در پینترست به اشتراک بگذارید
کارشناسان می گویند سؤالات کلیدی چرت زدن این است که چرا به استراحت در طول روز نیاز دارید و مدت زمان چرت زدن. گتی ایماژ
  • در یک مطالعه اخیر، محققان می گویند چرت زدن دو یا سه بار در هفته ممکن است برای سلامت قلب شما مفید باشد.
  • کارشناسان می گویند چرت روزانه ممکن است نشانه ای از خواب ناکافی در شب یا یک مشکل اساسی سلامتی باشد.
  • یک متخصص می گوید چرت زدن باید کمتر از 30 دقیقه یا بیشتر از 90 دقیقه باشد.

چرت بعدازظهر ممکن است آرزوی بیشتر بزرگسالان شاغل و والدینی باشد که فرزندان خود را به خواب می‌برند و امیدوارند خودشان این کار را انجام دهند.

اما در حالی که کودکان خردسال باید بیشتر روز خود را در خواب بگذرانند، خواب نیمروزی با افزایش سن ممکن است آنقدرها هم که به نظر می رسد بی ضرر نباشد.

آکادمی اطفال آمریکا به نوزادان توصیه می کند که تا 16 ساعت در روز بخوابند، اما چرت زدن را در زمان کلی خواب برای کودکان زیر 6 سال متوقف می کنند. نوجوانان باید بین 8 تا 10 ساعت در شبانه روز بخوابند.

را مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری گزارش می دهد که یک سوم بزرگسالان در ایالات متحده 7 ساعت خواب توصیه شده در شبانه روز را ندارند.

به دست آوردن آن هر شب در بزرگسالی بیشتر شبیه یک رویا به نظر می رسد تا هدف دست یافتنی. ما اغلب بعداً از آن رنج می‌بریم، با تکیه بر نوشیدنی‌های کافئین‌دار که به ما کمک می‌کنند روز خود را بگذرانیم، زمانی که ترجیح می‌دهیم یک نقطه آرام در دفتر پیدا کنیم تا برای یک دقیقه چرت بزنیم.

چرت زدن از جمله “من فقط چشمانم را می بندم” تا تصادف طولانی مدت که از خواب بیدار می شوید و فکر می کنید چه ساعت و روزی است، چرت زدن به طرز شگفت آوری در جامعه پزشکی بحث برانگیز است.

برای شروع، نیاز به چرت زدن می تواند نشانه مشکلات سلامتی بزرگتر باشد. از جمله، این می تواند به این معنی باشد که شما در طول شب به اندازه کافی نمی خوابید. همچنین می تواند یکی از علائم زوال عقل در افراد مسن باشد.

تحقیقات جدیدی که در هفته گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که خواب چیز دیگری است که با تعادلی شبیه به گلدیلاک به آن نیاز داریم، و چرت زدن چند بار در هفته برای جبران این مشکل ممکن است به جلوگیری از حوادث قلبی عروقی مانند حمله قلبی کمک کند.

اهمیت خواب

هر متخصص پزشکی به سرعت در مورد اهمیت استراحت شبانه خوب هر روز به شما می گوید.

بدن و ذهن ما به گونه ای پیکربندی شده اند که باید برای حدود یک سوم از وجود خود خاموش شوند. عدم انجام این کار ارتباط قوی با بسیاری از مشکلات سلامت روانی و جسمی دارد.

خواب به ما کمک می کند تا استرس را جبران کنیم و به اندام های حیاتی مان فرصت استراحت می دهد. به همین دلیل است که نخوابیدن کافی می تواند اثرات مضری داشته باشد.

به عنوان مثال، تحقیقات قبلی نشان داده است افرادی که دارای استعداد ژنتیکی برای بیماری قلبی هستند، می توانند با داشتن مقدار مناسب خواب، این خطرات را کاهش دهند. با این حال، خواب زیاد یا کم می تواند افراد را در معرض خطر حمله قلبی قرار دهد.

