حجم کاری سخت در شغل یا مدرسه می تواند سطح استرس و دور کمر شما را افزایش دهد. در اینجا کاری است که می توانید در مورد آن انجام دهید.

در پینترست به اشتراک بگذارید
احساس فرسودگی شغلی یا مدرسه می تواند منجر به رفتارهای ناسالم شود که می تواند باعث افزایش وزن برخی افراد شود. گتی ایماژ

خستگی و خستگی کار ممکن است برای چیزی بیش از روحیه شما مضر باشد. آنها ممکن است برای دور کمر شما نیز وحشتناک باشند.

یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه جورجیا در آتن نشان داد که بزرگسالانی که احساس کار زیاد یا فرسودگی می‌کنند، معمولاً مجموعه‌ای از رفتارهای ناسالم را اتخاذ می‌کنند که می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

محققان تقریباً 1000 مرد و زن را که به طور تمام وقت مشغول به کار بودند، استخدام کردند. آنها از آنها خواستند به سؤالاتی در مورد حجم کاری و همچنین احساس خستگی یا فرسودگی خود پاسخ دهند. آنها همچنین از شرکت کنندگان در مطالعه خواستند تا عادات غذایی و ورزش خود را گزارش کنند.

نتایج نشان داد که کارمندانی که بار کاری سنگین‌تر یا سخت‌تر دارند، بیشتر درگیر خوردن عاطفی هستند و بدون توقف غذا می‌خورند. آنها همچنین تمایل دارند غذاهایی را انتخاب کنند که چربی بیشتری دارند.

شرکت کنندگانی که دچار سوختگی شده بودند همان رفتارهای ناسالم را نشان دادند. آنها همچنین کمتر ورزش می کردند، که پتانسیل افزایش وزن را بیشتر می کند.

دکتر کارلا ماری مانلی، روانشناس بالینی، گفت: «کاملاً منطقی است که استرس مزمن ناشی از کار در رفتارها و عادات منفی سلامت ظاهر شود. «روان و بدن انسان دارای مقدار محدودی انرژی است. زمانی که انرژی تمام شود یا به اتمام برسد، سیستم ها با ظرفیت بهینه کار نخواهند کرد.

او افزود: «وقتی صحبت از عادات غذایی و ورزش به میان می‌آید، کارمندی که بیش از حد استرس دارد ممکن است آنقدر از کار خسته شود که ذهن ناخودآگاه یا آگاهانه بگوید: «هی، من خسته شدم. می دانم که باید ورزش کنم و درست غذا بخورم، اما وقت و انرژی ندارم.’ هنگامی که این چرخه تکرار می شود، مسیرهای عصبی قوی شکل می گیرد و رفتارهای ناسالم معمولی تبدیل به یک هنجار می شود.

فرسودگی شغلی یک مسئله سلامت شناخته شده است

طبقه بندی بین المللی بیماری ها (ICD) در سال 1992 فرسودگی شغلی را به فهرست سندرم های قابل تشخیص خود اضافه کرد.

در یازدهمین ویرایش ICDکه در سال 2022 منتشر می شود، آنها تعریف سندرم را گسترش می دهند، و روشن می کنند که فرسودگی شغلی نتیجه استرس شغلی و خستگی مرتبط است.

برخی از شرکت‌ها و شرکت‌ها تأثیر طولانی‌مدت این استرس، شیوه‌های ضعیف مراقبت از خود و کمبود ورزش را می‌دانند که می‌تواند در نیروی کارشان داشته باشد.

در واقع، شرکت‌ها برنامه‌های سلامت محیط کار را در دهه گذشته یا بیشتر اجرا کرده‌اند. بسیاری از آنها بر مدیریت وزن و سلامت کلی تمرکز می کنند، جنبه هایی از سلامت که هزینه های مراقبت های بهداشتی را برای شرکت افزایش می دهد و می تواند منجر به کاهش بهره وری در آینده شود.

اما یکی از عناصری که به نظر می رسد در بسیاری از این برنامه های سلامتی غایب است، تمرکز بر رسیدگی به خواسته های یک شغل است. همانطور که این تحقیق نشان می دهد، این خواسته ها می تواند نقش بسزایی در سلامت کارکنان داشته باشد.

مانلی گفت: «کارفرمایان می‌توانند کارهای زیادی برای ایجاد محیط‌های کاری مشترک که استرس را کاهش می‌دهد و انرژی مثبت غیررقابتی ایجاد می‌کند، انجام دهند. اهداف روشن کارکنان، ساعات کاری منعطف و انتظارات معقول نیز محیط های کاری بدون استرس و مثبت را ایجاد می کنند.

