در پینترست به اشتراک بگذارید
محققان می گویند روزه می تواند به کاهش نوع خاصی از سلول های مرتبط با التهاب کمک کند. گتی ایماژ
  • محققان می گویند روزه داری متناوب می تواند التهاب را در بدن کاهش دهد.
  • التهاب یکی از راه هایی است که بدن با عفونت مبارزه می کند، اما اگر التهاب بیش از حد وجود داشته باشد می تواند منجر به بیماری های مختلف شود.
  • متخصصان می گویند بسیاری از مردم به دلیل خوردن زیاد و زیاد غذا خوردن دچار التهاب مفرط هستند.

روزه داری متناوب و رژیم های غذایی مرتبط لحظه ای را می گذرانند. و ممکن است دلایل خوبی برای تمدید 15 دقیقه شهرت آنها وجود داشته باشد.

آ مطالعه جدید به این نتیجه رسیده است که روزه داری متناوب التهاب را کاهش می دهد، وضعیتی که می تواند منجر به بیماری های مختلف شود مانند دیابت، مولتیپل اسکلروزیس و سندرم روده التهابی.

این مطالعه نشان داد که این کاهش به دلیل کاهش سلول‌هایی است که باعث التهاب – به نام “مونوسیت” – در خون می‌شوند.

محققان همچنین گفتند مونوسیت‌های موجود در خون نسبت به افراد و موش‌هایی که رژیم غذایی ناشتا نداشتند، التهاب کمتری داشتند.

دلیل این تفاوت ممکن است نه آنقدر که خوب است که به خودتان گرسنگی بدهید، بلکه این باشد که دیگران بیش از حد غذا می خورند.

دکتر میریام مراد، نویسنده مطالعه جدید و مدیر مؤسسه ایمونولوژی دقیق در دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا، «به خصوص در دنیای غرب، مردم همیشه غذا می خورند و این یک عادت نسبتاً جدید در تکامل انسان است. در نیویورک، به Healthline گفت.

التهاب ابزار مفیدی است که بدن ما برای مبارزه با عفونت ها از آن استفاده می کند.

اما، مراد پیشنهاد کرد، مقدار سلول‌های ایجادکننده التهاب که معمولاً امروزه داریم، ممکن است بیش از آنکه یک ضرورت باشد، محصول این پرخوری باشد.

مراد گفت: «ما تعجب کردیم که آیا تعداد مونوسیت‌هایی که ما آن را نرمال می‌نامیم، در واقع طبیعی نیست – در واقع ما را در معرض خطر قرار می‌دهد… و ممکن است غیرضروری باشد، ممکن است منعکس کننده عادات غذایی اخیر ما باشد. ما به نوعی عادت های غذایی به دست آورده ایم که ما را در معرض خطر التهاب قرار می دهد.

رژیم غذایی و التهاب

یافته های این مطالعه به چگونگی ارتباط بین رژیم غذایی و التهاب پاسخ می دهد.

اما درس هایی که نشان می دهد کم خوردن می تواند التهاب و مشکلات مرتبط با آن را کاهش دهد، چیز جدیدی نیست.

کریستین کرکپاتریک، MS، RDN، که خدمات تغذیه سلامت در موسسه سلامت کلینیک کلیولند را مدیریت می‌کند، به Healthline گفت: «ما به طور مداوم بیش از حد سوخت می‌گیریم، و این منجر به چیزی می‌شود که من آن را مسیرهای التهابی می‌نامم. “بنابراین غذا خوردن با محدودیت زمانی این را محدود می کند.”

او افزود: «این بدان معنا نیست که غذا مهم نیست.

این فقط در مورد اعتدال است.

یکی از چیزهایی که کرک پاتریک به برخی از مشتریانش توصیه کرده است این است که فقط بین ساعات خاصی از روز غذا بخورند و همچنین از مصرف قندها پرهیز کنند.

او فقط خوردن بین ساعت 11 صبح تا 7 بعد از ظهر را به عنوان مثال پیشنهاد کرد که تا حدودی ریتم های شبانه روزی را تقلید می کند.

او گفت: «نشان داده شده است که این غذا خوردن با زمان محدود، سلامت کلی روده و میکروبیوتا را بهبود می بخشد، که نشان داده شده است که تأثیر زیادی بر سلامت دارد.

آنچه محققان کشف کردند

در مطالعه جدید، شرکت کنندگان انسانی کار کمی متفاوت انجام دادند.

آنها اجازه نداشتند بین ظهر تا 3 بعدازظهر روز اول غذا بخورند، و سپس از ساعت 8 بعد از ظهر همان روز تا ساعت 3 بعد از ظهر روز بعد غذا نخورند. آنها اجازه نوشیدن آب را داشتند.

در ساعت 3 بعد از ظهر هر دو روز، خون برای آزمایش سطح گلبول های سفید خون گرفته شد. گلبول های سفید، که مونوسیت ها یکی از انواع آن هستند، محافظ بدن در برابر عفونت هستند و به طور معمول نشان دهنده التهاب هستند.

مراد گفت: «ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم تا بفهمیم کسی بیمار است یا خیر و اعدادی وجود دارد که طبیعی تلقی می‌شوند. «افراد مبتلا به عفونت تعداد زیادی دارند. آنچه در اینجا دیدیم افت بسیار شدید مونوسیت ها بود.

مطالعات دیگر تا حدودی موارد مشابهی را یافته اند.

آ مطالعه 2013 به این نتیجه رسیدند که روزه گرفتن بیش از 24 ساعت ممکن است التهاب را با کاهش استرس اکسیداتیو در سلول ها کاهش دهد.

آ مطالعه 2014 دریافتند که هر دو روزه متناوب و روزه متناوب به اندازه محدود کردن کالری دریافتی در کاهش مقاومت به انسولین موثر هستند.

اما مراد امیدوار است که بیشتر به رژیم‌های غذایی مختلف از جمله تأثیرات منفی احتمالی که ممکن است داشته باشند، نگاه کند.

او گفت: «و سپس ما واقعاً شروع به درک این موضوع خواهیم کرد که آیا می‌توانیم توصیه‌های قوی به مردم ارائه کنیم یا خیر.

بهترین راه های روزه گرفتن

برخلاف رژیم‌هایی که مصرف برخی غذاها را کاهش می‌دهند، روزه‌داری متناوب معمولاً شامل نخوردن در زمان‌های خاص است.

به طور معمول، این به معنای خودداری 16 تا 24 ساعت، معمولاً دو بار در هفته است. در شدیدترین حالت، مردم به مدت 48 ساعت از خوردن غذا خودداری می کنند.

مراد خاطرنشان کرد: روزه داری متناوب در حال تبدیل شدن به مد شده است، اما برخی افراد کارهای احمقانه ای مانند نخوردن روزها انجام می دهند.

اما نکته این نیست که از خوردن غذا دست بکشید.

او گفت: “چیزی که من می گویم این است که ما احتمالاً زیاد و اغلب زیاد غذا می خوریم – قطعاً ما خیلی زیاد غذا می خوریم.”