این رژیم غذایی محبوب در ابتدا برای درمان صرع ایجاد شد.

در پینترست به اشتراک بگذارید
کورتنی کارداشیان از تجربه خود در مورد رژیم کتو نوشت. گتی ایماژ

اگر با کارداشیان ها همگام نبوده اید، به نظر می رسد حداقل یکی از خواهران به رژیم محبوب کتو علاقه مند است.

کورتنی کارداشیان، خواهر بزرگ‌ترش در وب‌سایت جدید خود اعلام کرد که حداقل به‌طور موقت به رژیم کتو بازگشته است.

او در یک پست وبلاگی برای وب سایت سبک زندگی خود، Poosh.com نوشت: «بدن من هرگز بهتر از زمانی که رژیم کتو را دو سال و نیم پیش انجام دادم، زمانی که آن را برای دو ماه انجام دادم، به نظر نمی رسید. در تجربه‌ام، بهترین روش برای آموزش بدنم برای مهار هوس قند، سوزاندن چربی و شروع کاهش وزن، پایبندی به رژیم کتو است.

کارداشیان در پست خود توضیح می‌دهد که کمی بیش از دو سال پیش، دکترش او را تحت رژیم کتوژنیک (به طور خلاصه کتو) قرار داد، زیرا او برای جیوه و سرب تست بالایی داشت.

او به من گفت که یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای سم‌زدایی این است که بدنم را در حالت کتوز نگه دارم. من هر روز صبح سطح قند و کتون خود را چک می‌کردم تا مطمئن شوم که در مسیر درست هستم.»

اما به گفته کارشناسان Healthline که با آنها صحبت کرده است، رژیم کتو، که در ابتدا به عنوان درمانی برای صرع استفاده می شد، واقعاً برای یک رژیم غذایی سریع یا یک پاکسازی سریع طراحی نشده است. هفته‌ها و حتی ماه‌ها طول می‌کشد تا تأثیر واقعی رژیم غذایی آغاز شود و تأثیر مفیدی داشته باشد.

من رژیم کتوژنیک را در کوتاه مدت – کمتر از یک ماه – برای بیماران توصیه نمی کنم زیرا معمولاً یک دوره سازگاری وجود دارد زیرا بدن کارآمدتر از چربی می شود که در صورت بازگشت بیماران به رژیم غذایی با کربوهیدرات بالاتر از بین می رود. دکتر جان مارتینز، یک پزشک مراقبت های اولیه گفت.

اما آیا کورت واقعا کتو می خورد؟

کارداشیان در همان پستی که دلایل خود را برای انجام مجدد این رژیم توضیح داد، یک نمونه برنامه غذایی را ارائه کرد. کارشناسان اشاره می کنند که این دقیقا کتو نیست.

کارداشیان در پست خود نوشت: “من روی سبزیجات تازه و پروتئین بدون چربی تمرکز می کنم.”

سبزیجات و پروتئین مطمئناً عناصر رژیم کتو هستند. اما یک عنصر کلیدی در توصیف ستاره واقعیت از آنچه که برای خوردن می کارد وجود ندارد: چربی.

اکثر رژیم‌های کتو بر کاهش کربوهیدرات‌ها به حدود 20 گرم در روز تأکید دارند – که بسیار کم است – در حالی که مقدار زیادی چربی را نیز به بدن اضافه می‌کنند.

در حالی که پروتئین بدون چربی و سبزیجات عنصری از کتو هستند، بهتر است آنها را با غذاهای چرب مانند قی، پنیر، سس خامه و کره ترکیب کنید.

از آموزش و درک من از رژیم کتوژنیک واقعی، که معمولاً فقط به افراد مبتلا به صرع داده می شود، [Kardashian’s diet] پروتئین بسیار بالایی دارد Emily E. Tills، MS، RDN، CDN گفت: بدن پروتئین را از طریق گلوکونئوژنز به کربوهیدرات تبدیل می کند – ساخت گلوکز از منابع غیر گلوکز – که پس از آن شما را دچار کتوز نمی کند.

تیلز افزود: “رژیم کتوژنیک باید در واقع نسبت چربی به کربوهیدرات و پروتئین 4 به 1 باشد تا از این اتفاق جلوگیری شود.” بنابراین، حدود 100 گرم چربی در هر 25 گرم کربوهیدرات و 25 گرم پروتئین. این برنامه گوشت های کم چرب و بدون چربی بیشتری را توصیه می کند که می تواند از بروز کتوز واقعی جلوگیری کند.