چرا و چگونه است؟

صادقانه بگویم، محققان هنوز در مورد اینکه چرت زدن بر سلامت ما تأثیر می گذارد، هنوز در تاریکی هستند.

با این حال، متخصصان پزشکی می گویند که آنها قوانین اساسی بسیار اساسی در مورد بستن چشمان خود در حالی که خورشید هنوز طلوع می کند، دارند.

چرت زدن و سلامت قلب

یو لنگ و کریستین یافه، استادان روانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، اخیراً مقاله‌ای منتشر کرده‌اند که در BMJ’s Heart منتشر شده است که به این واقعیت می‌پردازد که محققان هنوز سوالات بیشتری نسبت به پاسخ‌ها در مورد چرت زدن دارند.

آنها نوشتند که بزرگترین چالش این است که چگونه این دوره های استراحت را تعریف و اندازه گیری کنیم.

“آیا آنها برنامه ریزی شده هستند یا بدون برنامه؟ هدف از چرت زدن چیست؟ آیا آنها گاهی اوقات در صورت نیاز مصرف می شوند یا به طور معمول به عنوان یک عمل فرهنگی؟ آیا آنها برای جبران خواب ناکافی یا ضعیف در شب گرفته می شوند یا نشان دهنده بیماری زمینه ای هستند؟ لنگ و یافه نوشتند.

آنها همچنین می پرسند که آیا یک “چرت زدن” 5 دقیقه ای به عنوان یک چرت محسوب می شود یا خیر.

آنها نوشتند: «تا زمانی که به پاسخ برخی از این سؤالات نرسیم، نمی توان به پیامدهای چرت زدن به طور کامل پرداخت.

نظرات آنها در پاسخ به مطالعه منتشر شده در هفته گذشته بود.

در این مطالعه، محققان بیمارستان دانشگاه لوزان در سوئیس از داده های 3462 نفر بدون سابقه بیماری قلبی عروقی استفاده کردند که در یک مطالعه مبتنی بر جمعیت سوئیس ثبت نام کرده بودند.

آنها بررسی کردند که شرکت کنندگان چند بار و چه مدت در هفته چرت می زنند و بعداً قلب آنها در چه وضعیتی قرار دارد.

در طول 5 سال آینده، محققان 155 رویداد پزشکی مرگبار و غیرکشنده مرتبط با قلب را در میان این شرکت کنندگان ذکر کردند.

آنها در افرادی که یک یا دو بار در هفته چرت می زدند، در مقایسه با افرادی که اصلاً چرت نمی زدند، به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به این رویدادها را کاهش دادند. این حتی برای افراد مبتلا به آپنه خواب یا افرادی که در طول روز بیش از حد خواب‌آلود بودند، به حساب می‌آمد.

محققان نشان دادند که هیچ ارتباطی بین مدت زمان چرت زدن و رویدادهای پزشکی مرتبط با قلب پیدا نکردند.

تحقیقات آنها بر اساس یک متاآنالیز در سال 2015 است که توسط انجمن تحقیقات خواب منتشر شده است.

محققان دانشگاه توکیو در ژاپن – فرهنگی که در آن چرت زدن در محل کار به عنوان نشانه ای از کار سخت تلقی می شود – 11 مطالعه را یافتند که نشان داد به نظر می رسد چرت زدن و سلامت قلب از منحنی J شکل پیروی می کند. این بدان معنی است که خطرات به یک نقطه خاص کاهش می یابد اما بعداً افزایش می یابد.

محققان بیان کردند که چرت‌های کمتر از 30 دقیقه – که معمولاً به آن چرت‌های قدرتی گفته می‌شود – برای پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب مفید است، اما به نظر می‌رسد اگر افراد بیشتر از آن چرت بزنند، تأثیر معکوس دارند.

این بدان معنا نیست که چرت زدن برای قلب شما مضر است. در عوض، نیاز به آنها ممکن است به این معنی باشد که چیز دیگری در جریان است.

این مطالعه یک همبستگی را نشان می‌دهد – یعنی چیزها با هم اتفاق می‌افتند – نه علیت.

