میلا کلارک باکلی در ماموریتی است تا به افرادی که مبتلا به دیابت هستند کمک کند تا دوباره غذا را دوستدار غذا کنند.

در پینترست به اشتراک بگذارید
هنگامی که میلا کلارک باکلی نتوانست انواع منابع مورد نیاز خود را به صورت آنلاین پیدا کند، تصمیم گرفت یکی برای جامعه خود ایجاد کند. تصویر از میلا کلارک باکلی

میلا کلارک باکلی یک جوان حرفه‌ای بود که ساعت‌های زیادی در شغل خود در زمینه ارتباطات دیجیتال کار می‌کرد، زمانی که احساس بیماری کرد.

من همیشه لخت بودم و عرق کرده بودم. شدیدا تشنه بودم. باکلی به Healthline گفت: می‌توانم یک بطری کامل 16 اونسی آب را در پنج ثانیه بنوشم و همچنان احساس تشنگی کنم. من هم کمی سرگیجه داشتم و هر چقدر هم که می‌خوابیدم به‌طور باورنکردنی خسته بودم.»

برای هفته‌ها، او شغل پر استرس خود را برای ایجاد علائم سرزنش می‌کرد.

با این حال، پس از ماه‌ها عدم احساس خوب، او نزد پزشک مراقبت‌های اولیه خود رفت که چندین آزمایش انجام داد.

باکلی گفت: «دکتر همان روز با من تماس گرفت و گفت: «دکتر شما می‌خواهد فوراً برگردید».

چند روز بعد، او به پزشک خود مراجعه کرد و او به او اطلاع داد که دیابت نوع 2 دارد. باکلی 26 ساله بود.

«من غرق شده بودم و کاملاً ترسیده بودم. روشی که برای من توضیح داده شد [made me feel] مثل اینکه بدترین کار دنیا را با خودم کرده بودم و نمی‌دانستم چطور آن را درست کنم.»

اگرچه مادر و مادربزرگش هر دو مبتلا به دیابت نوع 2 هستند، باکلی می گوید که چیز زیادی در مورد این بیماری نمی دانست.

«احساس می‌کردم که درک درستی از آن ندارم. می‌دانستم که مادرم باید مراقب باشد که چه می‌خورد و انسولین مصرف می‌کند، اما هرگز نمی‌دانستم که دیابت او ناشی از مقاومت به انسولین است. من دلیل فنی علت دیابت نوع 2 را نمی دانستم.

دریافت این تشخیص باعث شد که او بخواهد بیشتر بیاموزد تا بتواند وضعیت خود را بهتر مدیریت کند.

باکلی گفت: «این یک لحظه تأمل برای من بود و باعث شد احساس کنم برای مدت طولانی از خودم غافل شده ام، زیرا احساس می کردم کار و دوستان و خانواده مهمتر از مراقبت از خودم و مراقبت از سلامتی خودم هستند. .

او گفت: “من متوجه شدم که اگر برای خودم اهمیتی قائل نباشم، پس هیچ چیز دیگری برای انتظار ندارم.” “از این ترس کمی الهام بخش بود که می توانستم با خودم بهتر رفتار کنم.”

باکلی اگرچه پزشکش توصیه کرد که از دارو استفاده کند، اما باکلی می‌خواست ابتدا با رژیم غذایی و ورزش وضعیت خود را بهبود بخشد. او شروع به شرکت در کلاس بوکس و دوچرخه سواری کرد و با همسرش به پیاده روی روزانه می رفت.

“رژیم غذایی جایی است که احساس می کردم گیر کرده ام و نمی دانستم چگونه تغییراتی ایجاد کنم. دکترم مرا به یک متخصص تغذیه ارجاع داد که به من کمک کرد تا بفهمم… واکنش بدن من به برخی مواد غذایی چیست و چه کاری می توانم انجام دهم تا غذاهایی را که واقعاً دوست دارم با قند خونم سازگارتر کنم و همچنان از آنها لذت ببرم.

پس از سه ماه تلاش برای ایجاد تغییرات به تنهایی، باکلی با پزشک خود تماس گرفت، او متوجه شد که سطح A1C او کمی پایین تر از آنچه در اولین ویزیتش بود بود، اما نه در جایی که او امیدوار بود.

“[My blood sugar] باکلی می‌گوید: «هنوز در محدوده کنترل‌شده قرار نمی‌گرفتم، بنابراین انسولین زمان غذا مصرف کردم تا سطح بالای قند خون را جبران کنم.»

