در پینترست به اشتراک بگذارید
  • ساعت تابستانی این یکشنبه به پایان می رسد.
  • افزایش یک ساعت می تواند بر ریتم شبانه روزی شما تأثیر بگذارد و به طور بالقوه الگوهای خواب شما را مختل کند.
  • اما اگر خواب شما برای مدت طولانی مختل شود، کارشناسان می گویند می توانید کمک بگیرید.

بسیاری از آمریکایی‌ها قبل از رفتن به رختخواب امشب ساعت خود را یک ساعت به عقب برمی‌گردانند.

ساعت تابستانی به طور رسمی در ساعت 2:00 بامداد یکشنبه، 3 نوامبر، زمانی که زمان استاندارد آغاز می شود، به پایان می رسد.

ممکن است مشتاقانه منتظر یک ساعت خواب اضافی در آن شب باشید، اما میزان استراحتی که می‌کنید تا حدی به عادات خواب شما بستگی دارد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که تا زمانی که ساعت زنگ دار شما زنگ نخورده از خواب بیدار نمی شود، ممکن است استراحت بیشتری داشته باشید، اما تنها در صورتی که در ساعت عادی خود به رختخواب بروید.

دکتر فریها عباسی فاینبرگ، FAASM، FAAN، مدیر داروی خواب در گروه پزشکان هزاره، “اگر واقعاً در زمان معمول خود به رختخواب رفتید و از آن استفاده کردید، بله، احتمالاً می توانید یک ساعت بیشتر بخوابید.” در فورت مایرز، فلوریدا، و یکی از اعضای هیئت مدیره آکادمی پزشکی خواب آمریکا (AASM)، به Healthline گفت.

او ادامه داد: «اگر واقعاً آن ساعت اضافی بخوابید، می‌تواند بسیار مفید باشد، اما متأسفانه، بیشتر مردم از این ساعت اضافی استفاده نمی‌کنند و در عوض تصمیم می‌گیرند بیدار بمانند و معاشرت کنند یا کارهای دیگری انجام دهند.»

همچنین اگر فردی صبحگاهی هستید که تمایل دارید به تنهایی و بدون زنگ ساعت از خواب بیدار شوید، ممکن است کمتر از یک ساعت بیشتر بخوابید. این به این دلیل است که ممکن است چندین روز یا بیشتر طول بکشد تا ساعت داخلی بدن شما با این تغییر سازگار شود.

«آنهایی که تمایل دارند قبل از زنگ ساعت خود بیدار شوند [goes off] اریک هرتزوگ، دکترا، استاد زیست‌شناسی و علوم اعصاب در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس و رئیس انجمن برای تحقیق در مورد ریتم های بیولوژیکی، گفت.

«زیرا اگر به آن فکر کنید، هیچ چیز واقعاً در محیط تغییر نمی کند. خورشید همچنان در حال طلوع است، زمین همچنان به همان شکل به دور محور خود می چرخد ​​و تنها چیزی که تغییر کرده ساعت روی دیوار است.

تغییر شرایط جاده

بعد از اینکه ساعت خود را به عقب برگردانید، ممکن است متوجه شوید که هنگام صبح که خانه خود را ترک می کنید، آسمان روشن تر است. از طرفی خورشید یک ساعت زودتر در غروب غروب می کند.

این به طور بالقوه می تواند بر خطر تصادفات ترافیکی تأثیر بگذارد، زیرا رانندگان با تغییر سطح نور و دید سازگار می شوند.

هنگامی که دانشمندان تحقیقات مربوط به تصادفات رانندگی را پس از تغییر ساعت پاییز بررسی کردند، به نتایج متناقضی دست یافتند: یک سوم از مطالعات دریافتند که تصادفات و صدمات رانندگی پس از تغییر افزایش یافته است، یک سوم دریافتند که تصادفات و صدمات کاهش یافته است، و یک سوم متوجه شدند که تفاوت معنی داری وجود ندارد. .

برخی از مطالعات در این بررسی نشان داد که عابران پیاده بیش از رانندگان در تصادفات رانندگی پس از بازگشت به زمان استاندارد آسیب می بینند.

این ممکن است منعکس کننده این واقعیت باشد که عابران پیاده تمایل دارند عصرها زمان بیشتری را در بیرون از خانه بگذرانند، که پس از تغییر ساعت یک ساعت زودتر تاریک تر می شود.