لنگ و یافه با اشاره به اینکه نتیجه‌گیری اینکه آیا چرت زدن برای حفظ سلامت قلب مناسب است یا خیر، زود است، نوشتند که این تحقیق «تا حدی اطمینان داد که پاسخ احتمالاً بیشتر از یک «بله» یا «نه» ساده است و ما چیزهای زیادی داریم. برای یادگیری بیشتر در مورد چرت زدن.”

کارشناسان وزن می کنند

دکتر آنیل راما مدیر پزشکی و موسس آزمایشگاه پزشکی خواب Kaiser Permanente، دانشکده بالینی کمکی در مرکز علوم و پزشکی خواب دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا، و نویسنده کتاب جدید “خفه شو و بخواب” است.

راما به Healthline گفت: یک کلید این است که ببینیم آیا خواب شبانه یک فرد سالم و بدون چیزهایی مانند برانگیختگی، بیداری، تنفس نامنظم و سایر مسائلی است که مانع از استراحت واقعی فرد می شود، نه اینکه صرفاً در رختخواب باشد.

راما گفت: “به نظر من، این سوال که آیا چرت زدن از نظر مدت یا دفعات سالم است یا خیر، موضوعی نیست.” «سوال مربوطه: آیا خواب فرد سالم است؟ اگر چنین است، می توان حدس زد که چرت زدن باید سالم باشد.»

دکتر Sujay Kansagra، کارشناس بهداشت خواب در فروشگاه های زنجیره ای تشک Mattress Firm و دانشیار مرکز پزشکی دانشگاه دوک در کالیفرنیای شمالی، می گوید مطالعه جدید در مورد دفعات چرت زدن و بیماری های قلبی عروقی، مطالعه جالبی است.

“[However]کانساگرا به Healthline گفت، مانند بسیاری از مطالعات بزرگ، در نهایت منجر به ایجاد سوالات بیشتر از پاسخ به آنها می شود.

این موارد شامل این است که آیا چرت زدن به قلب کمک می کند یا به این دلیل است که کسانی که فرصت چرت زدن دارند در واقع استرس کمتری دارند.

ما می دانیم که خواب برای حفظ سلامت کلی حیاتی است. خواب زمانی است که فشار خون و ضربان قلب به طور کلی کمتر از زمانی است که شما بیدار هستید، بنابراین [it’s] کانساگرا گفت که احتمالاً در ترمیم قلب نقش دارد.

او می گوید تا زمانی که فرد مشکل بی خوابی نداشته باشد، چرت زدن اشکالی ندارد. او به افراد توصیه می کند بین 20 تا 30 دقیقه چرت بزنند یا چرت را تا 90 دقیقه افزایش دهند.

او گفت: «بیدار شدن در بین این زمان‌ها ممکن است منجر به بی‌حالی شود زیرا بدن در آن زمان وارد مراحل عمیق‌تر خواب می‌شود. چرت زدن همچنان سودمند خواهد بود، اما ممکن است بلافاصله پس از بیدار شدن احساس خوبی نداشته باشید.

نیت مسترسون، رئیس توسعه محصولات طبیعی Maple Holistics، می‌گوید بخش مهمی از تحقیقات جدید این است که بزرگ‌ترین چالش در مورد اندازه‌گیری اثرات چرت زدن بر سلامتی، تعیین دلیل اصلی خود چرت زدن است.

او به Healthline گفت: «اگر در طول شب به اندازه کافی و با کیفیت خوب بخوابید، در طول روز نیازی به چرت زدن ندارید. همانطور که گفته شد، رعایت نیازهای بدن بسیار مهم است و رفع خستگی می تواند تأثیر نامطلوبی بر بسیاری از عملکردهای بدن، از جمله سلامت قلبی عروقی شما داشته باشد.

اساساً، اگر خسته هستید و وقت دارید، چرت زدن سریع بدترین چیز برای شما نیست. اما نباید از اول غافل شوید که چرا اینقدر خسته هستید.