چگونه تا ژانویه سالم بمانیم

در پینترست به اشتراک بگذارید
نکاتی برای تغذیه سالم در فصل تعطیلات. گتی ایماژ

آیا روز شکرگزاری شما با افراط و تفریط خدشه دار شد؟ اگر سعی می کنید در تعطیلات سالم غذا بخورید، امید خود را از دست ندهید. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید در جشن های تعطیلات بدون پرخوری از غذا لذت ببرید.

شوشانا بنت، دکترا، روانشناس بالینی مستقر در کالیفرنیا، گفت: «بسیاری از مردم تصور می کنند افزایش وزن در تعطیلات اجتناب ناپذیر است. او گفت که افزایش وزن در تعطیلات لازم نیست با کمی تمرکز و برنامه ریزی انجام شود.

در اینجا چند نکته در مورد چگونگی نزدیک شدن به غذا خوردن در تعطیلات وجود دارد، به خصوص اگر قصد دارید در طول فصل – و در تمام طول سال – سالم غذا بخورید.

قبل از رفتن بخور

بنت به Healthline گفت: «هرگز گرسنه به مهمانی نروید. او به مردم توصیه می کند قبل از خروج از خانه یک وعده غذایی کوچک حاوی پروتئین بخورند. او گفت: “پروتئین به تعادل قند خون کمک می کند، بنابراین بدون آن در سیستم شما، ابتدا به سراغ میز دسر می روید.”

هیدراته بمانید

بنت گفت که هیدراته ماندن برای جلوگیری از پرخوری ضروری است زیرا مردم اغلب گرسنگی را با تشنگی اشتباه می گیرند. او گفت: “با آن وعده غذایی کوچک، یک لیوان کامل آب بنوشید، و خود را برای موفقیت آماده خواهید کرد.”

به آنچه می خورید فکر کنید

وقتی در smorgasbord هستید و در مورد غذاهایی که برای شما جذاب هستند فکر می کنید، به یاد داشته باشید که هوشیار باشید.

بنت خاطرنشان کرد: «اگر تصمیم دارید چیزی بخورید، آن را به آرامی و عمدا انجام دهید، هر لقمه را بچشید و بجوید. نشانه‌ای که نشان می‌دهد «ناخودآگاه» غذا می‌خورید، زمانی است که خوردن آن را به سختی به یاد می‌آورید.»

اگر بدون فکر غذا بخورید، نمی توانید طعم لذیذ غذا را بچشید و فقط کالری اضافی باقی مانده است.

به خودتان اجازه دهید غذا بخورید – سپس کمی استراحت کنید

اگر سعی می کنید قبل از تعطیلات رژیم غذایی خود را شروع کنید، کالری و وعده های غذایی را قبل از جشن محدود کنید – تا در نهایت بتوانید آن را کنار بگذارید – احتمالاً کارساز نخواهد بود.

Avital Schwartz، متخصص تغذیه در بیمارستان سینا در بالتیمور، به نشریه دیگری گفت: “حدود 20 دقیقه طول می کشد تا مغز ما به معده ما بگوید که سیر است، بنابراین صرف چند دقیقه بین وعده های غذایی می تواند به جلوگیری از پرخوری کمک کند.”

آن را بچشید – در دوزهای کوچک

ممکن است هر چه بیشتر قورت دهیم احساس سیری و شادی کنیم، اما این طعم است که راضی کننده است. با در نظر گرفتن این موضوع، در مورد غذاهایی که برای خوردن انتخاب می کنید عجله نکنید. او گفت: «زمان خود را صرف کنید و کمی از هر غذای انتخابی را بخورید و آن را بچشید، نه اینکه بیشتر لذت را ببلعید و از دست بدهید. «مقدار کمتر می‌تواند بسیار لذت‌بخش‌تر از مقدار زیاد باشد و فضایی را برای چشیدن طعم‌های بیشتر بدون درد معده باقی می‌گذارد.»

از کاهش وزن بگذرید – در عوض، برای حفظ آن تلاش کنید

برخی از افراد سعی می کنند از پرخوری اجتناب کنند در حالی که برخی دیگر از این زمان از سال برای کاهش وزن استفاده می کنند.

اما به جای تلاش برای کاهش وزن در میان این همه وسوسه، ممکن است بهتر باشد برای حفظ وزن خود تلاش کنید. مدیسون جانسون، MA، هماهنگ کننده ارتباط Eat گفت: تلاش برای کاهش وزن در این زمان می تواند بسیار دشوار و دلسرد کننده باشد، بنابراین ما به شرکت کنندگان توصیه می کنیم وزن خود را تا ژانویه حفظ کنند، که زمان عملی تری برای تمرکز بر تلاش های کاهش وزن است. برنامه هوشمند، حرکت بیشتر، وزن کمتر از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی.

این برنامه یک چالش رایگان با هدف کمک به افراد در حفظ وزن خود در زمان سخت سال ارائه می دهد. این برنامه خبرنامه های هفتگی را با نکات، دستور العمل ها و موارد دیگر به صندوق ورودی شرکت کنندگان ارائه می دهد. بیش از 37500 نفر از 50 ایالت در آن شرکت می کنند.

شکست های خود را دوباره چارچوب بندی کنید

استفانی مک کرچر، متخصص تغذیه و وبلاگ نویس مواد غذایی در Grateful Grazer می گوید: «اگر زیاده روی می کنید، آن را فراموش کنید و ادامه دهید.

مک کرچر گفت: «یکی از بزرگ‌ترین راه‌هایی که مردم در طول تعطیلات در تنگنا قرار می‌گیرند این است که پس از یک یا دو بار زیاده‌روی نه‌چندان سالم، خود را کتک بزنند. کیک های خامه ای و شیرینی های مات بخشی از تجربه تعطیلات هستند، بنابراین اگر مقدار زیادی از آن دارید، زیاد به خودتان سخت نگیرید.

او گفت: “به جای اینکه خود را شکست خورده بنامید، سعی کنید افکار خود را مجدداً تنظیم کنید تا آنچه را که آموخته اید و چگونه می توانید خود را برای انتخاب های سالم تر در آینده آماده کنید.” “احساس گناه در مورد غذا هرگز راه حل نیست.”