در پینترست به اشتراک بگذارید
  • یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک راه ساده برای ترغیب مردم به خوردن گوشت کمتر این است که به سادگی بیش از یک غذای گیاهی ارائه دهید.
  • کافه تریا که تعداد غذاهای گیاهی را افزایش داد، شاهد افزایش 40 تا 80 درصدی در فروش غذاهای گیاهی بود که هیچ تغییری در فروش کلی نداشت.
  • کارشناسان می گویند این تاکتیک ها را می توان در زندگی روزمره به کار گرفت تا به شما کمک کند از رژیم غذایی گوشت محور اجتناب کنید.

چگونه مردم را وادار کنیم که کمتر گوشت بخورند؟

این سوالی است که توسط متخصصان تغذیه بهداشتی و محیط بانان نگران مطرح شده است. و با وجود اخیر مطالعه که گوشت قرمز را در کانون توجه قرار می دهد، اکثر کارشناسان می گویند خوردن نسبت بیشتر سبزیجات به گوشت برای سلامتی شما بهتر است.

اما ترغیب مردم به خوردن سبزیجات خود به جای گزینه های مبتنی بر گوشت همیشه کار سختی بوده است.

در حالی که پاسخ به این مشکل مانند یک سوال دشوار به نظر می رسد، نتایج آزمایش اخیر به یک راه حل نسبتا آسان اشاره می کند: ارائه گزینه های گیاهی بیشتر.

این مطالعه نشان داد که صرف افزایش دسترسی به غذاهای گیاهی به طور قابل توجهی نسبت فروش غذاهای غنی از گوشت را بدون آسیب رساندن به فروش کلی مواد غذایی کاهش می دهد.

افزودن گزینه های سبزیجات فروش گوشت را کاهش می دهد

در این گزارش که در 30 سپتامبر توسط مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد، محققان دانشگاه کمبریج داده های 94644 وعده غذایی (به استثنای سالاد و ساندویچ) فروخته شده در سه کافه تریا کالج کمبریج را در طول ناهار و شام در سال 2017 مورد مطالعه قرار دادند.

این گزارش شامل یک مطالعه مشاهده‌ای بود، که در آن محققان به تأثیر مقدار گزینه‌های گیاه‌خواری که قبلاً ارائه شده بود، بر احتمال انتخاب یک وعده غذایی بدون گوشت در دو کافه تریا توسط افراد ناهار بررسی شدند.

این مطالعه همچنین شامل یک آزمایش «معماری انتخاب» بود، که در آن محققان با کافه تریا کار کردند تا ببینند که دو برابر کردن عمدی انتخاب‌های گیاهی بر فروش گوشت تأثیر می‌گذارد.

نتایج نشان داد که نسبت وعده های غذایی گیاهی فروخته شده 41 تا 79 درصد افزایش یافت، زیرا کافه تریاها تعداد گزینه های گیاهی را از یک در چهار به دو در چهار افزایش دادند و تأثیر کمی بر فروش کلی داشتند.

مشخص شد که گوشتخوارترین ربع مشتریان پس از ارائه گزینه دوم سبزیجات، بیشترین افزایش را در غذاخوری های گیاهی داشتند.

این مطالعه همچنین نشان داد که افراد ناهار پس از انتخاب یک ناهار گیاهی به احتمال زیاد شامی با گوشت را انتخاب نمی‌کنند، که نشان می‌دهد هیچ اثر بازگشتی ندارد.

چگونه نسبت انتخاب ها بر تصمیم گیری ها تأثیر می گذارد

چرا وقتی گزینه‌های سبزیجات بیشتر در دسترس است، مردم ترجیح می‌دهند گوشت کمتری بخورند؟ کارشناسان تصمیم گیری می گویند که این پدیده تأثیر زمینه را بر انتخاب غذاها نشان می دهد.

دکتر لزلی فلوس، استاد عصب‌شناسی و جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه مک‌گیل، گفت: «وقتی انسان‌ها در حال انتخاب هستند، بسیار تحت‌تاثیر زمینه‌ها قرار می‌گیرند، از جمله اینکه چه گزینه‌های دیگری در دسترس هستند، به روش‌هایی که برای انتخاب‌کننده واضح نیست. ، که تصمیم گیری را مطالعه کرده است.

“ما به آنچه در لحظه موجود است نگاه می کنیم و چیزها را به ترتیب اولویت ترتیب می دهیم و یکی را انتخاب می کنیم که در حال حاضر بهترین به نظر می رسد.”

او گفت که وقتی فقط یک وعده غذایی بدون گوشت در دسترس باشد، ناهارخوری‌ها ممکن است آن را به عنوان «گزینه گیاه‌خواری» در نظر بگیرند و اگر گیاه‌خواری معرفی نکنند، آن را حذف کنند. افزایش نسبت گزینه های گیاهی ممکن است به افراد ناهار اجازه دهد تا رضایت بالقوه خود را از تمام وعده های غذایی، صرف نظر از اینکه گوشت دارند، بسنجند.

