در پینترست به اشتراک بگذارید
کارشناسان می خواهند زنان بدانند که احتمالاً سیکل 28 روزه ندارند. گتی ایماژ
  • به بسیاری از زنان به اشتباه آموزش داده شده است که چرخه قاعدگی استاندارد 28 روز است.
  • نه تنها سیکل ها ماه به ماه و به طور گسترده در زنان متفاوت است، بلکه یک مطالعه جدید نشان داد که تنها 13 درصد از زنان یک چرخه 28 روزه دارند..
  • این دانش به کسانی که در تلاش برای باردار شدن هستند کمک می کند، و همچنین به افراد کمک می کند تا تشخیص دهند که آیا سیکل آنها به اندازه ای نامنظم است که نیاز به مراجعه به پزشک را داشته باشد.

اگر رحم دارید، احتمالاً توصیه هایی دریافت کرده اید که چرخه قاعدگی ۲۸ روزه «استاندارد» یا حتی «سالم» است.

اما به نظر می رسد که این فرض برای اکثر افراد درست نیست.

مطالعه اخیر منتشر شده در npj پزشکی دیجیتال دریافت که تنها 13 درصد از چرخه ها 28 روز طول می کشد. متوسط ​​چرخه 29.3 روز است.

محققان دانشگاه کالج لندن با یک برنامه پیشگیری از بارداری به نام چرخه طبیعی همکاری کردند تا بیش از 600000 چرخه قاعدگی بیش از 120000 کاربر ناشناس برنامه مستقر در ایالات متحده، بریتانیا و سوئد را تجزیه و تحلیل کنند.

تقریباً 65 درصد از شرکت کنندگان سیکل هایی داشتند که بین 25 تا 30 روز به طول انجامید.

به گفته دکتر ایمی عیوض زاده، متخصص غدد تولید مثل، نه تنها چرخه های قاعدگی سالم از فردی به فرد دیگر متفاوت است، بلکه از ماه به ماه نیز متفاوت است.

“من از بیمارانی داشتم که نگران و مضطرب در مورد چرخه های قاعدگی خود به من مراجعه کردند، زیرا آنها فکر می کردند چرخه های آنها نامنظم است در حالی که واقعاً اینطور نیست. این کاملاً طبیعی است که سیکلی داشته باشید که مثلاً یک سیکل 27 روزه و سیکل بعدی 30 روز باشد.

دکتر کیمبرلی گسی، مدیر برنامه OB-GYN در مرکز پزشکی بیمارستان های دانشگاه کلیولند، همین نگرانی غیر ضروری را از جانب بیماران می بیند.

خانم‌ها اگر سیکل‌های 28 روزه «عالی» نداشته باشند، ممکن است در مورد اشتباه بودن چیزی یا احساس متفاوت بودن یا عجیب بودنشان بسیار مضطرب شوند. من فکر می کنم مهم است که درک کنیم که طیف گسترده ای از نرمال ها وجود دارد. گسی به Healthline گفت که زنان نباید خیلی نگران «کامل» بودن باشند.

در حالی که یکی از نویسندگان این مطالعه، پروفسور جویس هارپر، دکترا، این مطالعه را برای ارائه بینش جدید در مورد مراحل کلیدی چرخه های زنان اعلام کرد، عیوض زاده می گوید که چرخه های قاعدگی در واقع به خوبی توسط متخصصین زنان و زایمان درک می شود.

اما عیوض زاده موافق است که عموم مردم درک درستی از چرخه ها ندارند و امیدوار است که این مطالعه بتواند توجه را به این موضوع جلب کند.

فرض چرخه 28 روزه «سالم» زنان را برای نگرانی آماده می کند

به گفته عیوض زاده، با بسیاری از توصیه های عمومی فعلی باروری مبتنی بر این فرض نادرست که یک چرخه 28 روزه استاندارد و سالم است، زنان بی جهت نگران هستند.

از آنجایی که تخمک گذاری، که در نیمه چرخه انجام می شود، برای بارداری بسیار مهم است، نگرانی ها اغلب می تواند ناشی از تلاش برای باردار شدن باشد.

کیم آرسنو پس از ازدواج، کنترل بارداری را کنار گذاشت و شروع به تلاش برای اولین فرزندش با همسرش کرد. چهار ماه گذشت و کیم باردار نشده بود.

«احساس می‌کردم چیزی برای من اشتباه است. مثل اینکه خیلی منتظر بودم [to try to get pregnant] و ممکن است خیلی دیر باشد،» آرسنو با Healthline به اشتراک گذاشت.

