در پینترست به اشتراک بگذارید
به گفته متخصصان، کودکان باید در چند سال اول عمدتاً آب و شیر بنوشند. گتی ایماژ
  • نوشیدنی‌های میوه‌ای و آب‌های طعم‌دار با قند افزوده 62 درصد از فروش 2.2 میلیارد دلاری نوشیدنی کودکان در سال را تشکیل می‌دهند.
  • بسیاری از نوشیدنی‌های شیرین دارای بسته‌بندی‌هایی هستند که میوه‌های تازه را برجسته می‌کنند، در صورتی که فقط حاوی 5 درصد آب میوه واقعی هستند.
  • کارشناسان می گویند برای جلوگیری از مصرف بیش از حد شکر، باید به کودکان شیر و آب داده شود.

بر اساس یک گزارش جدید، اگرچه علم نشان داده است که نوشیدنی های شیرین برای کودکان مفید نیستند، نوشیدنی های میوه ای و نوشیدنی های مشابه بیش از نیمی از فروش نوشیدنی های کودکان در سال 2018 را تشکیل می دادند.

مرکز راد برای سیاست غذایی و چاقی در دانشگاه کانکتیکات امروز گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد نوشیدنی‌های میوه‌ای و همچنین آب‌های طعم‌دار با قندهای افزوده و/یا شیرین‌کننده‌های کم کالری، 62 درصد از فروش 2.2 میلیارد دلاری نوشیدنی سال را تشکیل می‌دهند. .

نوشیدنی‌های سالم‌تر، مانند آب یا آب‌میوه‌های تهیه‌شده از 100 درصد آبمیوه، 38 درصد از فروش را در همان سال تشکیل می‌دهند.

و پول زیادی برای تبلیغات این نوشیدنی ها خرج شد. شرکت ها 20.7 میلیون دلار برای تبلیغ نوشیدنی های کودکان که حاوی قند اضافه شده بودند هزینه کردند. کودکان 2 تا 11 ساله بیش از دو برابر بیشتر از نوشیدنی‌های کودکانه بدون شیرین‌کننده، تبلیغات تلویزیونی را برای نوشیدنی‌های شیرین کودکان مشاهده کردند.

جنیفر ال می‌گوید: «شرکت‌های نوشابه‌سازی گفته‌اند که می‌خواهند بخشی از راه‌حل چاقی کودکان باشند، اما همچنان به فروش نوشیدنی‌های شیرین‌شده کودکان به طور مستقیم برای کودکان خردسال در تلویزیون و از طریق بسته‌هایی که برای جلب توجه آنها در فروشگاه طراحی شده‌اند، ادامه می‌دهند. هریس، دکترا، MBA، نویسنده اصلی مطالعه و مدیر ابتکارات بازاریابی مرکز راد. والدین ممکن است از دانستن اینکه پزشکان اطفال، دندانپزشکان و سایر متخصصان تغذیه توصیه می کنند که از سرو هر یک از این نوشیدنی ها به کودکان خودداری کنند شگفت زده شوند.

تیم دکتر هریس 67 نوشیدنی را ارزیابی کرد تا تفاوت بین نوشیدنی‌های شیرین و نوشیدنی‌های بدون شیرین‌کننده‌های اضافه را ببیند.

مشکلات بسته بندی

کارشناسان می گویند که آب میوه و آب ترکیبی بدون شیرین کننده های اضافه وارد بازار شده است، اما ادعاها و تصاویر تغذیه ای می تواند تشخیص دقیق نوشیدنی های سالم تر را برای والدین دشوار کند.

نوشیدنی‌های میوه‌ای شیرین‌شده با شکر که برای کودکان به بازار عرضه می‌شوند معمولاً شامل 5 درصد آب میوه یا کمتر است، اما 80 درصد از این بسته‌ها تصاویری از میوه را به تصویر می‌کشند و 60 درصد ادعا می‌کنند که قند «کم‌تر» یا «کم» یا «بدون شربت ذرت با فروکتوز بالا» دارند. گزارش گفت. نوشیدنی‌های کودکان با و بدون شیرین‌کننده‌های اضافه نیز دارای اندازه و نوع بسته‌بندی، نام طعم، استفاده از تصاویر میوه‌ها و ادعاهای مربوط به جلوی بسته‌بندی محصولات بودند.