او گفت: “شاید باعث می شود مردم گزینه گیاهخواری را نه “گزینه گیاهخواری”، بلکه به عنوان یک گزینه در نوع خود در نظر بگیرند.” آنها ممکن است از فکر کردن در مورد آن به عنوان گیاهخواری دست بردارند و شروع به فکر کردن آن فقط به عنوان یک غذا کنند.

علاوه بر این، صرف داشتن گزینه‌های گیاهی بیشتر ممکن است این شانس را افزایش دهد که یک غذاخوری یک گزینه گیاهی را پیدا کند که از آن لذت می‌برد. یک فرد ممکن است با سبزیجات سرخ شده کاملاً از بین برود، اما ماکارونی پریماورا را دوست دارد.

فواید رژیم های گیاهخواری

کاهش مصرف جهانی گوشت به یک استراتژی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی تبدیل شده است. تا 58 درصد گازهای گلخانه ای از مواد غذایی منتشر می شود از گوشت، تخم مرغ، آبزی پروری و لبنیات تهیه می شود که به طور قابل توجهی بیشتر از سبزیجات است.

سینتیا ساس، یک متخصص تغذیه و نویسنده کتاب «اکنون لاغر شوید: با حبوبات وزن خود را کاهش دهید – سوپرغذای جدید»، گفت: «دلیل اصلی اینکه برخی از مشتریان من تمایل به خوردن گوشت کمتری دارند، نگرانی های محیطی است.

حتی اگر آنها بتوانند گوشت با علف، ارگانیک و باکیفیت را بخرند، باز هم می خواهند مصرف آن را به دلیل تاثیر روی کره زمین کاهش دهند.

اما اگر این دلیل کافی برای روی آوردن به یک رژیم غذایی متمرکز بر سبزیجات نبود، فواید کاهش مصرف گوشت را برای سلامتی در نظر بگیرید. افرادی که گوشت نمی خورند در مقایسه با همسالان خود که گوشت خوار هستند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند و وزن کمتری دارند.

مطالعه ای که در این هفته انجام شد، علم تغذیه را در کانون توجه قرار داد، پس از آن که اعلام کرد شواهد کمی وجود دارد که مصرف کمتر گوشت قرمز سلامت را بهبود می بخشد. اما کارشناسان می گویند که به کنار مطالعه، خوردن یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات همچنان گزینه سالم تری نسبت به رژیم غذایی پر از گوشت گاو یا خوک است.

خوردن کمتر گوشت بدون احساس کمبود

وقتی نوبت به حذف گوشت می رسد، رفتن به بوقلمون سرد کار آسانی نیست. شما باید مطمئن شوید که هنوز نیازهای غذایی خود را برآورده می کنید و بشقاب خود را با غذاهای رضایت بخش پر می کنید تا رژیم غذایی پایدار باشد.

آلیسا پایک، متخصص تغذیه و مدیر ارتباطات تغذیه در بنیاد بین‌المللی شورای اطلاعات غذا، می‌گوید: «هر زمانی که مصرف خود را محدود می‌کنیم، احتمالاً احساس محرومیت می‌کنیم، حتی اگر بیشتر جنبه روانی داشته باشد».

سعی کنید بر روی گیاهانی که می توانید اضافه کنید به جای اینکه چه گوشتی را حذف کنید، تمرکز کنید. اغلب مفید است که ببینیم به جای تمرکز زیاد بر روی غذاهایی که باید حذف کنیم، کجا می‌توانیم مکمل‌های گیاهی درست کنیم.»

پایک همچنین به مردم توصیه می‌کند که سرنخ‌های گرسنگی خود را بررسی کنند و سعی کنند غذای کافی در زمان صرف غذا بخورند تا بعد از اتمام غذا، بیشتر به دنبال آن نباشند.

او گفت: «حتماً در هر مناسبت غذا خوردن، منبع دیگری از پروتئین، یک چربی سالم، و مقداری غلات (به همراه هر گیاهی که اضافه می‌کنید) داشته باشید.

ساس گفت: جایگزینی گوشت با حبوبات غنی از پروتئین (مانند لوبیا، عدس و نخود) می تواند به شما کمک کند از یک وعده غذایی بدون گوشت احساس سیری کنید.

او گفت: “حبوبات از این نظر منحصر به فرد هستند که پروتئین و فیبر دارند – دو چیز که نه تنها سیر کننده هستند، بلکه بازگشت گرسنگی را نیز به تاخیر می اندازند.”

و هنگامی که گوشت را از دست دادید، به جای غذای واقعی، از یک جایگزین گوشت (مانند Beyond Burger) استفاده کنید.

Sass افزود: “این یک گزینه عالی برای مردم است که از چیزهای خاصی در مورد گوشت لذت ببرند، مانند طعم و بافت، اما بدون تاثیر روی سیاره، حیوانات و سلامتی.”