کارداشیان می‌نویسد که صبح‌ها روغن MCT و اسموتی آووکادو می‌خورد (هر دو گزینه‌های عالی کتو)، اما ناهار او – سالاد سرآشپز بوقلمون – فقط سفیده تخم‌مرغ را فهرست کرده است. در عوض، یک تخم مرغ کامل برای کتو عالی است.

شام همچنین فاقد غذاهای کتو چربی پسند است. او در حال خوردن مرغ یا سالمون با گل کلم یا برنج بروکلی است.

به نظر می رسد تعریف کارداشیان از کتو کاملاً آن چیزی نیست که متخصصان تغذیه و محققان آن را کتو می دانند. اما به نظر می رسد که این یک روش نسبتاً “تمیز” برای غذا خوردن است، که ممکن است چیزی باشد که صرف نظر از اینکه او آن را چه می نامد، بیشتر برای او پاکسازی می کند.

آیا رژیم کتو می تواند پاک کننده باشد؟

مارتینز گفت: «من رژیم کتوژنیک را به عنوان یک «پاکسازی» توصیه نمی‌کنم، زیرا این موضوع این است که فکر می‌کنیم رژیم کتوژنیک و سایر رژیم‌های کم کربوهیدرات در کاهش وزن چگونه کار می‌کنند. به نظر می رسد که آنها مقاومت به انسولین را کاهش داده و حساسیت به انسولین را بهبود می بخشند. همچنین متابولیسم چربی بهبود می یابد و همچنین بدن کمتر به کربوهیدرات ها وابسته می شود.

آیا می توانید مزایای کوتاه مدت رژیم کتو را تجربه کنید؟ مطمئن. در چند روز اول ممکن است احساس شفافیت بیشتری داشته باشید زیرا بر موج افزایش و افت قند خون سوار نمی شوید.

Ysabel Montemayor، متخصص تغذیه، متخصص تغذیه در Fresh n’ Lean، می گوید: ممکن است سطح کلسترول بهبود یافته را نیز تجربه کنید.

Montemayor می‌گوید: «اگرچه رژیم کتو بدن را تشویق می‌کند تا چربی بیشتری بسوزاند، که ممکن است سموم را حفظ کند، اما شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این یک روش موثر برای از بین بردن سموم است. اما این یک رژیم غذایی پایدار برای اکثر افراد نیست و بهتر است قبل از آن با پزشک مشورت کنید.

برخی از افراد نیز در اولین شروع رژیم کتو به سرعت چند پوند وزن خود را کاهش می دهند.

تیلز گفت: «این یک کاهش وزن واقعی نیست. “در عوض، این از دست دادن آب از بدن با مصرف تمام ذخایر کربوهیدرات است. زمانی که بدن از کربوهیدرات ها استفاده و ذخیره می کند، آب را با آن ذخیره می کند. این اثر پاکسازی در واقع این است که بدن شما آب را دفع می کند و شما را در معرض خطر کم آبی قرار می دهد.

تیلز می‌گوید: «بدن شما نیازی به پاکسازی یا سم‌زدایی ندارد، زیرا دارای سیستم لنفاوی، کلیه‌ها، کبد و پوست شماست تا تمام کارهای پاکسازی و دفع سموم را برای شما انجام دهد.

خط پایین

به غیر از خواهران کارداشیان، رژیم کتو رژیم غذایی معمولی شما نیست. این به معنای راه حلی سریع برای احساس بد یا تمایل به تنظیم مجدد عادات غذایی شما نیست.

دیدن هر نتیجه ای از این رژیم غذایی فوق العاده کم کربوهیدرات زمان می برد. هر گونه نتیجه فوری به احتمال زیاد پایدار نیست.

یک طرف خوب؟ ممکن است به شما انگیزه دهد که روش‌های دیگر و سالم‌تری برای کاهش وزن کشف کنید.

الکساندرا دیلیا، RDN، CDN گفت: “این می تواند به برخی از افراد کمک کند وزن خود را به گونه ای کاهش دهند که نتوانسته اند با سایر برنامه های غذایی انجام دهند.” این می‌تواند برای مردم بسیار انگیزه‌بخش باشد و می‌تواند به‌عنوان یک «شروع پرش» برای عادات غذایی بهتر عمل کند.»