنچه را که اینجا و اکنون است ببینیم».

در زمان حال زندگی کنید

وگمن گفت: “بسیاری از مردم در حال فرافکنی و تلاش برای پیش بینی آینده هستند.” این غیرممکن است و ترس و اضطراب ایجاد می کند.

قدردانی را تمرین کنید

او گفت که زندگی در زمان حال به شما این امکان را می دهد که چیزهای کوچکی را در زندگی تجربه کنید که می توانید واقعاً برای آنها سپاسگزار باشید.

این می‌تواند شامل مواردی مانند طلوع یا غروب خورشید، پیاده‌روی یا دویدن بیرون در هوای تازه، سلامتی شما یا یک عمل محبت آمیز یا مهربانی باشد.

با دیگران ارتباط برقرار کنید

وگمن گفت: «تحقیق بارها و بارها نشان داده است که ارتباط اجتماعی یکی از مؤثرترین راه‌ها برای مدیریت استرس و اضطراب است. او افزود: «این حتی زمانی که از طریق FaceTime، Zoom یا Facebook Messenger متصل می‌شوید صادق است.

آنچه را که نیاز دارید ارتباط برقرار کنید

وگمن گفت: برقراری ارتباط مؤثر با آنچه نیاز دارید به دیگران این امکان را می دهد که بدانند چگونه به شما کمک کنند.