تماس با وبلاگ

هنگامی که باکلی پس از تشخیص دیابت نوع 2 خود به خانه رسید، اولین کاری که انجام داد جستجو در اینترنت برای اطلاعاتی در مورد این بیماری بود.

من نتوانستم منابعی را پیدا کنم که کیفی باشند. هر چیزی که پیدا کردم خیلی پزشکی یا آکادمیک بود. می‌توانستم آنها را بخوانم و به نوعی آنها را درک کنم، اما می‌خواستم کسی را بشناسم که با دیابت نوع 2 سر و کار دارد تا دیدگاه آنها را بفهمم و از آن بیشتر از یک مقاله تحقیقاتی بیاموزم.

باکلی تصمیم گرفت جای خالی آنلاین را پر کند و آن شخص برای دیگران باشد. او وبلاگی به نام زن هنگری راه اندازی کرد که برای هزاره ها تهیه می شود و دستور العمل ها، نکات و منابع دیابت را ارائه می دهد. نام وبلاگ او از همسرش الهام گرفته شده است.

«قبل از اینکه تشخیص بدهم دیابت دارم، اوج و فرودها را می‌گرفتم و می‌لرزیدم و یک شب در حال رانندگی برای شام بودیم و من مشتاق بودم که به رستوران برسم. او به من گفت که وقتی می خواهم غذا بخورم گرسنه می شوم. من فکر می‌کردم که اسم بامزه‌ای است که توجه مردم را به خود جلب می‌کند.»

حق با او بود. نام و مطالب وبلاگ رفاقت پیدا کرده است. در واقع، پایگاه داده بلاگر Feedspot آن را یکی از 10 وبلاگ برتر مواد غذایی دیابت در جهان معرفی کرد.

با این حال، مهمترین چیز برای باکلی این است که بازخورد مثبت بسیاری از خوانندگان دریافت می کند.

“مردم به من می گویند وقتی با مقاله ای که در وبلاگم نوشتم در مورد اینکه با تشخیص دیابت نوع 2 خود چه کار باید کرد، برخورد می کنند، بسیار خوشحال می شوند که وبلاگ را پیدا کرده اند، و این مقاله باعث شد نفسی بکشند و احساس ناامیدی نکنند، اما بلکه انرژی خود را به انجام کاری خوب برای خود اختصاص دهند.

علاوه بر مقاله‌ها، این وبلاگ شامل دستور العمل‌هایی است که باکلی از آنها استفاده کرده و آن‌ها را برای سازگاری بیشتر با قند خون اصلاح کرده است.

قبل از شروع وبلاگ نویسی، آشپزی بلد نبودم. وقتی من کوچکتر بودم والدینم واقعا آشپزی نمی کردند. من تا دوران دانشگاه آشپزی یاد نگرفتم و آزمون و خطای زیادی داشت. و بعد که فهمیدم دیابت نوع 2 دارم، تصمیم گرفتم بیشتر در مورد آن تحقیق کنم و سعی کنم تغذیه را بیشتر درک کنم.»

باکلی امیدوار است علاوه بر کمک عملی، وبلاگش به شکستن ننگ مرتبط با دیابت نوع 2 کمک کند.

او می گوید بسیاری از مردم در مورد این شرایط صحبت نمی کنند زیرا نمی خواهند مورد قضاوت قرار گیرند. او امیدوار است که وبلاگش مردم را تشویق کند تا از پزشکان و متخصصان خود سؤال بپرسند.

باکلی همچنین امیدوار است این وبلاگ افراد را تشویق کند تا به دوستان و خانواده خود تکیه کنند و آنها را نیز در مورد این بیماری آموزش دهد.

با این حال، بزرگترین هدف او این است که به مردم نشان دهد که می توانید با دیابت نوع 2 شاد زندگی کنید.

این بمبی را می‌بینید که باید کل زندگی‌تان را تغییر دهید، اما لازم نیست این چیز واقعاً سنگین باشد. فکر می‌کنم پیشرفت‌های باورنکردنی و پیشرفت‌های زیادی در سلامتی‌ام داشته‌ام، و فکر می‌کنم بزرگ‌ترین دلیل این است که تصمیم گرفتم سلامت و مراقبت از خود را در اولویت قرار دهم، به جای اینکه آن را در اولویت قرار دهم.» “من از جایی که هستم بسیار خوشحالم تا جایی که دو سال پیش بودم.”