از سوی دیگر، رانندگانی که وقتی ساعت خود را به عقب می‌چرخانند خواب بیشتری می‌بینند، ممکن است در جاده‌ها هوشیارتر باشند. این ممکن است به توضیح این واقعیت کمک کند که برخی از مطالعات نشان داده‌اند که تصادفات و جراحات رانندگی در پی تغییر زمان پاییز کاهش می‌یابد.

عقب افتادن راحت تر از بهار جلو

اگرچه ممکن است چند روز طول بکشد تا با تغییر ساعت پاییز سازگار شوید، اما انتقال “به عقب” نسبت به تغییر “بهار به جلو” برای بدن ملایم‌تر است.

هر دو تغییر زمان فصلی می تواند عادات خواب و ریتم شبانه روزی شما را مختل کند و بین ساعت داخلی بدن و برنامه روزانه شما قطع شود.

اما تغییر ساعت بهار برای بسیاری از افراد، به خصوص کسانی که صبح‌ها به سختی از خواب بیدار می‌شوند، مخرب‌تر است.

هرتزوگ می‌گوید: «سخت‌تر در بهار اتفاق می‌افتد، زمانی که ما به دنبال ساعت تابستانی هستیم. “در آنجا از شما خواسته می شود که یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید، در حالی که برنامه بدن شما به بیدار شدن یک ساعت دیرتر عادت کرده است.”

او ادامه داد: «برای بسیاری از پرندگان دیررس که تلاش می‌کنند تا صبح زود از خواب بیدار شوند، این نوعی اثرات مزمن دارد که تا زمانی که آنها در زمان تابستان هستند ادامه می‌یابد.»

تغییر ساعت تابستانی می تواند خواب بسیاری از افراد را از بین ببرد، که ممکن است به ارتباطی که برخی از دانشمندان بین تغییر ساعت بهار و افزایش خطر حمله قلبی یافته اند کمک کند.

هنگامی که محققان در مجله پزشکی بالینی نتایج هفت مطالعه را جمع آوری کردند، دریافتند که خطر حمله قلبی به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین در هفته اول پس از تغییر زمان بهار است. در مقابل، آنها هیچ افزایش آماری قابل توجهی در خطر حمله قلبی پس از تغییر ساعت پاییز پیدا نکردند.

عادات خواب سالم

اگر شما فردی هستید که سازگاری با تغییر زمان فصلی برای شما دشوار است، برنامه ریزی از قبل می تواند کمک کننده باشد.

عباسی فاینبرگ پیشنهاد کرد: «زمان خواب خود را به تدریج تنظیم کنید، شاید هر روز ۱۵ دقیقه زمان خواب و بیداری خود را تنظیم کنید.»

او ادامه داد: «اگر می‌توانید این کار را چند روز قبل انجام دهید، شبی که باید تغییر ایجاد کنید، مشکل بزرگی نیست.»

عباسی-فاینبرگ همچنین افراد را تشویق می‌کند که هنگام بیدار شدن در هنگام صبح در معرض نور روشن قرار بگیرند، که می‌تواند به بازآموزی ریتم شبانه‌روزی بدن کمک کند.

برای افرادی که در هر زمانی از سال برای خوابیدن مشکل دارند، انجام عادات خوب خواب ممکن است کمک کننده باشد.

برای مثال، AASM توصیه می‌کند که از یک برنامه خواب ثابت پیروی کنید، یک روال آرام‌بخش قبل از خواب ایجاد کنید و در اتاقی آرام و خنک بخوابید. پرهیز از کافئین، الکل، وعده های غذایی سنگین، وسایل الکترونیکی و نورهای روشن قبل از خواب نیز ممکن است کمک کننده باشد.

عباسی فاینبرگ گفت: AASM توصیه می کند که افراد حداقل هفت ساعت بخوابند و خواب همراه با ورزش و رژیم غذایی خوب یکی از ارکان سلامتی است.

او ادامه داد: «توصیه می‌کنم مردم به تغییر فصل‌ها به‌عنوان یک فرصت نگاه کنند، و بگویند، «من این شانس را دارم که عادت‌های خوابم را بهبود بخشم – بیایید این کار را انجام دهیم».

اگر هنوز خوابیدن برای شما دشوار است یا احساس خستگی مزمن می کنید، حتی پس از تنظیم عادات خواب، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک متخصص خواب دارای مجوز هیئت مدیره قرار ملاقات بگذارید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید که آیا یک اختلال خواب یا سایر شرایط پزشکی ممکن است خواب شما را مختل کند یا خیر.