شیرین کننده های کم کالری مانند سوکرالوز و استویا در 74 درصد از نوشیدنی های شیرین شده کودکان وجود داشت. آنها همچنین در نوشیدنی هایی بودند که حاوی قندهای اضافه شده بودند، اما هیچ اشاره ای به شیرین کننده های کم کالری در جلوی بسته ها وجود نداشت.

چرا شکر می ماند

یک سوم از تمام نوشیدنی های میوه ای کودکان شامل 16 گرم یا بیشتر شکر در هر وعده است – همان 4 قاشق چای خوری، که حدود نیمی از حداکثر مقدار قند افزوده ای است که کارشناسان برای کودکان در روز توصیه می کنند.

دکتر آلیسون سیلوتسکی منی، استادیار علوم ورزش و تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی موسسه میلکن در دانشگاه جورج واشنگتن، گفت که تعدادی از عوامل همچنان باعث افزایش فروش نوشیدنی های شیرین می شوند. بسیاری از کودکان طعم آن را دوست دارند، برخی از مردم فکر می کنند تا زمانی که بچه ها نوشابه نمی نوشند سالم است، و گزینه های شیرین می توانند مقرون به صرفه تر از موارد سالم تر باشند.

شارون پالمر، یک متخصص تغذیه متخصص تغذیه از کالیفرنیا، اضافه کرد: «روند آب میوه‌گیری جان تازه‌ای به فروش آب‌میوه داده است. بسیاری از اقلام جدید مانند آبمیوه های تازه یا سرد به بازار آمده اند. مخلوط آب سبز و آبمیوه گیری در خانه رایج شده است. آبمیوه های مرسوم، مانند آنهایی که با زنجبیل یا زردچوبه همراه هستند، به طور کلی سر و صدا ایجاد می کنند.

پالمر معتقد است که بسیاری از والدین در تلاش برای کاهش مصرف نوشیدنی های شیرین در خانواده خود هستند، اما ممکن است متوجه نباشند که نوشابه تنها نوشیدنی مملو از قند نیست. برخی از نوشیدنی‌های میوه‌ای ممکن است سالم‌تر به نظر برسند، اما بسیاری از آن‌ها می‌توانند سطوح بالایی از قندهای افزوده داشته باشند.

چه بنوشیم

آ گزارش که در ماه گذشته منتشر شد توصیه می کند که کودکان زیر 5 سال نباید هیچ نوشیدنی حاوی قند افزوده یا شیرین کننده های کم کالری مصرف کنند و آنها باید مقادیر محدودی آبمیوه 100 درصد مصرف کنند. آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، آکادمی دندانپزشکی کودکان آمریکا، آکادمی اطفال آمریکا و انجمن قلب آمریکا این توصیه ها را ارائه کردند.

پالمر گفت، آب میوه‌هایی که 100 درصد آبمیوه هستند می‌توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای کودک باشند، تا زمانی که مصرف آن برای کودکان نوپا به 4 اونس در روز و برای کودکان بزرگ‌تر تا 8 اونس در روز محدود شود.

پالمر افزود: «درست کردن بیشتر وعده‌های میوه از میوه‌های کامل، مانند پرتقال، هلو، انگور، سیب، سالم‌تر است – آنها با فیبر و تمام مواد مغذی موجود در کل گیاه هستند.» همچنین، رقیق کردن آبمیوه یا تهیه آب طعم‌دار می‌تواند برای سالم‌تر کردن نوشیدنی کودکان مفید باشد.

دکتر سیلوتسکی منی گفت که والدین باید به کودکان آب، آب گازدار طعم‌دار و شیرین نشده یا آبمیوه رقیق شده بدهند.

سیلوتسکی منی گفت: «آنها باید بارها و بارها فرزندان خود را در معرض نوشیدنی های بدون شیرینی قرار دهند و به مرور زمان به آن عادت می کنند.