اما پس از ردیابی دقیق تخمک گذاری او، معلوم شد که افسانه چرخه 28 روزه مقصر بوده است. آرسنول به ما گفت: «فکر می‌کردم همه، از جمله خودم، یک چرخه 28 روزه دارند و از اینکه فهمیدم چرخه من واقعاً 32 روز است، متعجب شدم.

او می‌گوید این فرض که تخمک‌گذاری او بر اساس یک چرخه 28 روزه است، نه تنها باعث ایجاد احساس شک و تردید در خود می‌شود، بلکه به معنای یک مسیر کمی طولانی‌تر برای بارداری است.

درک بهتر چرخه ها می تواند به زنان کمک کند تشخیص دهند که آیا باید به پزشک مراجعه کنند یا خیر

درک تنوع چرخه های زنان می تواند از جهات مختلف به آنها کمک کند، خواه آنها در تلاش برای باردار شدن باشند یا نه.

آلیس گری به دلیل تشخیص اختلال نارسایی پیش از قاعدگی (PMDD) شروع به ردیابی چرخه خود کرد که باعث افسردگی و اضطراب شدید قبل از قاعدگی می شود. گری توضیح داد که قبل از اینکه چرخه خود را بفهمد، احساس می کرد که در «یک ترن هوایی غیرقابل پیش بینی» است.

گری به اشتراک گذاشت: “اکنون که می دانم این فقط زیست شناسی من است، بهتر می توانم احساساتم را پیش بینی و کنترل کنم.” “در روز 14 چرخه، من مصرف پروزاک را طبق نسخه شروع می کنم، بنابراین باید در جریان باشم.”

او همچنین می‌تواند با برنامه‌ریزی رویدادهای خاص در طول ۲ هفته بعد از پریود، کنترل را در دست بگیرد. گری توضیح داد: «می‌دانم که معمولاً در آن هفته‌ها روحیه بهتری، خلاق‌تر و فراموش‌کارتر خواهم داشت».

آموزش اضافی در مورد تغییرات طبیعی در طول چرخه و نحوه تغییر چرخه زنان با افزایش سن می تواند به زنان کمک کند تا بفهمند آیا تغییرات چیزی است که باید به دنبال مراقبت پزشکی باشند یا خیر.

به گفته عیوض زاده، «اگر سیکل خیلی کوتاه یا خیلی طولانی دارید، دلایل قطعی برای کمک پزشکی وجود دارد».

تغییر چرخه می تواند اولین علامتی باشد که یک زن در هنگام ابتلا به ناهنجاری های تیروئید، سایر مشکلات هورمونی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، هیپرپرولاکتینمی و آمنوره هیپوتالاموسعیوض زاده گفت.

چگونه در مورد چرخه ماهانه خود بیاموزیم

برای ردیابی چرخه خود، گزینه‌های زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا در مورد بدن خود بیشتر بدانید – چه در تلاش برای باردار شدن باشید یا نه.

بسیاری از خانم‌ها ممکن است دوست داشته باشند از یک برنامه برای ردیابی استفاده کنند، اما برخی از پزشکان خاطرنشان کرده‌اند که یک برنامه می‌تواند «کار فشرده» باشد.

فناوری فقط به خوبی انسان پشت آن است. بنابراین اگر در افزودن مداوم چیزها به یک برنامه خوب نیستید، برای مثال، استفاده از یک برنامه ردیاب پریود ممکن است برای شما کارساز نباشد.

پیشنهاد او برای تعیین دقیق تخمک گذاری: نظارت بر دمای پایه بدن (BBT) با یک دستگاه ردیابی آسان برای استفاده. عیوض زاده گفت، همچنین می توانید تغییرات مخاط دهانه رحم را که “در حوالی تخمک گذاری قابل توجه است” ثبت کنید.

اگر به تازگی در تلاش برای باردار شدن هستید، Gecsi یک رویکرد آرام را توصیه می کند.

“توصیه من به زنانی که به تازگی در تلاش برای باردار شدن هستند (در عرض 12 ماه پس از تلاش برای زنان زیر 35 سال) این است که هر دفعه که می خواهند رابطه جنسی داشته باشند. روز شماری نکنید، چرخه های خود را ردیابی نکنید، سعی نکنید زمان رابطه جنسی را تعیین کنید. استرس می تواند باردار شدن را دشوارتر کند و اگر دائماً نگران آن هستید، ممکن است علیه خودتان کار کنید.

به زبان ساده Gecsi: “فقط رابطه جنسی داشته باشید و نگران سیکل خود نباشید.”