مانلی همچنین می‌گوید کارفرمایان می‌توانند کارکنانی را در نظر بگیرند که کارکنان منابع انسانی را پذیرا و حامی هستند، زیرا آنها «برای کاهش استرس کلی، ارائه فرصت‌های یادگیری کاهش استرس، و تسهیل پشتیبانی مداوم برای کارکنان استرس‌زا حیاتی هستند».

به خودتان کمک کنید تا از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید

چندلر چانگ، دکترای روانشناس و موسس آزمایشگاه درمانی، گفت: ساختاری در تحقیقات روانشناختی به نام «خودکنترلی» وجود دارد که به خوبی درک شده و بخشی از زندگی روزمره ما است. “خودکنترلی چیزی است که ما را به انجام کارهایی سوق می دهد که ممکن است در ابتدا نخواهیم انجام دهیم، اما در دراز مدت به رفاه ما کمک می کند.”

این شامل مواردی مانند ورزش، تغذیه خوب و مراقبت از خود می شود که همگی می توانند به افراد کمک کنند تا زندگی سالم تری داشته باشند.

او گفت: “نکته جالب در مورد خودکنترلی این است که مانند یک مخزن گاز کار می کند.” در ابتدای روز، «تانک‌های» خودکنترلی ما پر است، اما در پایان روز، به‌ویژه یک روز کاری طولانی و طاقت‌فرسا، تانک‌های ما خالی می‌شوند.»

به طور خلاصه، وقتی انرژی شما تمام می شود، باید با غرایز زیادی مبارزه کنید تا بر خودتان چیره شوید.

چانگ می‌گوید: «اغلب وقتی انرژی‌شان تمام می‌شود و انتخاب‌های سالم‌تری انجام می‌دهند، اغلب خودشان را سرزنش می‌کنند، اما در واقع بیشتر به پر کردن مخزن خودکنترلی مربوط می‌شود.

در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است کمک کند:

1. آگاه باشید

اولین قدم برای معکوس کردن مشکل، شناخت آن است – و سپس تمایل به انجام کاری در مورد آن.

مانلی گفت: «با داشتن خودآگاهی بدون قضاوت، فرد می‌تواند به آرامی اما مطمئناً انتخاب‌هایی داشته باشد که در درازمدت سالم‌تر هستند». برای مثال، می‌توان ناهار و شام سالم را در یکشنبه‌ها تهیه کرد تا در طول یک هفته پرمشغله، غذای سالم‌تری داشته باشید.»

2. وقفه و مرز بخواهید

کارفرمایان می توانند با ارائه استراحت و تعیین مرزهای سالم، مانند عدم ارسال ایمیل عصرگاهی، به کارکنان خود کمک کنند تا “مخزن های گاز” خود را پر نگه دارند. اگر کارفرمای شما آن مرزها را ارائه نمی کند یا فکر می کنید که هنوز خیلی مزاحم هستند، از او بخواهید که تنظیمات را انجام دهد.

3. روی خواب تمرکز کنید

خواب خوب می تواند بسیاری از بیماری ها را پوشش دهد. خواب ضعیف استرس و اضطراب ناشی از کار را ترکیب می کند.

سابینا برنان، دکترای روانشناس بالینی در کالج ترینیتی دوبلین و نویسنده کتاب “100 روز تا یک مغز جوان تر” گفت: “استرس در ابتدا می تواند اشتها را سرکوب کند، اما زمانی که طولانی شود، می تواند منجر به خوردن راحت یا افراط در غذا و الکل شود.”.وقتی خواب ناکافی دارید یا خواب ناقص دارید، روز بعد بیشتر می خورید. تنها چهار ساعت خواب برای شش روز کافی است تا بدن شما را به حالت پیش دیابتی سوق دهد.

4. به HR بروید

مانلی می‌گوید: اگر بهترین تلاش‌های شما برای اصلاح خستگی و فرسودگی شما به هیچ تغییری منجر نمی‌شود، ممکن است بخواهید از کارکنان منابع انسانی شرکت خود حمایت و راهنمایی بگیرید.

این افراد متخصصانی با تجربه در کمک به کارمندان در حل مسائل مربوط به کار و یافتن راه حل های معقول هستند. تاکید بر نگرانی های خود برای آنها نه تنها ممکن است به شما کمک کند. ممکن است در درازمدت به دیگران در همان قایق شما کمک کند.