او می افزاید که بخشی از احساس خوب در مورد سلامتی خود ناشی از شناخت تغییرات کوچکی است که در طول مسیر ایجاد کرده است.

یکی از ابزارهایی که به او در انجام این کار کمک می کند، برنامه OneTouch Verio Flex و OneTouch Reveal است که سطح قند خون را در طول زمان ردیابی می کند.

او می‌گوید: «با توجه به اینکه من به فن‌آوری و سلامتی اهمیت می‌دهم، دوست دارم که این برنامه خوانش‌های من را از متر به تلفن من برساند. “این به من می دهد درک درستی از آنچه که می توانم بخورم. به عنوان مثال، اگر یک روز صبح قند خونم پایین‌تر است، می‌دانم که خوردن مثلاً نصف شیرینی و مقداری پروتئین اشکالی ندارد. داشتن اعداد برای ارجاع به تصمیم گیری در مورد نحوه مدیریت خودم در طول روز کمک می کند.”

نکاتی برای تعطیلات

باکلی می گوید تصمیم گیری های سالم در طول تعطیلات ممکن است سخت باشد.

«تعطیلات زمان مورد علاقه من از سال است. سال اولی که دیابت داشتم و تعطیلات فرا رسید، فکر می‌کردم بدترین اتفاق خواهد بود.»

با این حال، باکلی به استراتژی های زیر روی آورد تا به فصلی شاد کمک کند.

غذای خود را به اشتراک بگذارید

در حالی که بسیاری از غذاهای تعطیلات سنگین و غنی از کربوهیدرات هستند، باکلی می‌گوید که لزومی ندارد.

او می‌گوید: «مردم همیشه از این که چگونه ظروف دوستدار قند خون می‌توانند به همان اندازه خوب باشند اما کمی سبک‌تر باشند، تعجب می‌کنند، بنابراین از خوردن آن‌ها احساس گناه نمی‌کنید.

من همیشه دسری می‌آورم که برای قند خون سازگار است و دوستانم همیشه اینطور می‌گویند: «شوخی می‌کنی؟ این سالم است؟ هنگامی که شما این واکنش را ایجاد می کنید، همچنین فرصتی ایجاد می کنید تا به دوستان و خانواده خود در مورد چگونگی و چرایی نحوه غذا خوردن خود آموزش دهید.

از بشقاب های کوچکتر استفاده کنید

هیچ چیز وسوسه انگیزتر از چرا کردن میزهای پر از غذاهای خوشمزه نیست.

باکلی برای کنترل او از بشقاب کوچکتر به جای بشقاب شام استفاده می کند.

من واقعاً سعی می‌کنم آن بشقاب را شبیه چیزی کنم که در یک روز معمولی می‌خورم. من آن را متعادل می کنم و تقریباً مانند نمودار دایره ای به آن نگاه می کنم. من مطمئن می شوم که نیمی از آن سبزیجات است و نیمی دیگر با نصف کربوهیدرات و نصف پروتئین به نصف تقسیم می شود.

باکلی گفت: «اگر چیزی روی میز پیدا کردید که خیلی خوب به نظر می رسد و مجبورید آن را داشته باشید، یک یا دو بار زیاده روی کنید، اشکالی ندارد. “در نظر گرفتن همه چیزهایی که در بشقاب شماست می تواند به شما کمک کند تا جایی برای آن غذا ایجاد کنید.”

کمی ورزش کنید

مرخصی از ورزش در طول تعطیلات ممکن است فریبنده به نظر برسد، اما اگر می‌دانید که قرار است یک وعده غذایی بزرگ بخورید، باکلی می‌گوید قبل یا بعد از غذا قدم بزنید.

او گفت: «از خانواده و دوستان بخواهید تا با شما قدم بزنند تا این کالری‌ها را بسوزانند و از آن کربوهیدرات‌ها به عنوان انرژی برای کاهش سطح قند خون استفاده کنند.»

به خودت استراحت بده

حتی افرادی که قوی ترین اراده را دارند نیز می توانند قربانی پرخوری در تعطیلات شوند. اگر این اتفاق برای شما افتاد، باکلی می‌گوید خودتان را به خاطر این موضوع مورد ضرب و شتم قرار ندهید.

“فقط کاری بهتر انجام دهید [next meal]او توصیه کرد، و از آنجا به راه خود ادامه دهید.